Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte en som jobbet som det, men han snakker bare engelsk. Det er godt mulig at han forstår mer norsk enn han gir uttrykk for 

Følger det ikke med språkkrav i slike yrker? Er det opp til arbeidsleder om hun vil gå for en som ikke prater språket?

Anonymkode: b2963...9cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det opp til arbeidsleder om hun vil gå for en som ikke prater språket?

Ja. For en del vil ikke engelsk være et problem. For andre er norsk nødvendig. Men det kan jo bruker (og arbeidsleder) bestemme. 

Anonymkode: 3557e...c1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne fint hatt en BPA som snakket engelsk. Men ikke dårlig engelsk. 

Anonymkode: 4077e...f93

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. For en del vil ikke engelsk være et problem. For andre er norsk nødvendig. Men det kan jo bruker (og arbeidsleder) bestemme. 

Anonymkode: 3557e...c1e

Ok. Jeg trodde det var regulert som andre jobber. Ansettelse i barnehage følger språkkrav, der samme med helsejobber). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg møtte en som jobbet som det, men han snakker bare engelsk. Det er godt mulig at han forstår mer norsk enn han gir uttrykk for 

Følger det ikke med språkkrav i slike yrker? Er det opp til arbeidsleder om hun vil gå for en som ikke prater språket?

Det er sykt lett å få jobb innen helse selv om man ikke kan norsk. Har jobbet med flere som verken kan skrive eller kommunisere godt på norsk. Dette er noe jeg ofte ser hos bpa også 

Anonymkode: f5d67...27e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok. Jeg trodde det var regulert som andre jobber. Ansettelse i barnehage følger språkkrav, der samme med helsejobber). 

Tuller du? Er du klar over hvor mange som ikke klarer å kommunisere god norsk som får jobb innen helse? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tuller du? Er du klar over hvor mange som ikke klarer å kommunisere god norsk som får jobb innen helse? 

Hvis de får fast jobb innen helse, så må de vel ha avlagt en norskprøve? Sånt har blitt veldig strengt de siste årene.  Til og med for barnehageassistent så må vedkommende kunne snakke og skrive norsk på mellomnivå 

AnonymBruker
Skrevet

eg tykkjer vi kan kaste heile jævla norsken på søppelfyllinga! 

Ingenting verd uansett 

Anonymkode: aae65...8df

AnonymBruker
Skrevet

Min barndomsvenn som foretrekker snakke engelsk ønsker også at hans BPA'er kommuniserer hovedsaklig på engelsk...

Det er brukeren som bestemmer språkkrav, noen ganger kan det være fullstendig unødvendig kunne norsk, og heller være nyttig kunne fransk...

Anonymkode: 7320b...861

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis de får fast jobb innen helse, så må de vel ha avlagt en norskprøve? Sånt har blitt veldig strengt de siste årene.  Til og med for barnehageassistent så må vedkommende kunne snakke og skrive norsk på mellomnivå 

For ansatte med utdanning ja. De fleste sykehjemmene rundt om er ikke strenge. Er flere som har startet som vikarer og deretter krevd fast etter så og så mange år.  Det har vært så sykt mye kommunikasjonssvint grunnet det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

eg tykkjer vi kan kaste heile jævla norsken på søppelfyllinga! 

Ingenting verd uansett 

Anonymkode: aae65...8df

Inn med nynorsken!…..?

Anonymkode: 7f192...489

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...