Fremmed fugl Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Lurer litt når jeg leser her på KG. Noen virker å ha et meget egosentrisk forhold til det å leve i et seriøst langvarig forhold. Jeg har to barn som nå er på vei inn i voksen livet. Prøver å få dem å prioritere seg selv fremfor kjærester. I den alderen er og skal ikke forhold være alt for seriøse. Men det jeg lurer på, er om en del lærer seg fra ungdomstid og tidlig voksen alder litt rare holdninger til seriøse forpliktigende forhold av diverse useriøse forhold dem har hatt fra tenårene og fremover?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Skjønner ikke helt spørsmålet ditt. I tittelen er spørsmålet "Lærer folk seg å leve i seriøse forhold av useriøse forhold?" Mens spørsmålet i teksten din er "Jeg lurer på om en del lærer seg litt rare holdninger til seriøse forhold av å være i useriøse forhold?" Og dette er jo to helt forskjellige ting. Du må også definere "useriøse forhold" for at folk skal kunne svare deg med riktig utgangspunkt uten misforståelser. Jeg tror ikke folk lærer mye om seriøse forhold av å ha useriøse forhold, som i pulevenner, uforpliktende sex og one night stands. Jeg tror ikke disse skapet seg rare holdninger om seriøse forhold pga sine useriøse forhold heller. Men det er liten tvil om at man lærer mye av sosialt samspill generelt. Er man i en nær og langvarig relasjon som viser seg å ikke fungere lenger så vil man lære mer om seg selv, andre, samspill, kommunikasjon og hva slags dynamikk og egenskaper man trenger av en partner og ikke tolererer av en partner. Om du definerer useriøse forhold som forhold som ikke varer så vil svaret mitt bli ja på det første spørsmålet, mens jeg fortsatt ikke helt får tak i hva du mener med det andre spørsmålet. Anonymkode: c1d1e...ed4 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 Fremmed fugl skrev (23 minutter siden): Lurer litt når jeg leser her på KG. Noen virker å ha et meget egosentrisk forhold til det å leve i et seriøst langvarig forhold. Jeg har to barn som nå er på vei inn i voksen livet. Prøver å få dem å prioritere seg selv fremfor kjærester. I den alderen er og skal ikke forhold være alt for seriøse. Men det jeg lurer på, er om en del lærer seg fra ungdomstid og tidlig voksen alder litt rare holdninger til seriøse forpliktigende forhold av diverse useriøse forhold dem har hatt fra tenårene og fremover? Når barna dine ønsker å inngå i seriøse forhold er faktisk ikke ditt valg? Møter datteren/sønnen din en kjæreste tidlig tyveårene, eller gud forby - tidligere, og dette faktisk er seriøst og forblir langvarig, så er faktisk ikke det ditt valg. Du skal ikke og kan ikke, leve gjennom barna dine. Og det du driver med her er faktisk å skyte seg selv i foten, dette kommer med all sannsynlighet til å ende med at en eller begge, finner seg en kjæreste tidlig som de er svært seriøse med. Bare fordi de blir prakka på noe annet som de føler er feil for dem. Anonymkode: d085c...e07 2
Andro Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Surra rundt og lekte med folk i totalt useriøse forhold hele tenåringstida. Så møtte jeg brått og uventa en kar som jeg tok helt alvorlig som tjueåring, og tok ham med meg hjem. Han ble værende de neste tyve årene. Tror alle seriøse greier læres best gjennom lek.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 Det stemmer ikke for meg. Hadde flere nesten-forhold. Men droppet ved det første, røde flagg. Jeg visste hva jeg var verdt, og hva jeg stod for. Så traff jeg han jeg nå har vært veldig lykkelig med i 20 år, ikke en eneste fartsdump. Tror jeg lærte gjennom å observere egne foreldre og deres samspill, og gjensidig respekt. Og ser det samme hos mine svigerforeldre, som også ar et veldig likestilt og fint forhold. Så jeg tror man først og fremst lærer av å ha vokst opp med forbilder på området. Anonymkode: 71d09...6be 1 1
Fremmed fugl Skrevet 9. mai 2023 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Når barna dine ønsker å inngå i seriøse forhold er faktisk ikke ditt valg? Møter datteren/sønnen din en kjæreste tidlig tyveårene, eller gud forby - tidligere, og dette faktisk er seriøst og forblir langvarig, så er faktisk ikke det ditt valg. Du skal ikke og kan ikke, leve gjennom barna dine. Og det du driver med her er faktisk å skyte seg selv i foten, dette kommer med all sannsynlighet til å ende med at en eller begge, finner seg en kjæreste tidlig som de er svært seriøse med. Bare fordi de blir prakka på noe annet som de føler er feil for dem. Anonymkode: d085c...e07 Dem har alltid fått gjøre sine valg. Men jeg velger ikke å lyve når vi snakker om ting. Mye fokus på at dem må velge det som passer dem i livet, og ikke jakte etter å for eksempel prøve å være noe dem tror jeg hadde ønsket. Så skjønner ikke helt ærlig hva du klarte å lese ut av min post, som handlet om at jeg reflekterte om det jeg syns er rare holdninger til seriøse forhold i en del poster her på KG, og hva bakgrunnen til disse holdningene er.
Virrevirrevapp Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Unge forhold er som regel umodne fordi ungdom er umodne. Men er man heldig, lærer man litt nyttig.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 Fremmed fugl skrev (1 time siden): Dem har alltid fått gjøre sine valg. Men jeg velger ikke å lyve når vi snakker om ting. Mye fokus på at dem må velge det som passer dem i livet, og ikke jakte etter å for eksempel prøve å være noe dem tror jeg hadde ønsket. Så skjønner ikke helt ærlig hva du klarte å lese ut av min post, som handlet om at jeg reflekterte om det jeg syns er rare holdninger til seriøse forhold i en del poster her på KG, og hva bakgrunnen til disse holdningene er. Kanskje du kan utdype hva slags rare holdninger du sikter til og hvorfor du tenker at useriøse forhold er årsaken til disse? Og hvis du mistenker at useriøse forhold er årsaken til rare holdninger til seriøse forhold hvorfor oppfordrer du barna dine til å ha useriøse forhold? Anonymkode: c1d1e...ed4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå