AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 For 10 år siden henta jeg ut barnevernsjournalen min, men i dag har jeg den ikke lenger. Kan man få dem ut på nytt? Eller kan jeg be om innsyn. Den gang for 10 år siden var det noen papirer jeg ikke fikk ut pågrunn av taushetsplikt, har jeg ikke rett til innsyn på disse i det hele tatt? Jeg ønsker å søke erstatning for tapt barndom og trenger denne mappen.. Anonymkode: 66916...10d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Du har krav på å få innsyn i alle dine dokumenter. Du må be de sende den over på nytt, også må du bare vente. De kan ikke si nei til dette. Håper de får som fortjent Anonymkode: 7c059...33e 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den gang for 10 år siden var det noen papirer jeg ikke fikk ut pågrunn av taushetsplikt, har jeg ikke rett til innsyn på disse i det hele tatt? Dette skjønte jeg ikke. Du hadde ikke krav på din journal pga taushetsplikt? Taushetsplikten gjelder pga at informasjon som er der ikke skal på avveie eller i feil hånd. Hvordan kunne de nekte deg dette på grunnlag av taushetsplikt? Anonymkode: 7c059...33e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du har krav på å få innsyn i alle dine dokumenter. Du må be de sende den over på nytt, også må du bare vente. De kan ikke si nei til dette. Håper de får som fortjent Anonymkode: 7c059...33e Ok takk for svar 😊 Men forrige gang fikk jeg bare ut papirer fra jeg var 12 til 17 år,før dette bodde vi i en annen kommune, må jeg da sende forespørsel til flere kommuner? Anonymkode: 66916...10d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette skjønte jeg ikke. Du hadde ikke krav på din journal pga taushetsplikt? Taushetsplikten gjelder pga at informasjon som er der ikke skal på avveie eller i feil hånd. Hvordan kunne de nekte deg dette på grunnlag av taushetsplikt? Anonymkode: 7c059...33e Taushetsplikt ovenfor andre personer som var nevnt i papirene.. Anonymkode: 66916...10d 1
Duff Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok takk for svar 😊 Men forrige gang fikk jeg bare ut papirer fra jeg var 12 til 17 år,før dette bodde vi i en annen kommune, må jeg da sende forespørsel til flere kommuner? Anonymkode: 66916...10d Det kan nok være lurt å kontakte den kommunen også. 1
Maskinfører Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Håper du får erstatning jeg har kuttet det ut etter 12 år
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 1 minutt siden, Maskinfører said: Håper du får erstatning jeg har kuttet det ut etter 12 år Hvorfor? Er det vanskelig å få gjennom? Anonymkode: 66916...10d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 Du har innsyn i det som omhandler deg og ditt. Taushetsbelagt informasjon om andre (eks. helseopplysninger på foreldre eller søsken) har du ikke rett på innsyn i, selv om det er en del av mappa di Anonymkode: 1e53f...53a 1
Maskinfører Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor? Er det vanskelig å få gjennom? Anonymkode: 66916...10d Ja det er det vært 3 ganger hos kommunen og fortalt hva jeg syns om det de gjorde ødela familien totalt de utviste 0 interesse til og med ordføreren sa at det var en krenkelse mot menneskeverdet som han sa og sendte meg over til Barnevernskontoret som stilte opp med kommuneadvokaten som sa de hadde ikke noe ansvar det var samme advokat jeg var hos i 2011 som var helt enig med meg nå sa han noe annet korrupt hele greia 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #11 Skrevet 9. mai 2023 Jeg ville tro dem har papirene enda, dem tar kopi. Husk for å gå i rettssak for tapt barndom må du ha påvist en skade som gir deg erstatning sånn feks PTSD. Det må heller ikke ha gått mer enn 3 år fra du bestemte å gå i sak til du går i sak for saken skal ikke gå etter etterpåklokskap. Jeg skal i retten mot barnvernet for tapt barndom 5 Juni, jeg tapte første runde i fjor så dette blir ankesak. Det er så ufattelig vanskelig å vinne, jeg har borderline, ptsd, unnvikende pf, panikklidelse med agorafobi og angst. Jeg bodde under alvorlig omsorgssvikt i flere år som barn tiltross for barnevernet hadde kunnskap om dette etter dem hadde fått en haug med bekymringsmeldinger fra skole,venner,leger,sykehus og familie. Tiltross for at til og med den sakskyndige på barnevernet sin side var på min side når han skulle vitne, itillegg til ei som jobbet i barnevernet som var på min side så var det ikke nok for å vinne... Ufattelig tung og krevende kamp, masse lykke til Anonymkode: 45e8a...1e0 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #12 Skrevet 10. mai 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville tro dem har papirene enda, dem tar kopi. Husk for å gå i rettssak for tapt barndom må du ha påvist en skade som gir deg erstatning sånn feks PTSD. Det må heller ikke ha gått mer enn 3 år fra du bestemte å gå i sak til du går i sak for saken skal ikke gå etter etterpåklokskap. Jeg skal i retten mot barnvernet for tapt barndom 5 Juni, jeg tapte første runde i fjor så dette blir ankesak. Det er så ufattelig vanskelig å vinne, jeg har borderline, ptsd, unnvikende pf, panikklidelse med agorafobi og angst. Jeg bodde under alvorlig omsorgssvikt i flere år som barn tiltross for barnevernet hadde kunnskap om dette etter dem hadde fått en haug med bekymringsmeldinger fra skole,venner,leger,sykehus og familie. Tiltross for at til og med den sakskyndige på barnevernet sin side var på min side når han skulle vitne, itillegg til ei som jobbet i barnevernet som var på min side så var det ikke nok for å vinne... Ufattelig tung og krevende kamp, masse lykke til Anonymkode: 45e8a...1e0 Huff. Høres slitsomt ut. Da jeg henta ut mappen for 10 år siden var planen allerede da å gå til sak, men da jeg begynte å lese ble det for ubehagelig for meg,så ingenting ble gjort. Jeg har også diagnoser "i fleng", siste to fikk jeg diagnosert tidligere i år,så mulig jeg nå står sterkere i et krav. Jeg vokste også opp med omsorgssvikt, vold og alkohol. selvom bekymringsmeldingene haglet allerede fra jeg gikk i barnehagen, kom ikke barnevern på banen før jeg var 11år. Fra jeg var 13 til jeg var 17 ble jeg sporadisk tatt ut av hjemmet, men alltid tilbakeført kort etter kort tid. Jeg ble aldri hørt når jeg fortalte hvordan ting var. Jeg fikk aldri hjelp. Jeg har mange vitner jeg og og håper alt det hjelper. Får man forresten også lese bekymringsmeldinger? Uansett ønsker jeg masse lykke til til deg også ❤️🤞 Anonymkode: 66916...10d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #13 Skrevet 10. mai 2023 Interne dokumenter utarbeidet for barnevernets saksforberedelse har du ofte ikke rett til innsyn i. Og det er de dokumentene man ofte trenger 😔 Anonymkode: 3b549...b21
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #14 Skrevet 10. mai 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Interne dokumenter utarbeidet for barnevernets saksforberedelse har du ofte ikke rett til innsyn i. Og det er de dokumentene man ofte trenger 😔 Anonymkode: 3b549...b21 Hva er disse da? Anonymkode: 66916...10d
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. mai 2023 #15 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du har innsyn i det som omhandler deg og ditt. Taushetsbelagt informasjon om andre (eks. helseopplysninger på foreldre eller søsken) har du ikke rett på innsyn i, selv om det er en del av mappa di Anonymkode: 1e53f...53a Dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå