Gå til innhold

UGRESS

Anbefalte innlegg

Skrevet

går det ann og fjerne ugress helt permanet uten at det kommer noe nytt?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, fiks en halv meter tjukk asfalt.

Anonymkode: a33ab...045

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, fiks en halv meter tjukk asfalt.

Anonymkode: a33ab...045

var ikke helt det jeg mente

AnonymBruker
Skrevet

Ikke permanent men om du legger på plast på jorda et års tid så har du godt forsprang på ugresset. SPørs hvor du vil fjerne ugress? Plante i pallekarmer er og en løsning evt plante tett så ikke ugresset får plass og luft. 

Anonymkode: fcce3...145

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor dette ugresset vokser. Er det i blomsterbed eller hva? Er å luke, luke og luke om det er i opparbeidet bed. Evt kan en legge papp rundt plantene og dekke pappen med stein. 

Anonymkode: 67a85...757

Skrevet

Nei, du blir ikke kvitt ugress for godt.  Men der er ting du kan gjøre for å begrense mengden og likearbeidet.  F.eks. er det smart å gjøre en grundig lukejobb nå på denne tiden, og før ugresset har vokst seg for kraftig.  Etterpå er det helst frøugress fra oven som kommer.  Hvis du løsnet litt på jorda da du lukte, er denne type ugress lett å fjerne.  

I min hage er der singelstier med armeringsplater i plast under.  Men ugresset kommer i fra luften, så det er mye lukejobb :)

Skrevet (endret)
On 5/10/2023 at 1:01 AM, Rosa Sløyfe said:

går det ann og fjerne ugress helt permanet uten at det kommer noe nytt?

Jeg tror at du definitivt ikke blir kvitt ugresset, siden frøene deres bæres av vinden over lange avstander! Du vil bare redusere antallet deres!

Endret av alexrentiers
feil
AnonymBruker
Skrevet

Avhenger av hva slags ugress det er. Mange ugress kan du begrense om du lukker intenst i noen år. Hvis du derimot har fått slirekne er det utfordrende å bli kvitt.

Anonymkode: 1a39c...cc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...