AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Mistenker at barnet mitt har det (klør i øynene, ser veldig plaga ut, rød under øynene). Tok blodprøve hos lege i dag, venter på svar.. Legen sa jeg kan gi zyrtec, men skal jeg gi hver dag? Morgen og kveld? For å forebygge? Lasta ned pollenvarsel appen. Ifølge den var det lite/ingenting pollen i dag, men barnet har vært plaga (ikke fått zyrtec i dag). barnet er 12 år. takket for tips/innspill 😅 Anonymkode: 60fcb...f7e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Høres jo ut som det kan være allergi. Fikk du zyrtec på resept, eller kjøper du reseptfritt på apotek? Du må lese bruksanvisningen for å se hvordan dine tabletter skal doseres, les alltid bruksanvisningen. Om du har fått det på resept, skriver legen hvordan medisinen skal tas. Mine barn har også pollenallergi, den følger aldri pollenvarslingen, vi merker ingen forskjell i pollensesong. Like ille hver dag. Anonymkode: 2fc75...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 Ikke resept nei, må først få svar på blodprøver🙄 TS Anonymkode: 60fcb...f7e
IANIAN Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Hei. Normalt sett er dosen en tablett daglig for voksne og barn over 12 år. Vær obs på at en kam bli ganske trøtt av zyrtec. Ville ikke gitt mer en en tablett hver dag. Tas gjerne på ettermiddag/kveld om han blir trøtt. Mer info finnes på felleskatalogen 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 Mitt barn har allergi, er 11 år. Gir en halv zyrtec morgen og kveld, pluss øyedråper og nesespray for pollenallergi. Les på pakningen hvor stor dose ditt barn skal ha. Anonymkode: 69ae6...c6e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå