AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Min veldig sosiale 14-åring er ute fra vi har spist middag og til ca 10 på kvelden. Jeg vet hvor hen er og med hvem, så er ikke bekymra for det. Synes det er mest stusselig at vi ser hen så lite, men hvor mye kan/bør vi styre dette? Anonymkode: 6a5ab...248
Gjest kruspersilletaco Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Inviter på noe kjekt? Som dere kan gjøre sammen? Og godta om hen vil ha med en venn også.. Dere får fremdeles vært med hverandre selv om en venn også er med
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min veldig sosiale 14-åring er ute fra vi har spist middag og til ca 10 på kvelden. Jeg vet hvor hen er og med hvem, så er ikke bekymra for det. Synes det er mest stusselig at vi ser hen så lite, men hvor mye kan/bør vi styre dette? Anonymkode: 6a5ab...248 Viktig å la de få lov å henge med. De skal bli selvstendig og bli flinkere til å klare seg selv. Kjip overgang for oss. Min har nesten ikke vært hjemme fra ca samme alder. Ikke flyttet ut ennå som 20åring, og er mer hjemme igjen. Men svært selvstendig og fornuftig blitt. Åpne døra til ungdommen, er nok beste måten å få 14åringen hjemme mer. Om du orker styret md det da. Men da har du jo også bedre oversikt Anonymkode: 75707...706 1
Arkana Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Det er jo en alder hvor frigjøring og selvstendighet er en viktig del. Jeg ville vært forsiktig med å styre for mye over fritiden hennes og i alle fall ikke nektet henne å gå ut fordi dere har sett henne for lite. Snakk med henne og si at dere gjerne vil tilbringe litt mer tid med henne og spør om det er noen aktiviteter hun ville likt å gjøre med dere. Utnytt de tidene hun faktisk er hjemme, som middagstid. Hun vil nok finne tilbake til dere mer etter hvert, men akkurat nå har hun behov for å gjøre andre ting enn å henge med dere. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Min veldig sosiale 14-åring er ute fra vi har spist middag og til ca 10 på kvelden. Jeg vet hvor hen er og med hvem, så er ikke bekymra for det. Synes det er mest stusselig at vi ser hen så lite, men hvor mye kan/bør vi styre dette? Anonymkode: 6a5ab...248 Sånn er det med tenåringer og frem til de er sånn 25 Anonymkode: 768ec...bb4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #6 Skrevet 10. mai 2023 Vi hadde fast filmkveld hver uke , i tillegg kjørte vi på aktiviteter og de timene i bil var supre for da snakkes det mye. i tillegg åpent hus så det var mye overnatting her. Jeg tenker det er greit de sksl frigjøre seg litt men alltid være ute fra middag til kl 22 hadde ikke vært aktuelt her, vi er fortsatt en familie Anonymkode: 19462...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #7 Skrevet 10. mai 2023 Jevnaldrende er viktig! Jeg er nok farget av at da min var 14 så var h*n aldri ute, bare hjemme. Var bekymret da også.... Prøv om dere kan lage noen avtaler av og til om at dere finner på noe. Ellers ville jeg bare ha fortsatt å ha kontrollen, men vært glad for at ungdommen har venner. Det er en periode. Anonymkode: 969c7...0ab
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #8 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min veldig sosiale 14-åring er ute fra vi har spist middag og til ca 10 på kvelden. Jeg vet hvor hen er og med hvem, så er ikke bekymra for det. Synes det er mest stusselig at vi ser hen så lite, men hvor mye kan/bør vi styre dette? Anonymkode: 6a5ab...248 Samme her. Bare her stikker han rett fra skole til aktiviteter. Syns det er i seneste laget å la 14 åringen være ute til 22.00. sett grensa til 21.00. så får dere litt tid og ungdommen får spist og dusja før kvelden. Anonymkode: 3335d...de6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #9 Skrevet 10. mai 2023 veel, om jenta på fjorten henger med gutta ellet gutten på fjorten henger med eldre gutter osv osv spiller en rolle for svaret, så "hen" er med på å gjøre det vanskelig å gi et seriøst svar med så lite info. Anonymkode: 4fe7a...994
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #10 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): veel, om jenta på fjorten henger med gutta ellet gutten på fjorten henger med eldre gutter osv osv spiller en rolle for svaret, så "hen" er med på å gjøre det vanskelig å gi et seriøst svar med så lite info. Anonymkode: 4fe7a...994 Som jeg skrev i innlegget er ikke poenget hvem han, hun eller hen henger med. ts Anonymkode: 6a5ab...248
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #11 Skrevet 10. mai 2023 Takk for mange fine svar. Jeg har prøvd å invitere til filmkvelder og andre gøye ting, men ungdommen vil bare være med venner og ikke familien. Blir fortsatt med på ferier da. 😄 ts Anonymkode: 6a5ab...248
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå