Gå til innhold

Klestips til grå mus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er liten og tjukk, men uten former, har ingenting pent noe sted jeg ønsker å framheve, vil snarere skjule alt. Ingen farger som vekker oppmerksomhet, ingen utringing eller noe som viser rompa. Kan noen hjelpe med klestips?

Anonymkode: 10480...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ok, men kan du si litt om hvilke hårfarge du har, hudfarge og øyefarge.  Har langt eller kort hår ? Er du en som har vekten jevnt fordelt på hele kroppen , eller er du tynn i beina og har stor mage ?

Anonymkode: 83cc0...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du si en kjendis som har en kroppsform som ligner på din, så er det litt lettere å gi tips.. Kanskje du til og med ikke er så tjukk som du tror? 

Anonymkode: 47bba...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ellers kler jo dette de fleste.

Plus Size Clothing | Plus Size Fashion | Roman UK

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kan du si en kjendis som har en kroppsform som ligner på din, så er det litt lettere å gi tips.. Kanskje du til og med ikke er så tjukk som du tror? 

Anonymkode: 47bba...8d3

Vet ikke om noen, tror jeg? Synes de fleste kjendiser har store pupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ellers kler jo dette de fleste.

Plus Size Clothing | Plus Size Fashion | Roman UK

Jeg har veldig store bein og litt mindre overkropp så da ser jeg enorm  ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ok, men kan du si litt om hvilke hårfarge du har, hudfarge og øyefarge.  Har langt eller kort hår ? Er du en som har vekten jevnt fordelt på hele kroppen , eller er du tynn i beina og har stor mage ?

Halvlangt hår, mellomblondt, briller, tjukk overalt, flat rompe og små pupper, grå øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg kan ikke ha utringing eller vise bein eller armer… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan bruke farger. Du blir ikke kortere og tynnere av sorte klær. 

Kjole/tunika og bukse kan du absolutt bruke. 

Javel, så er bena dine store. De blir ikke mindre store av tenke på at de er store. 

Så ble du ikke født tynn og er stor. Men vet du… den dette er verst for er deg selv og tankene dine. 

Du er unik og god nok akkurat som du er. Stol på dine indre verdier og verdi som medmenneske, venn og kollega. Aksepter deg selv og vær glad. 

Anonymkode: 0206a...099

• Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan bruke farger. Du blir ikke kortere og tynnere av sorte klær. 

Jeg vet det, men jeg syns mindre i svarte klær. Jeg liker ikke å være så synlig. Føler folk glor på meg allerede siden jeg er tjukk og ikke pen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er litt som deg, og synes som regel at hvitt opp til ansiktet får meg til å se mer våken ut. 
store øredobber gjør også nytten - gjerne med litt farge ☺️

Anonymkode: 0ba3d...5e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er litt som deg, og synes som regel at hvitt opp til ansiktet får meg til å se mer våken ut. 
store øredobber gjør også nytten - gjerne med litt farge ☺️

Jeg kler ikke hvitt, har sånn rødlig farge i fjeset…og så ser jeg ekstra stor ut. jeg har også lange øreflipper så kan ikke ha store øredobber, altså fysisk. Da blir liksom hele ansiktet mitt sånn hengete. Men ellers takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så ble du ikke født tynn og er stor. Men vet du… den dette er verst for er deg selv og tankene dine. 

Du er unik og god nok akkurat som du er. Stol på dine indre verdier og verdi som medmenneske, venn og kollega. Aksepter deg selv og vær glad. 

Jeg ble født tynn og har vært tynn mesteparten av livet :) Men nå er jeg tjukk. Verdiene mine er et helt annet kapittel, jeg trenger vel helst hjelp med det utenpå - å kle meg fint selv om jeg er stor og ikke kan/vil fremheve noe ved meg selv, for det er ingenting fint ved utseende mitt. Jeg har andre bra kvaliteter, men de poster jeg jo ikke på klær og mote om, såklart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kler ikke hvitt, har sånn rødlig farge i fjeset…og så ser jeg ekstra stor ut. jeg har også lange øreflipper så kan ikke ha store øredobber, altså fysisk. Da blir liksom hele ansiktet mitt sånn hengete. Men ellers takk for tips :) 

Hvis du er rød i huden vil jo hvitt hjelpe med å lysne inntrykket. 
For meg høres problemet mer ut som om du er ekstremt selvkritisk… 

Kanskje du heller skal jobbe litt med å se at du som menneske har verdi..? 
Utseende betyr jo noe, men hvis det indre skinner så smitter det over på det ytre. 

Sender det uansett en støttende klem ❤️ Og tipper at du er mye bedre enn du gir deg selv kred for.!

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje du heller skal jobbe litt med å se at du som menneske har verdi..? 
Utseende betyr jo noe, men hvis det indre skinner så smitter det over på det ytre. 

Det er en parallell prosess :) jeg bare håpet at hvis jeg fant klær som var ok så ville jeg føle meg mer vel også. Nå er alt for trangt/kort/viser for mye hud/feil snitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er liten og tjukk, men uten former, har ingenting pent noe sted jeg ønsker å framheve, vil snarere skjule alt. Ingen farger som vekker oppmerksomhet, ingen utringing eller noe som viser rompa. Kan noen hjelpe med klestips?

Dette er ikke noe du kan kle bort, ts. Det påvirker livskvaliteten din negativt om du velger å fortsette å tenke slik om deg selv.

Ok. Så kroppen din er ikke pen etter de helt vilkårlige estetiske regler du har bestemt deg for at skal gjelde i ditt liv. Dette r ditt valg. Men kropp, ts, er ikke estetikk. Du er et menneske, ikke en vase eller et maleri. Funksjonen til beina dine er å få deg fra A til B. Funksjonen til armene dine er å gripe ting, kaste ting og lage ting. Funksjonen til hodet ditt er ikke å stå til pynt på en hylle, men å finne på morsomme ting du kan snøre med de utmerkede funksjonene en normal kropp kan utføre.

Så klær? Kled deg i noe som holder deg passe varm og passe kald. Noe du kan bade i. Noe du kan løpe i. Noe du kan rulle rundt på gresset i latter i. Og har du ikke lyst til noe av dette? Har du bare lyst til å gjemme deg i en krok og tenke at kropp=estetikk. Da er psykolog, ikke klestips, ditt behov.

Anonymkode: b40eb...e9e

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så klær? Kled deg i noe som holder deg passe varm og passe kald.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis alt er for trangt/kort, da går du ut og finner deg klær som ikke er det. Ved å ta på deg klær som er for små, ja da får du jo en dårlig følelse. 

Rødlig hud? Kjøp deg en god foundation, bb-krem e.l som demper det rødlige. Ser du hvor jeg vil hen her?

Anonymkode: 4a550...cf2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...