Gå til innhold

Jammen glad jeg ikke jobber i barnehage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare si det etter å ha fulgt med på dette forumet en stund. Ikke at jeg har noe imot å jobbe med barn, men dere foreldre har det jo som deltidsjobb å finne feil ved barnehagen og de ansatte.

Jeg er sikker på at dere er ikke perfekte selv heller.. har du aldri gjort en feil på jobb?

Barnehage ansatte er ikke supermennesker, men jeg er sikker på at de gjør så godt de kan!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med barnehagen vår!

Skrevet

Jeg er glad du, med et slikt nick, ikke jobber i barnehagen til barna våre. Det er mange gode ting med barnehagene, de fleste sider er faktisk gode. Men nå har det seg sånn at de fleste diskusjoner oppstår på grunn av problemer/misnøye etc...

Skrevet
Jeg er glad du, med et slikt nick, ikke jobber i barnehagen til barna våre. Det er mange gode ting med barnehagene, de fleste sider er faktisk gode. Men nå har det seg sånn at de fleste diskusjoner oppstår på grunn av problemer/misnøye etc...

Ikke for å skremme deg, men jeg har faktisk vært vikar i barnehage....kanskje var det din?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg super fornøyd med vår barnehage. Jeg ser og merker på jenta vår at hun har det kjempe bra der. Jeg er veldig takknemlig for at vi fikk datteren vår inn på akkurat den barnehagen :)

Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg i det. Men som tidligere barnehagebruker (mamma) og ikke ansatt i den bransjen har jeg nok vært mye mer bestyret over nettopp barnehagepersonales kritikk og fordømming av oss foreldre - her inne i forumet!

Ambi

:smoke:

Gjest christineemily
Skrevet

Jeg har to barn, barnehagen eldstemann gikk i var ikke god :frustrert: !!! Mens barnhagen vår yngste går i er fantastisk :-D ! Og det hender kritikk er berettiget vet du! Og som en har sagt tidligere oppe her : Diskusjoner oppstår jo nettopp når en er frustrert eller det er en opphetet situasjon. Og jeg HAR jobbet i barnhage, og sier meg berettiget til å "synse" noe om saken , da jeg både har vært bruker og annsatt ;) .

Skrevet

Noen barnehager er kjempebra, andre er dårlige.

Noen barnehageansatte er kjempeflotte, andre er mindre ok.

Noen foreldre klager mye, andre klager lite.

Noen klager er berettiget, andre er mer svada.

Skrevet
Jeg er utrolig fornøyd med barnehagen vår!

Må si meg enig med denne.

Skrevet

Jeg er både barnehageansatt og har selv hatt 3 barn i barnehage, så jeg har også vært og er på "begge sider" av gjerdet her.

Det er som med barnehagepersonale og barnehager som det er med leger og legekontor. Som sykepleiere og avdelinger på sykehjem. Som butikkansatte og ulike butikker og butikkjeder. Som blomsterbutikker og dem som måtte være ansatt der.

Vi er mennesker, yrket vårt blir utøvd og påvirket i stor grad av hvem vi er og hvilken personlighet vi har. Jobben vår bærer preg av hva vi kan og det vi har lært, hva vi vet altfor lite om og hvilken måte vi takler ulike situasjoner på som en følge av dette. Noe takler vi bra, andre ting langt fra godt nok. Vi kan alltid bli bedre!

Som mor opplevde jeg å ha to av barna mine i en barnehage som jeg var mildt sagt kjempemisfornøyd med, så jeg vet at mange ganger er kritikken berettiget. Det må vi tåle når vi jobber i et serviceyrke. Selv er jeg opptatt av at foreldrene tør å komme med både ris og ros, og oppfordrer dem spesielt til dette, både i felles månedsskriv hjem, og direkte på foreldresamtaler. Pleier å presisere at vi er avhengig av å få tilbakemeldinger fra dem for å kunne bli bedre i jobben vår.

Av de barnehagene og barnehageansatte jeg kjenner til, er det snakk om folk som er profesjonelle og virkelig står på og gjør en god jobb. Men "en lenke er aldri sterkere enn det svakeste leddet", heter det. Så vi må alle sørge for å gjøre vårt beste. Hos oss er vi veldig opptatt av barnehagens gode rykte. Vi ønsker å kunne være stolte av den jobben vi gjør. Det forhindrer ikke at det skjer tabber innimellom, vi er jo bare mennesker, vi også!

Personlig ser jeg ikke på saklig kritikk som noen trussel, men tar det derimot som et stort kompliment og en tillitserklæring at foreldrene tør å ta opp ting med oss!

Det å "lete" etter feil med lys og lykte hos barnehagepersonale blir jo noe annet, men det håper jeg ikke er tilfelle. Som det blir sagt her, de fleste diskusjoner oppstår jo som direkte følge av konkret misnøye med ett eller annet, og det må jo være lov å lufte sånne ting. ;)

Skrevet

Det er kanskje ikke like mange som trenger sår vedrørende en barnehage man er fornøyd med som ved en barnehage man er misfornøyd med? ;)

Skrevet

Jeg er overbevist om at våre barn har gått i en barnehage med noen av de mest kvalifiserte ansatte i hele Norge :)

De har støttet våre barn på en måte som har fremmet både kreativitet, empati, sosial adferd/inteligens, personlig trygghet, og alt annet som de har lært, langt bedre enn det vi foreldre som oftest har mulighet og kompetanse til.

Hadde kommunen stilt opp med halvparten av den enusiasmen, viljen, og ønsket å tilføre barnehagen nødvendige midler, hadde vi sansynligvis hatt et land med ekstremt mange "superindivider".

Jeg kan faktisk ikke komme på en eneste ting ved vår barnehage som er negativt. Mye pga en utrolig leder og et fantastisk miljø mellom de ansatte (slik vi foreldre så det).

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har også bare gode erfaringer med vår barnehage, og er utrolig glad for at vi fikk plass på akkurat den barnehagen.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg må bare si det etter å ha fulgt med på dette forumet en stund. Ikke at jeg har noe imot å jobbe med barn, men dere foreldre har det jo som deltidsjobb å finne feil ved barnehagen og de ansatte.

Jeg er sikker på at dere er ikke perfekte selv heller.. har du aldri gjort en feil på jobb?

Barnehage ansatte er ikke supermennesker, men jeg er sikker på at de gjør så godt de kan!

Som barnehageansatt selv så må jeg si at jeg ikke har inntrykk av at folk her sitter og plukker barnehagene ffra hverandre for å finne feil. Det har jeg heller ikke opplevd på jobben. Jeg synes det er ganske naturlig at folk ønsker å ta opp ting de er fornøyde - og misfornøyde- med. Det blir jo det samme som når noen forteller hvor elendig service de fikk på Elkjøp eller hvor fornøyd de er med fastlegen sin.

Personlig så synes jeg det er veldig greit at foreldrene kommer med innspill til barnehagen. Vi har 30 barn totalt og det er ikke greit å vite hva 60 foreldre tenker bare ved å se på dem.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Jeg er glad du, med et slikt nick, ikke jobber i barnehagen til barna våre.

Litt fordomsfull og naiv kanskje? Tror du virkelig ikke at noen av de som jobber i barnehagen din har brukt narkotika? Jeg kjenner mange som er veldig dyktige med barn og gjør en god jobb i barnehagen de jobber, og som bruker eller har brukt narkotika. Alt fra jenter som bruker amfetamin og ecstasy i helgene, til menn som har vært sprøytenarkomane. Uten at du kan se det på dem...

Gjest LoisLane
Skrevet
Litt fordomsfull og naiv kanskje? Tror du virkelig ikke at noen av de som jobber i barnehagen din har brukt narkotika? Jeg kjenner mange som er veldig dyktige med barn og gjør en god jobb i barnehagen de jobber, og som bruker eller har brukt narkotika. Alt fra jenter som bruker amfetamin og ecstasy i helgene, til menn som har vært sprøytenarkomane. Uten at du kan se det på dem...

Det er en tanke jeg ikke liker, det kan jeg gjerne innrømme.

Er veldig fornøyd med barnehagen vi har hatt ungene våre i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...