AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Okei så kollegaen min (som er gamer) sier at den beste måten å vaske tastaturet på er i oppvaskmaskinen. Først sa jeg "haha, du troller nå?", men han hevder at dette faktisk fungerer og at det ikke blir ødelagt og at han ikke troller. Blir jeg dobbel-trollet? Eller er det han sier sant? Anonymkode: b96aa...192
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Nei, elektronikken tåler vann kjempegodt! Anonymkode: 8dd44...49d 1
Million Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 Folk får jo ødelagt tastaturene sine av å søle te eller kaffe på det, så hvordan kan det tåle en runde med VANN? Tror jeg ikke noe på.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Har gjort det selv, er faktisk beste måten å få det rent. Men det må ikkje brukes før det er helt tørt, det innebærer ukesvis med tørke , så du må ja flere tastatur. Anonymkode: e6721...a45 2
Charminia Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 Les denne: https://www.tek.no/nyheter/guide/i/LnJ0W9/ser-tastaturet-ditt-ogsaa-saann-ut Konklusjon: ikke putt det i oppvaskmaskin. Jeg gjentar, ikke gjør det.
Taluno Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 Det er ikke noe problem, men du må demontere tastaturet og fjerne elektronikken. Men jeg syntes det var lettere bare legge det i såpevann og vaske for hånd. Har vasket mange tastaturer før jeg gikk over til laptop.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Jeg vaska laptopen i oppvaskmaskin etter å ha sølt en halvliter appelsinjuice i den. Uten batteri og ingen såpe selvfølgelig. Tørket i 4 dager på varmekabler. God som ny etterpå😊 Anonymkode: 85874...a61 2
Jdz Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei, elektronikken tåler vann kjempegodt! Anonymkode: 8dd44...49d Nei, du bør ikke uten videre vaske tastaturet ditt i oppvaskmaskin, men elektronikk tåler faktisk vann helt fint, så lenge det ikke er strøm på det. Har selv jobbet mye med elektronikk på hobbybasis og har kjørt hundrevis av kretskort gjennom oppvaskmaskin. Har også kjørt demonterte tastatur i oppvaskmaskinen og det går helt fint så lenge det ikke er membrantastatur, og så lenge det er demontert og alle delene får tørke før du tar det i bruk igjen. Endret 9. mai 2023 av Jdz 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 Million skrev (35 minutter siden): Folk får jo ødelagt tastaturene sine av å søle te eller kaffe på det, så hvordan kan det tåle en runde med VANN? Tror jeg ikke noe på. Det er kun når det er koblet til. Har gjort det selv flere ganger. Under pandemien var det også den eneste godkjente måten å vaske det på dersom noen skulle overta et brukt tastatur på jobben. Anonymkode: 139f1...27c
Gjest Lykkedykker Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vaska laptopen i oppvaskmaskin etter å ha sølt en halvliter appelsinjuice i den. Uten batteri og ingen såpe selvfølgelig. Tørket i 4 dager på varmekabler. God som ny etterpå😊 Anonymkode: 85874...a61 lolol, løgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå