Maleficenta Skrevet 13. mai 2023 #21 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvem er disse folkene som spiser så mye kake at det må bakes en hel mengde av dem til bryllup, dåp, konfirmasjon og bursdag? Etter min erfaring er de som er så opptatt av kake 70+. Anonymkode: 1ae21...332 syns det er slt for mange kaker i norske bryllup. Holder det ikke med en stor bryllupskake med nok til et kakestykke til alle gjestene? Er allerede forrett, middag og dessert i forkant av dette så alle gjestene er jo så mette at det knapt nok er plass til kake etterpå. Ender bare med at man sitter med massevis av kakerester 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #22 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem er disse folkene som spiser så mye kake at det må bakes en hel mengde av dem til bryllup, dåp, konfirmasjon og bursdag? Etter min erfaring er de som er så opptatt av kake 70+. Anonymkode: 1ae21...332 Det kan jo være at dette er her på Sunnmøre. Her er kakebordene enorme. Var i konfirmasjon i helgen, der var det 14 kaker til 30 gjester. Anonymkode: 2a94b...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 13. mai 2023 #23 Del Skrevet 13. mai 2023 Hvis reisevei betyr at dere må med fly+betale overnatting på hotell er det ikke greit rent praktisk å bli bedt om å bake kake. Betyr det bare å kjøre etpar timer samme dag som bryllupet er et helt innafor å be gjester ta med kake. De må leie inn servitører, det skal ikke gjestene stå for At voksne folk ønsker seg kun penger er umodent og rart. Da hadde jeg på trass gitt noe annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleblomst Skrevet 17. mai 2023 #24 Del Skrevet 17. mai 2023 Så hun forventer at gjester skal løpe rundt som servitører?😱 Ikke rart de ikke får tak i folk hvis de forventer hjelp gratis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #25 Del Skrevet 18. mai 2023 Jeg hadde bare oversett meldingene på FB. Dere har sagt ja og kommer når bryllupet er. Trenger gjøre noe mer da☺️ Om du føler du må ha med kake, kjøp en på butikken. Finnes masse fryst eller i kjøledisken😂 Hva du gir i gave bestemmer du og ikke brudeparet😜 Anonymkode: 2278b...a54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #26 Del Skrevet 19. mai 2023 On 5/13/2023 at 1:09 PM, Maleficenta said: syns det er slt for mange kaker i norske bryllup. Holder det ikke med en stor bryllupskake med nok til et kakestykke til alle gjestene? Er allerede forrett, middag og dessert i forkant av dette så alle gjestene er jo så mette at det knapt nok er plass til kake etterpå. Ender bare med at man sitter med massevis av kakerester Problemet er vel at man forsøker å kombinere to ting/tradisjoner som ikke riktig passer sammen. Ved tradisjonelt kakebord serveres utelukkende kaker, og tanken er folk skal spise seg mette i det. Men en treretters middag (forret, hovedrett, dessert) en helt annen tradisjon, hvor for- og hovedretten utgjør det vesentligste av måltidet, og desserten bare er en lett avslutning. Anonymkode: 28b62...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #27 Del Skrevet 19. mai 2023 Høres ut som en litt rar fremgangsmåte. Vanlig å ha servitører men da betaler man kanskje noen ungdommer f.eks for å gjøre jobben, ikke tenker at gjestene skal gjøre det. Vanlig å ha med kaker også men da har folk gjerne tilbudt seg selv å gjøre det. Anonymkode: 6c711...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #28 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 17.33): Jeg og min mann er inviterte til et bryllup der forberedelsene blir drøyere og drøyere. Mange av oss gjestene har blitt omtrent presset til å bake noe til kakebordet som skal settes opp, vi har 3 barn, der to av dem er bleiebarn som krever en del, og fulltidsjobb frem til bryllupet står og fortsatt har vi måttet takke ja til å bake kake. Bruden har laget en Facebook side der hun hver bidige uke gjentar at hun ønsker at noen skal stille opp som servitører/hjelp ettersom ingen har takket ja til dette enda. Videre ønsker ikke paret gaver i form av noe man kan kjøpe i butikken, men heller at vi vippser en sum til deres konto. På toppen av det hele så må vi reise et stykke for å være med på dette bryllupet. Er det bare oss eller er dette virkelig drøyt? Anonymkode: 36eb6...006 Hun burde da heller høre med en kokkelinje eller noen som ønsker å jobbe for å få inn penger til russetid osv 🤷♀️ Anonymkode: c9a9d...f59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #29 Del Skrevet 21. mai 2023 On 5/9/2023 at 5:39 PM, AnonymBruker said: Synes ikke at det er spesielt drøyt, men jeg er oppvokst med årlige familiebursdager som er som nokså lignende - Reise i timesvis (evt. fly) for å delta - Stille med noe til kakebordet, evt. hjelpe til på kjøkkenet for bursdagen - Noen er servitører, andre tar oppvasken - Penger gis til en større gave eller prosjekt Bryllupet virker jo bare som en vanlig familiesammenkomst for storfamilien Anonymkode: beeba...ebc Bryllup og familie bursdager kan virkelig ikke sammenlignes. Gjester hjelper ikke til på kjøkkenet, tar oppvasken eller serverer i bryllup Anonymkode: da7b9...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 21. mai 2023 #30 Del Skrevet 21. mai 2023 Søsteren min skal gifte seg i sommer, å jeg skal bake to enkle ostekaker, uten masse dilldall. Ikke fancy bryllup i det hele tatt. Kanskje bruden synes du er flink og bake da? Tenker at brudeparet og gjestene skal jo basicly ikke gjøre noe den dagen, enn og gjøre festen bra og minneverdig for brudeparet? Hun får ta sånt med sin(e) forlover(e) og ikke hele gjestelisten til bryllupet. Blir flau når noen er så hjelpeløse, at de ikke finner servitører en gang for anledningen på egenhånd. Er nok av ungdom på 18+ som nok ønsker og tjene en slant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå