Gå til innhold

Hva er lettest å selge nå, hus eller leilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feks en liten leilighet på 40 kvm til typisk 1 person/student? Er det vanskelig å selge?

Anonymkode: dbb7b...fb9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I Bergen sentrum blir de solgt 15 t etter visning.

Anonymkode: 429c0...6a2

AnonymBruker
Skrevet

Leiligheter er som regel alltid lettere å selge en hus

Anonymkode: fb04f...d00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av delene

Anonymkode: b3320...783

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk bud på leiligheten vår samme kveld som visning var, til prisantydning. Så noen starta budrunden med en gang megler sendte ut lenken. Dette er i Oslo. 

Anonymkode: 9973f...107

Skrevet

Her jeg bor har leiligheter ligget ikke så dyrt i pris til å være Oslo, så det har vært populært å kjøpe her og alt har alltid blitt solgt fort, omtrent uansett hvordan de har sett ut inni! Det var spesielt en leilighet som var helt, helt forferdelig, ikke pusset opp siden 80-tallet, innrøykt (man kunne se det gulbrune tjærebelegget etter røyken på veggene...) og ødelagt kjøkken fra 1960 og opprevnet kjøkkengulv... Men til og med DEN gikk på budrunde og ble solgt 125 000  over prisantydning for ett og et halvt år siden!

Nå derimot.... nylig så jeg to leiligheter her i nabolaget ute til salgs for 100 000 mindre, og de ble stående usolgte. Annonsene ble satt som inaktive.

Det er nok ikke alltid sånn at leiligheter er lettsolgte heller, selv om de nok ofte er lettere å selge enn dyre hus, pga prisen.

Skrevet

Kommer an på pris og beliggenhet. 

Generelt er nok leiligheter sentralt beliggende enklere å selge. 

Med god beliggenhet og ok standard  ville jeg valgt det som passet meg best, ikke hva som vil være enklest å sørge om x år. 

Hva kan stige mest i pris er vel der rette spørsmålet, og her er det også beliggenhet som teller, samt muligheter til å gjøre godt kjøp 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var på visning på en to roms på 50 kvm i går. Badet hadde tg3 med mulig fukt i gulvet, kjempestore vinduer der ett var punktert og de andre to var gamle.

Null utsikt og man så inn i husveggen til naboene eller ut i busken utenfor.

Ingen veranda og uteplassen til aksjelaget var en betongplass på et par meter og der stod det et bord med fastmontert benk på.

Den gikk for nesten 200 000 over prisantydning etter et par timer.

Ganske sentralt på Løvstakksiden - Bergen 

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor går plutselig leilighetene så kjapt da? 

Det har jo stått i avisene at boligmarkedet er så tregt og ser jo hva andre skriver her om at de ikke får solgt og må prøve flere ganger.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det har jo stått i avisene at boligmarkedet er så tregt og ser jo hva andre skriver her om at de ikke får solgt og må prøve flere ganger.

Det kommer jo selvsagt helt an på hvor boligen ligger. En bolig i et sentralt eller et attraktivt område i en av de store byene vil man sannsynligvis alltid få solgt. 

Anonymkode: 68caa...698

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke tregt i de største byene

AnonymBruker
Skrevet

I mitt nabolag blir rekkehus solgt før visning, leiligheter blir som oftest solgt dagen etter visning.

Anonymkode: 0f7ba...8a6

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor alle dere hvor alt blir solgt så fort? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke tregt i de største byene

Dette er nok en sannhet med modifikasjoner.

Jeg har fulgt Oslo-markedet en god stund nå, både på grunn av kjøp og salg. 

Vi brukte ganske lang tid på å få solgt på nyåret. Og jeg ser mye som ligger ute ganske lenge, noe som knapt skjedde for 2-3 år siden. Men det som går, går raskt og med budrunde. 

Anonymkode: 8731c...24d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor bor alle dere hvor alt blir solgt så fort? 

Bergen sentrum

AnonymBruker
Skrevet

Her blir leilighetene revet bort (Kristiansand) dagen etter visning. Vet ikke helt hvordan det er med eneboligene. 

Anonymkode: 95499...97b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...