AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Hei. Er i en litt vanskelig situasjon der jeg å barnefar ikke er sammen lenger. Ikke vært det på lenge. Problemet er han bor her forsatt. Jeg kjenner jeg ikke orker dette noe mer og må gå på tå i mitt eget hjem! Leiligheten jeg leier står i mitt navn. han må låne depositums penger fra nav. Men har jo gått over en mnd uten noe svar! Er dette normalt eller er det han som lyver? Ber han ringe prøve å snakke med de men neida.. skjønner ikke hva mere jeg kan gjøre?? Føler jeg må sette mitt liv på vent pg han. Og når jeg spørr blir han sint å sier jeg er en dårlig person som vil kaste han ut på gata. Noen vært i samme situasjon? Anonymkode: 4086f...869
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 Ubulu skrev (2 minutter siden): Kast han ut på gata. Det har han googlet og da sa han jeg måtte ringe tingretten for å få han ut. Da det ikke er lov å kaste noen ut på gata Anonymkode: 4086f...869
frøkna Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Han får ikke låne penger av Nav til depositum uten å ha en konkret leilighet med kontrakt og sånt. Det vil si han må dra på visninger. Det gidder han ikke for han bare tar seg til rette hos deg. Du må ringe politiet og høre med de. De kan vel kaste han ut. Hvis de ikke hjelper deg ville jeg nesten vurdert å si opp leieavtalen du har i dag og flyttet ett annet sted for å bli kvitt han. 2
Ubulu Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 Han har tre måneder på seg siden du sa han skulle flytte (Normal oppsigelsestid). Har det gått tre måneder? Da kan du sette tingene utenfor og bytte lås.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 frøkna skrev (6 minutter siden): Han får ikke låne penger av Nav til depositum uten å ha en konkret leilighet med kontrakt og sånt. Det vil si han må dra på visninger. Det gidder han ikke for han bare tar seg til rette hos deg. Du må ringe politiet og høre med de. De kan vel kaste han ut. Hvis de ikke hjelper deg ville jeg nesten vurdert å si opp leieavtalen du har i dag og flyttet ett annet sted for å bli kvitt han. Er det jeg prøver å si til han også! Men han trur ikke på meg. Han sa han ringte nav men at de ikke viste noe? Men hvis jeg sier dette igjen til han blir han bare sint på meg Anonymkode: 4086f...869
Juniper Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Kontakt Namsmannen og spør om hvordan du skal forholde deg! Det er bedre å være tøff og få det overstått enn seigpining.
frøkna Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er det jeg prøver å si til han også! Men han trur ikke på meg. Han sa han ringte nav men at de ikke viste noe? Men hvis jeg sier dette igjen til han blir han bare sint på meg Anonymkode: 4086f...869 At han blir sint på deg når du tar opp slike ting er en manipulasjon av deg altså en hersketeknikk for å få deg til å fortsette å unngå å gjøre noe med det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 Si opp leiligheten , og flytt selv. Anonymkode: 197a7...38c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 frøkna skrev (12 minutter siden): At han blir sint på deg når du tar opp slike ting er en manipulasjon av deg altså en hersketeknikk for å få deg til å fortsette å unngå å gjøre noe med det. Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Men da er jeg redd for at han skal bruke barnet vårt i mot meg😞 Når jeg tok dette opp sist så sa han jeg måtte ringe tingretten fordi det ikke er lov å kaste noen ut. At jeg maser og stresser han hele tiden. Føler hele livet mitt er satt på vent. Anonymkode: 4086f...869 1
frøkna Skrevet 9. mai 2023 #11 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Men da er jeg redd for at han skal bruke barnet vårt i mot meg😞 Når jeg tok dette opp sist så sa han jeg måtte ringe tingretten fordi det ikke er lov å kaste noen ut. At jeg maser og stresser han hele tiden. Føler hele livet mitt er satt på vent. Anonymkode: 4086f...869 Tingretten har ingenting med dette og gjøre. Det kan godt hende han vil finne på å prøve å bruke barnet mot deg for å få det som han vil. Han høres jo ikke helt god ut. Har dere vært til mekling på familievernkontoret?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #13 Skrevet 10. mai 2023 Hvis dere leier, er det letteste å bare si opp og flytte ut selv. Da får han også en konkret frist å forholde seg til. Anonymkode: eb47f...538 2 1
Bumoa Skrevet 10. mai 2023 #14 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis dere leier, er det letteste å bare si opp og flytte ut selv. Da får han også en konkret frist å forholde seg til. Anonymkode: eb47f...538 Mange tar så lett på å flytte. Er det så lett å finne seg noe greit å leie akkurat der en vil. TS har kanskje barnet i bhg eller skole i nærheten, og barnet har gjerne venner som en ikke ønsker å rive fra barnet. Synes du gir et «enkelt» råd, men jeg kan ta feil. Eks bør komme seg ut, og hun bør kanskje få hjelp av familien hans til å få han til å innse det.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #15 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det jeg prøver å si til han også! Men han trur ikke på meg. Han sa han ringte nav men at de ikke viste noe? Men hvis jeg sier dette igjen til han blir han bare sint på meg Anonymkode: 4086f...869 Ring Nav og hør hvordan dere må gå frem for at han innvilges depositum. Anonymkode: 68d3a...e52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå