Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en diskusjon med dattera mi for ikke så lenge siden om å være russ. Det er helt greit for meg at hun vil være russ, men her om dagen fortalte hun meg at hun hadde blitt med i en russegruppe.

Denne gruppen er russ i 2024 og har selvfølgelig startet allerede med å planlegge. Dattera mi sa at hun hadde signert en kontrakt og må betale 10000 kroner til gruppa. Jeg var i sjokk da hun fortalte meg dette. Dette skal tydeligvis være månedlige innbetalinger fra hver medlem i gruppa. Hun jobber ikke og vil at jeg skal bidra med å dekke denne innbetalinga. Er en ung alene mor som sitter fast. Hva burde jeg gjøre? Er dette greit? 

Anonymkode: 14b55...8ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 000 i måneden? Galskap! Din datter kan på ingen måte kreve at du skal betale dette. Hvis hun vil være på russebuss bør hun jaggu få seg jobb og betale for det selv.

• Liker 15
Skrevet

10.000 éin gong innan ei viss tid, eller kvar mnd?

Skrevet

Bare hyggelig det. Hun får finne seg en jobb. Hadde ikke betalt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Vixella skrev (1 minutt siden):

10 000 i måneden? Galskap! Din datter kan på ingen måte kreve at du skal betale dette. Hvis hun vil være på russebuss bør hun jaggu få seg jobb og betale for det selv.

Trur ho meiner 10 000 med månedlig avbetalinger

Anonymkode: ebae5...585

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

10.000 fordelt på mange måneder eller 10.000 hver måned? 

Hun må jo få seg jobb for å dekke dette. Du skal ikke dekke det. Hun må lære seg å ta ansvar for seg selv når hun er myndig.

Anonymkode: f45d0...474

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Trur ho meiner 10 000 med månedlig avbetalinger

Anonymkode: ebae5...585

Spiller ingen rolle hvor mye det er snakk om, det er noe som kidsa får betale selv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

At unge mennesker vil sløse bort så sinsykt mye penger for noen vårmåneder kan jeg ikke fatte. 

Hva skal hun etterpå da? Starte som lutfattig student og vite alt hun har sløst bort? 

En ting er sikkert, hun må få seg en jobb og kjenne selv på hvor mye som kreves av jobb for disse utgiftene. 

Anonymkode: 1bfc6...d67

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun får finne seg en jobb. Det er hun som har inngått denne kontrakten og det er hun som har ansvaret for å innfri den. Kan være greit å snakke med henne om å inngå sånne kontrakter, forpliktelser, konsekvenser osv. Jeg hadde ikke betalt dette.

Vi har hatt to russ så langt og den tredje er russ om to år. Vi har betalt russeklær og russepass. ut over det må de finansiere dette selv. Den eldste var på buss. Det ble en horribel dyr affære. Hun angret i ettertid. Hun jobbet mange ettermiddager og helger og alt var brukt opp i løpet av få uker. Den neste var vandrerruss og det tror jeg nr 3 kommer til å være også. 

Anonymkode: 47a71...d41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo vanlig at de tjener disse pengene selv. Enten ved å selge div ting (kakebokser, sokker, etc), varetelling, male hus, etc. Mange russegrupper legger ut at de tar alt av strøjobber.  

Det er få foreldre som betaler hele summen. 

Anonymkode: e02b9...aba

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

10.000 fordelt på mange måneder eller 10.000 hver måned? 

Hun må jo få seg jobb for å dekke dette. Du skal ikke dekke det. Hun må lære seg å ta ansvar for seg selv når hun er myndig.

Anonymkode: f45d0...474

10 000 i måneden frem til sommer og ifølge denne "buss sjefen" skal innbetalingen reduseres til 5000 månedlig neste år, frem til russetida starter. Sinnsykt. 

Min eldste sønn var russ for 2 år siden og var også på buss, men han hadde to jobber og klarte å spare. Han fikk til å dekke både bil lappen og russetid. Hun opplever dette som veldig urettferdig og vil derfor ikke høre på meg. 

Endret av Anonym3434
AnonymBruker
Skrevet

DET DER FÅR DE BARE BETALE SELV!!! DE ER VOKSEN OG VELGER DET SELV!!! EN UTING DETTE BUSSEDRITET!

Anonymkode: 3ff32...679

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som er russ og skal ha buss/bil betaler dette via egne jobber og dugnader. Sier seg selv at dette høres usannsynlig ut, skal de ha 2 millioner i budsjett? Det er vel vanligvis rundt 20-25 på en buss, bussene leies ofte og så mye koster det ikke. Er datteren din under  18 har hun ikke lov å skrive kontrtakt som dette uansett

Anonymkode: 9e439...56b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste som er russ og skal ha buss/bil betaler dette via egne jobber og dugnader. Sier seg selv at dette høres usannsynlig ut, skal de ha 2 millioner i budsjett? Det er vel vanligvis rundt 20-25 på en buss, bussene leies ofte og så mye koster det ikke. Er datteren din under  18 har hun ikke lov å skrive kontrtakt som dette uansett

Anonymkode: 9e439...56b

Det er dessverre ikke uvanlig at budsjettet på buss ligger fra 1,5-3 mill. Sinnsykt ja, men dessverre realiteten…

Anonymkode: e5e82...113

• Liker 1
Skrevet

men da må hun finne seg jobb. helt sinnsykt mengde penger de må betale?! hadde ikke bidratt med penger her, men kunne fint bidratt med hjelp på dugnader etc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym3434 skrev (16 minutter siden):

10 000 i måneden frem til sommer og ifølge denne "buss sjefen" skal innbetalingen reduseres til 5000 månedlig neste år, frem til russetida starter. Sinnsykt. 

Min eldste sønn var russ for 2 år siden og var også på buss, men han hadde to jobber og klarte å spare. Han fikk til å dekke både bil lappen og russetid. Hun opplever dette som veldig urettferdig og vil derfor ikke høre på meg. 

Vel, livet er veldig urettferdig!

Det kan hun like gjerne finne ut først som sist. Jeg hadde stått på mitt. Dette må hun finne veien ut av selv. Det er tydelig at hun ikke forstår hva 10.000 kr er. Hvor mye hun faktisk må jobbe for å sitte igjen med så mye. 

Anonymkode: 47a71...d41

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vise henne de siste dagenes artikler i nyhetene om russ som blir tvunget til å spise bæsj, ydmykes og utføre seksuelle tjenester på andre mens de filmer og pisses på og spørre om det er dette hun vil være en del av. 

Russejenter har ekstremt høy risiko for å bli voldtatt og dopet ned. 

Og å være på buss er bare bortkastet penger som gjør hun enda mer utsatt for nedverdigende russeutfordringer, misbruk og overgrep. 

Skal hun være russ er det tryggest som selvstendig russ og å aldri sette foten sin inn i noe buss! 

Og nei du skal selvsagt ikke betale for henne. Det må hun gjøre selv om hun er så dum og vil bli med på dette. 

Anonymkode: 2cc5a...4eb

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er hun kanskje vant til å få viljen sin fordi hun vet at du gir etter bare hun maser/sutrer lenge nok? Du er i din fulle rett til å si nei, og det er uansett det du bør gjøre, uavhengig av om du kan betale eller ei.

Anonymkode: 37f91...c27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonym3434 skrev (35 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva hun synes er urettferdig? At han jobbet ræva av seg og sparte mye, mens hun forventer at du skal sponse henne?

Nei hun får skaffe seg en jobb eller fler.

Anonymkode: 50831...6db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Anonym3434 skrev (39 minutter siden):

Å fy det var mye. Du skal ikke betale, hun må finne seg jobb! Det er ganske uvanlig at foreldrene betaler. 

Anonymkode: a215f...a61

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...