AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Alltid vært misunnelig på de som har menn som oppfører seg sånn her:vil alltid kjøre bilen når man skal noe sammen. Spør jeg om hjelp,at han hadde hjulpet meg. Får ting gjort. Skifter dekka mine uten at jeg må mase eller spørre andre. At han er med på å realisere drømmen til kona..uten at det går på bekostning av masse av hans egentid selvfølgelig. Rett og slett er mann! Min mann må jeg mase på med alt. Dekka må jeg skifte selv eller be andre om hjelp. Jeg trenger 1 rom i huset som forøvrig er ledig til egen bi inntekt. Han er ikke interessert i dette fordi han ikke får goder av det. Ser ikke at det kommer til han i femtiden ved at familien får bedre økonomi. Er så lei av å mase på han om alt mulig. Synes ikke jeg krever så mye. Når jeg ser andre som har menn som faktisk hjelper konene sine med ting uten å måtte ha goder av det.. og uten at de må mase, så kjenner jeg et stikk av misunnelse. Har vurdert å stikke for dette tærer på forholdet, men jeg er jo veldig glad i han og vi har barn sammen. Han er av den typen som setter seg i passasjersetet når vi skal kjøre bil, og mener jeg må betale familiebilen alene. Det er rett og slett litt litt mannlig synes jeg. Ikke har han villet gifte seg heller selv om han sier han elsker meg.. synes brylupp er noe tull. Nå har jeg slått fra meg det for lenge siden. Får aldri ut fingeren. Er sånn i alle sammenhenger. Tør ikke spørre om høyere lønn osv feks. Hvordan har andre det rundt omkring? Tenker at det er noe med alle og ingen er perfekt.. men er liksom han og meg.. ikke oss..❤️😢hadde dere vurdert skilsmisse pga det her? Anonymkode: fe0b5...658 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Det er menn som tar sin del av ansvaret for hus, hjem, planlegging av aktiviteter, og som synes det er fint å gjøre ting for partneren sin. Også er det menn som er tafatte, som ikke tar sin del av ansvaret for hus og hjem, og som heller ikke får glede av å gjøre ting for partneren sin. Du er sammen med sistnevnte, og dette vil ikke forandre seg. Kanskje vil han gjøre mer i noen uker/måneder om du truer med å gå, men han vil alltid gå tilbake til gamle vaner etterhvert. Man kan heller ikke tvinge folk til å føle glede av å gjøre ting for sine kjære. Likeverdige partnere skal ta sin del av ansvaret for hus, hjem, forholdet og aktiviteter, og de skal begge føle glede av å gjøre små ting for den andre. Når én part er tafatt, vil den andre parten begynne å mase. Den tafatte blir irritert over all maset, og den som maser blir deppa og bitter fordi det er ikke godt for helsa å gå rundt og mase og føle at man må gjøre alt selv og helt alene. Anonymkode: a2f18...289 7 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Min erfaring er at man får tilbake det man gir. Anonymkode: 8300d...97a 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Alltid vært misunnelig på de som har menn som oppfører seg sånn her:vil alltid kjøre bilen når man skal noe sammen. Spør jeg om hjelp,at han hadde hjulpet meg. Får ting gjort. Skifter dekka mine uten at jeg må mase eller spørre andre. At han er med på å realisere drømmen til kona..uten at det går på bekostning av masse av hans egentid selvfølgelig. Rett og slett er mann! Min mann må jeg mase på med alt. Dekka må jeg skifte selv eller be andre om hjelp. Jeg trenger 1 rom i huset som forøvrig er ledig til egen bi inntekt. Han er ikke interessert i dette fordi han ikke får goder av det. Ser ikke at det kommer til han i femtiden ved at familien får bedre økonomi. Er så lei av å mase på han om alt mulig. Synes ikke jeg krever så mye. Når jeg ser andre som har menn som faktisk hjelper konene sine med ting uten å måtte ha goder av det.. og uten at de må mase, så kjenner jeg et stikk av misunnelse. Har vurdert å stikke for dette tærer på forholdet, men jeg er jo veldig glad i han og vi har barn sammen. Han er av den typen som setter seg i passasjersetet når vi skal kjøre bil, og mener jeg må betale familiebilen alene. Det er rett og slett litt litt mannlig synes jeg. Ikke har han villet gifte seg heller selv om han sier han elsker meg.. synes brylupp er noe tull. Nå har jeg slått fra meg det for lenge siden. Får aldri ut fingeren. Er sånn i alle sammenhenger. Tør ikke spørre om høyere lønn osv feks. Hvordan har andre det rundt omkring? Tenker at det er noe med alle og ingen er perfekt.. men er liksom han og meg.. ikke oss..❤️😢hadde dere vurdert skilsmisse pga det her? Anonymkode: fe0b5...658 Oi, så forskjellige man kan være. Jeg vil alltid selv kjøre bil når vi skal noe sammen. Man han tar glatt over rattet hvis jeg ber han om det. Hvorfor kan du ikke skifte dekka selv eller få det gjort hos en bilforhandler? Jeg liker å være selvstendig som mulig. Akkurat når det gjelder bildekka så pleier jeg og sønnen min å gjøre det sammen. Anonymkode: 88a15...3cd 2
Charminia Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 For meg handler det ikke «om at han hjelper meg» men at vi tar hver vår del av alle de oppgavene som må gjøres i en husholdning med hus, bil og barn og at vi fordeler det basert på hvilke oppgaver vi trives best med begge to. Vi er et team, og nei jeg hadde ikke giddet være i et forhold som ikke fungerte på den måten. Da ville jeg heller vært alene. 3
Ma.Ya Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 (endret) Han her vil jo ikke ha en kone, han vil ha en mamma. Og oppfører seg deretter. Endret 9. mai 2023 av Ma.Ya 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 Jeg er mann av kategori 1 og er fornøyd om jeg får klærne vasket og at jeg slipper å lage middag i helgene, man er jo sammen om samlivet og må fordele oppgavene i hverdagen Anonymkode: fcd1d...45f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er mann av kategori 1 og er fornøyd om jeg får klærne vasket og at jeg slipper å lage middag i helgene, man er jo sammen om samlivet og må fordele oppgavene i hverdagen Anonymkode: fcd1d...45f Hva er mann av kategori 1? Anonymkode: c693a...3b4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 Hadde ikke blitt sammen med en mann som din i utgangspunktet. Anonymkode: 11b3d...569 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #11 Skrevet 9. mai 2023 Jeg skifter ikke dekk fordi jeg har en sykdom og klarer ikke. Hadde sikkert fått det til, men da betaler jeg noen heller for det om han ikke gjør det frivillig. Er ikke helt tafatt pga denne sykdommen men orker ikke tunge løft desverre. han gjør jo litt hjemme og har pusset opp endel. Men alt sånn i hverdagen er det liksom jeg som ordner mye av og må mase om det er noe som skal gjøres fordi han skal vente med alt. Jeg liker å være et team så kan jeg heller vaske klær rydde og lage mat. Hvis han hadde tatt dekka mine liksom. Men han tenker helt annerledes enn meg. Får liksom ikke ordna noenting om jeg ikke maser en uke først. Er akkurat som vi bare tenker mer og mer ulikt. Skulle ønske vi kunne vært sammen om ting. Anonymkode: fe0b5...658 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #12 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er mann av kategori 1? Anonymkode: c693a...3b4 En som har lyst til å kjøre bilen om man er på tur sammen og som skifter dekk😆 Anonymkode: fe0b5...658 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #13 Skrevet 9. mai 2023 Ja, min mann er hjelpsom, ryddig, arbeidsom og velorganisert. Trenger aldri be ham om noe, han gjør det av seg selv. Kanskje hadde jeg andre preferanser da jeg valgte ham som trettiåring enn da jeg som syttenåring valgte ham som ble min første ektemann. Anonymkode: 5d20e...f2c 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #14 Skrevet 9. mai 2023 Det er virkelig fantastisk med en sånn mann som stiller opp og som strekker seg for å gjøre kone og familie fornøyde. Det gjør jo at jeg ønsker å gjøre en innsats for han tilbake Men. Folk har ulike evner selvfølgelig, ikke alle kan å svinge hammer og sag og snekre terrasse selv. Og det er helt i orden. Man skal ikke måtte lære seg nye ferdigheter og holde på med ting man ikke liker bare fordi "det er sånn bra menn gjør". Tenker at det handler mer om innstillingen og innsatsen. At han bryr seg om ting som du bryr deg om, og gidder å gjøre noe for å gjøre deg glad. Slik jeg regner med at du forsøke å gjøre for han tilbake. Anonymkode: d5215...0c1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #15 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En som har lyst til å kjøre bilen om man er på tur sammen og som skifter dekk😆 Anonymkode: fe0b5...658 Nei men det er jo bare eksempler TS kommer med. Det er tankegangen og væremåten bak som er poenget Anonymkode: d5215...0c1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #16 Skrevet 9. mai 2023 Han hjelper meg aldri med noe. Utover glidelåsen bak på kjolen når jeg ikke rekker den selv, eller hente en pakke jeg har bestilt på posten da den ligger nærmere hans jobb. Han gjør sin del. I morges ryddet han oppvaskmaskin, tørket over kjøkkenet, og dro på jobb. I ettermiddag satt han på middag, tok en runde med støvsugeren, og brettet litt klær. Jeg har ikke måttet "be om" noe som helst. Bilkjøring deler vi ganske likt på. Ville følt meg ganske dum om jeg alltid måtte være i passasjersetet om det var en mann i bilen. Anonymkode: 6c8e0...29b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #17 Skrevet 9. mai 2023 Var før av den typen at jeg gjorde alt husarbeidet uten å blunke og skrev lapper på speilen til han. Laget matpakka hans osv. nå gidder jeg rett og slett ikke mer.. for jeg får liksom ikke noe tilbake. Før hadde vi også masse sex.. har ikke lyst på det lenger heller.😢 Anonymkode: fe0b5...658 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #18 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var før av den typen at jeg gjorde alt husarbeidet uten å blunke og skrev lapper på speilen til han. Laget matpakka hans osv. nå gidder jeg rett og slett ikke mer.. for jeg får liksom ikke noe tilbake. Før hadde vi også masse sex.. har ikke lyst på det lenger heller.😢 Anonymkode: fe0b5...658 Så trist. Man føler seg tatt for gitt når det blir sånn. Og da orker man ikke å gjøre det lille ekstra. Anonymkode: d5215...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #19 Skrevet 9. mai 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: En som har lyst til å kjøre bilen om man er på tur sammen og som skifter dekk😆 Anonymkode: fe0b5...658 Samt ber om høyere lønn visstnok Anonymkode: 476e0...c37
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #20 Skrevet 9. mai 2023 Oj så trist! Hvorfor er du sammen med dette mennesket? Mannen min skifter dekk, vasker bilen, står opp tidlig om vinteren for å bære inn ved og fyre opp før jeg våkner, måker ut bilen min om jeg skal noe sted, kjører alltid når vi skal noe sted sammen og spør ofte om han skal kjøre meg om jeg alene skal noe også, tømmer sluket og bærer ut søppel og dreper alle edderkopper, og generelt unner meg alt godt i livet. Kjører meg og hesten min på kurs og konkurranser, møkker boksen mens jeg trener hest (ikke hver dag altså, men de gangene han blir med), lapper hull i favorittbuksa mi uten at jeg spør om det engang, i det hele tatt gjør han masse sånne fine ting. Bygget om stua vår til yogastudio da jeg drev med det en periode, Han har sine feil selvsagt, blant annet er han en idiot når det gjelder økonomi, ser for mye på TV, spiser litt mye melkesjokolade, skjemmer bort barnet vårt og han kan være litt brå og sur mot andre (som er litt pinlig for meg), men han er jo ikke kjipt mot MEG. Har vært sammen i over 20 år og fortsatt gjør han alle disse tingene for meg. Anonymkode: 89d4f...bf7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå