Gå til innhold

Sinnsyke magesmerter

Fremhevede innlegg

Gjest Spiral ramler ut?
Skrevet

Kan en kobberspiral ramle ut etter sex eller etc.?

I romjula hadde jeg så voldsomme magesmerter. Som alle andre tørker jeg meg og glaner ikke ned i doskålen.

Nå er trådene til spiralen borte. Kan den ha ramlet ut? Eller kan trådene forsvinne inn i livmoren?

*redd for å være gravid nå*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kan ikke ha ramlet ut, men den kan ha blitt misplassert.

I og med at du har hatt sterke magesmerter og ikke kjenner trådene bør du komme deg til lege.

Skrevet

Jeg hadde oxo sinnsyke mage smerter for en 3 ukers tid siden,vel og merke etter sex :forvirret: ,Hm....tenkte på spiralen jeg oxo,har hormon spiral.

Det var vont helt til dagen etter,og fikk sånne støt oppover i bana mot magen da j gikk,og klarte ikke gå oppreist!!!!!Ingen blødning,trådene har jeg ikke peil på,ikke sjekket d selv etter at den ble satt inn.

Det gikk over og nå etter på har jeg ingen smerter,men fikk en mens liknende blødning etter 3-4 dager,tenkte kanskje det kunne ha noe med det å gjøre!!! :sjenert:

Håper den sitter der i allefall!!!! :forvirret:

Flere med samme erfaring?

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg ringte legevakta og de anbefalte at jeg tok abortpille/angrepiller i første omgang, før jeg kommer meg til legen til uka.

Men saken er at jeg har hatt sex i en uke nå flere ganger hver dag og angrepillen skal tas høyst 72 timer etter samleie...

Skrevet (endret)
Jeg hadde oxo sinnsyke mage smerter for en 3 ukers tid siden,vel og merke etter sex :forvirret: ,Hm....tenkte på spiralen jeg oxo,har hormon spiral.

Det var vont helt til dagen etter,og fikk sånne støt oppover i bana mot magen da j gikk,og klarte ikke gå oppreist!!!!!Ingen blødning,trådene har jeg ikke peil på,ikke sjekket d selv etter at den ble satt inn.

Det gikk over og nå etter på har jeg ingen smerter,men fikk en mens liknende blødning etter  3-4 dager,tenkte kanskje det kunne ha noe med det å gjøre!!! :sjenert:

Håper den sitter der i allefall!!!! :forvirret:

Flere med samme erfaring?

Jeg anbefaler deg å kjenne etter om du kan kjenne trådene. Jeg har selv hormonspiral (selv om jeg skal ta den ut på tirsdag :) ) og det er ikke vanskelig å kjenne trådene. Legg deg på ryggen i senga og kjenn etter ;)

Det høres ikke helt bra ut med de smertene du opplevde, så jeg tror jeg ville tatt en sjekk hos legen for å være sikker på at spiralen sitter som den skal. Men for å berolige meg selv ville jeg altså kjent etter om trådene var der også!

Til trådstarter: Det høres ut som du har bestilt time til legen, hvis ikke bør du gjøre det. Det kan i alle fall hende at spiralen din har flyttet litt på seg, selv om du burde kjent trådene likevel...

Ellers får du vel bare krysse fingrene for at du ikke har blitt gravid... lite å gjøre med det nå...

Lykke til! :klem:

Endret av Ephemera
Skrevet

Jeg opplevde det samme med at trådene forsvant. Jeg ringte legen med en gang og fikk akkutt time. Flaks for har jeg ventet mye lengere måtte jeg ha opperert for å få spiralen ut. Trådene forsvant inn og det er ikke bra.

Legen klarte akkurat å få tak i den ene slik at hun klarte å få den ut. Ikke noe behagelig, men en opperasjon ville vært værre.

RING LEGEN

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Det skjedde med meg også når jeg hadde hormonspiral...

For til legen, men han fant ikke noe unormalt... Smertene fortsatte, så da fikk jeg time med han som satt inn spiralen, for å ta den ut... Å det var VONDT!!!!! Å det skal det egentlig ikke være... Det viste seg da at spiralen hadde snudd seg 180grader... Så den sto ikke med endene til venstre og høgre, men mot ryggen og magen...

Skrevet

Jeg hadde hormonspiral og gikk med smerter litt sånn "on og off" en periode. kontaktet legen som sa at det kom til å gå seg til etterhvert. Etter tre måneder orket jeg ikke mer og bestemte meg for å fjerne hele spiralen. Da viste det seg at spiralen hadde vokst fast i livmorveggen og det ble narkose og operasjon for å få den ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...