AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Når fortalte dere sjefen at dere var gravide? Jeg har et veldig godt forhold til sjefen min og hvis det ikke skulle gå så hadde nok sjefen vært en jeg hadde pratet med om det. Jeg har ingen særlige plager nå, utenom at jeg er ekstremt trøtt og har hodepine. Noen på jobb har kommentert hvor mye jeg gjesper, men føler jeg klarer å gjøre en nokså god jobb til tross for at jeg er så trøtt. Det er enda tidlig og jeg har ikke vært hos legen enda, men tenker det kan være greit å si det til sjefen med tanke på at jeg sikkert snart skal bli veldig kvalm. Hvor lenge ventet du med å si det til sjefen og kollegaer? Anonymkode: 9bc61...e19
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når fortalte dere sjefen at dere var gravide? Jeg har et veldig godt forhold til sjefen min og hvis det ikke skulle gå så hadde nok sjefen vært en jeg hadde pratet med om det. Jeg har ingen særlige plager nå, utenom at jeg er ekstremt trøtt og har hodepine. Noen på jobb har kommentert hvor mye jeg gjesper, men føler jeg klarer å gjøre en nokså god jobb til tross for at jeg er så trøtt. Det er enda tidlig og jeg har ikke vært hos legen enda, men tenker det kan være greit å si det til sjefen med tanke på at jeg sikkert snart skal bli veldig kvalm. Hvor lenge ventet du med å si det til sjefen og kollegaer? Anonymkode: 9bc61...e19 Det er ikke gitt at du blir kvalm. Jeg ble ikke det med første. Jeg sa forøvrig fra til sjefen med en gang begge gangene grunnet arbeidesart som er farlig for fosteret. Anonymkode: 9c1b3...cf2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 Jeg ventet til uke 14, tror jeg det var. Sjefen min sa, "ja, jeg tenkte kanskje det var noe sånt, du har sett ganske trøtt ut".😅 Jeg kunne nok sagt det tidligere, jeg bare følte for å holde det for meg selv en stund. Men! Jeg har ikke hatt behov for spesiell tilrettelegging. Hadde jeg hatt det, så hadde jeg nok sagt ifra tidligere. Anonymkode: 338bf...0e4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Når jeg ble sykemeldt med kvalme fra uke 7 Anonymkode: 64a82...c66 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke gitt at du blir kvalm. Jeg ble ikke det med første. Jeg sa forøvrig fra til sjefen med en gang begge gangene grunnet arbeidesart som er farlig for fosteret. Anonymkode: 9c1b3...cf2 Håper virkelig ikke at jeg blir det samtidig som jeg også er litt stresset fordi jeg føler jeg burde hatt flere symptomer enn kun trøtthet😅 Jeg har ikke et farlig yrke sånn sett, men skjønner godt man må si det tidlig da. Anonymkode: 9bc61...e19
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ventet til uke 14, tror jeg det var. Sjefen min sa, "ja, jeg tenkte kanskje det var noe sånt, du har sett ganske trøtt ut".😅 Jeg kunne nok sagt det tidligere, jeg bare følte for å holde det for meg selv en stund. Men! Jeg har ikke hatt behov for spesiell tilrettelegging. Hadde jeg hatt det, så hadde jeg nok sagt ifra tidligere. Anonymkode: 338bf...0e4 Haha! Føler på et vis for å si det for å kunne forklare hvorfor jeg er så trøtt, føler meg så uprofesjonell som gjesper hele dagen🙈 Anonymkode: 9bc61...e19
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Første gang i uke 9 fordi jeg trengte tilrettelegging mtp nattevakter. andre gang begynte jeg i ny jobb i uke 25 ca og fortalte det da. Anonymkode: 0ae6f...3bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Haha! Føler på et vis for å si det for å kunne forklare hvorfor jeg er så trøtt, føler meg så uprofesjonell som gjesper hele dagen🙈 Anonymkode: 9bc61...e19 Jeg har heldigvis en 2-åring også, så skyldte litt på urolige netter der. Men det var påfallende mye gjesping altså, så kanskje ikke så troverdig😆 Anonymkode: 338bf...0e4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 Du blir jo ikke nødvendigvis dårlig 😛 jeg hadde ikke et fnugg av kvalme. Var bare trøtt heeele tiden 🙈 kunne skjult graviditeten helt til uke 22 ish, først da kom magen litt. Jobbet ikke da, så hadde ikke noen sjef å fortelle det til, men jeg hadde ventet til etter tidlig ultralyd så fremt jeg var i grei form. Anonymkode: 1bb48...ceb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 Jeg fortalte det veldig tidlig, da jeg ble sykemeldt pga ekstrem utmattelse og trøtthet. Hadde ikke hode til å fungere på jobb. Bedre å være åpen med sjefen tenker jeg. Sjefen har jo taushetsplikt uansett. Anonymkode: 001dd...f05
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #11 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du blir jo ikke nødvendigvis dårlig 😛 jeg hadde ikke et fnugg av kvalme. Var bare trøtt heeele tiden 🙈 kunne skjult graviditeten helt til uke 22 ish, først da kom magen litt. Jobbet ikke da, så hadde ikke noen sjef å fortelle det til, men jeg hadde ventet til etter tidlig ultralyd så fremt jeg var i grei form. Anonymkode: 1bb48...ceb Krysser fingrene for at jeg unngår kvalme, tror det kan bli veldig vanskelig i jobben min (jobber i barnehage)🙈 Anonymkode: 9bc61...e19
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #13 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg fortalte det veldig tidlig, da jeg ble sykemeldt pga ekstrem utmattelse og trøtthet. Hadde ikke hode til å fungere på jobb. Bedre å være åpen med sjefen tenker jeg. Sjefen har jo taushetsplikt uansett. Anonymkode: 001dd...f05 Oi! Det hørtes ikke godt ut! jeg er nok ikke så utmattet at jeg ikke kan jobbe men merker jo at hode ikke er helt med 😅 sover hver dag etter jobb, klarer ikke fungere uten en ettermiddagslur🤣 Anonymkode: 9bc61...e19
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #14 Skrevet 9. mai 2023 Du trenger ikke si noe før det er bekreftet hos lege. Om det påvirker arbeidet dit prater du med legen din om det. Jeg fortalte det til sjefen rundt uke 12 siden jeg var veldig kvalm og skulle holde en presentasjon. Jeg ville hun skulle vite hvorfor jeg plutselig gikk ut av rommet tilfelle det skulle skje. Presentasjonen gikk fint, men fint at sjefen viste det og kunne ta over om jeg måtte gå ut. Jeg ba henne holde tett frem til jeg var lengre på vei og sa jeg skulle gi beskjed når tiden var inne. Det respekterte hun. Så ble det vel offentlig for alle da jeg var rundt 25 uker. Anonymkode: 516d2...175
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #15 Skrevet 9. mai 2023 Jeg måtte fortelle rett før uke 10, fordi jeg hadde vært sykemeldt i en periode pga. formen min (kvalme, oppkast døgnet rundt) og sykemeldingen ble forlenget. I mitt tilfelle slet jeg også psykisk da jeg hadde hatt 3 spontanaborter i løpet av 9 måneder før jeg ble gravid. Men måtte be sjefen om å holde svangerskapet hemmelig lenge, fordi jeg hadde ikke klart gratulasjoner og spørsmål før jeg kunne selv føle glede. Var bare så sykt bekymret for å miste igjen. Hadde jeg hatt null spontanaborter før og helt fin form, hadde nok ventet til uke 20. Anonymkode: 656f5...879
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #16 Skrevet 11. mai 2023 Er i uke 18,ikke fortalt det enda 🙈 men nå kommer mage, så bør vel fortelle det snart. Anonymkode: 3fabe...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå