Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kompis av meg sliter med og føler seg utelatt fra andre kompiser av han. Og jeg forstår ikke hvorfor folk er slik mot en annen

Skal forklare, 

Kompisen min prøver ganske mange ganger å arrangere fester/middager/ølsmaking hjemme hos seg. Flere melder avbud med en gang med helt legitime grunner, det er greit. Men flere velger å ikke en gang melde avbud, men dukker bare ikke opp, og andre finner på latterlige unskyldninger, som er veldig gjennomskuelige. Da han fortalte meg dette de første gangene, så tenkte jeg at han kanskje la litt mer i det, og at han kanskje var litt hårsår. Men jeg ble selv vitne til disse avbudene og hvor latterlige de var. 

Her står en mann og lager store festmiddager fra bunnen av eller bruker mye energi på å lage et opplegg rundt ølsmakingen (hjemmebrygg) med rangeringer og andre gøyale festaktiviteter. Han er en veldig verts'type av person. Men han blir så skuffet og lei seg. Jeg ser skuffelsen i fjeset når han får disse avbudene. Eksempel på avbud er "naboen har korona, så vi kan desverre ikke komme på festen som begynner om en time, likevell". Altså det er latterlige unnskyldninger. 

Jeg visste jenter var slik, men jeg trodde vitterlig at det var anderledes i kulturen hos gutter. Er dette en ting også i guttegjeng? (Skriver gutter, men er vel egentlig tlog mannfolk i alle aldre. Vi selv er i 30 årene) 

Hva er det med folk? Vil man ikke komme, så i det minste ha ben i nesen til å si det som det er. 

Anonymkode: a6f8a...d8c

Videoannonse
Annonse
Gjest Made4u
Skrevet

Tenker at han med hell kunne skaffet seg en ny vennekrets, å ha venner som gang etter gang skuffer enn, personlig ville i alle fall ikke jeg brukt energi på slike.

Selv har jeg kvittet meg med flere venner (og nye har kommet til), noen i min krets har vært der alltid, andre har jeg blitt kjent med de seneste par årene.

Man selekterer selv hvem man vil ha rundt seg og ikke, altså tar man vare på noen og lar andre gli bort. Tenker at med noen av de rundt han så er de på vei bort fra hverandre.

Men at du bryr deg, det er bra så tenker at du er der for han og omvendt.

AnonymBruker
Skrevet

De ønsker ikke være venner med ham.

Dessverre. 

Anonymkode: 1066c...a5f

Skrevet

Altså dersom vennen møtte på til naboen som hadde covid så har jeg forståelse for å melde avbud.

Det har skjedd med meg også uten at det har stått på viljen, men tydelig at enkelte av personene ikke er interessert til å holde kontakt. Det er greit, men da må man også ta hintet om å kutte de ut helt. Det har jeg gjort med flere. Skjønner jo at det er sårt.. for det er det jo! Men, det blir bedre for kompisen din å komme seg videre i livet og finne noen andre som passer hverandre bedre.

Skrevet

Så trasig da! Vennen din høres ut som en bra fyr som fortjener bedre. 

Men kan ikke du da, som venn, ta deg en prat med resten av vennegjengen for å høre hva det står i, og be dem om å skjerpe seg litt? 

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (38 minutter siden):

Så trasig da! Vennen din høres ut som en bra fyr som fortjener bedre. 

Men kan ikke du da, som venn, ta deg en prat med resten av vennegjengen for å høre hva det står i, og be dem om å skjerpe seg litt? 

Jeg tilhører ikke den vennegjengen (enda) desverre. Vi har møttes på en annen arena, og dette er en guttegjeng som han bruker å invitere 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Intervence skrev (45 minutter siden):

Altså dersom vennen møtte på til naboen som hadde covid så har jeg forståelse for å melde avbud.

Det har skjedd med meg også uten at det har stått på viljen, men tydelig at enkelte av personene ikke er interessert til å holde kontakt. Det er greit, men da må man også ta hintet om å kutte de ut helt. Det har jeg gjort med flere. Skjønner jo at det er sårt.. for det er det jo! Men, det blir bedre for kompisen din å komme seg videre i livet og finne noen andre som passer hverandre bedre.

Jeg har faktisk ikke forståelse for dette med covid. covid er ikke lenger en sykdom der kontaktpersoner skal være i karantene hvis man tilfeldigvis har vært nærkontakt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tilhører ikke den vennegjengen (enda) desverre. Vi har møttes på en annen arena, og dette er en guttegjeng som han bruker å invitere 

Ts

Kan du ikke forsøke å inkludere han med dine venner, da? Han høres jo ut som en knallfyr, og fortjener bedre enn de folka han er venn med nå.

Anonymkode: 9a96d...21a

AnonymBruker
Skrevet

Ååå, han høres ut som en knallfin fyr, med dårlige kompiser. Glad han har deg og at du setter pris på han. 

Anonymkode: c6a2d...244

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...