Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 20 år og har fire barn sammen (eldste 18, yngste 8). For seks år siden bestemte vi oss for å åpne ekteskapet, siden hun hadde funnet en mann hun var interessert i. Etter halvannet år avsluttet hun dette forholdet. 

Før jul møtte jeg ei kvinne på Tinder og innledet et åpent og ærlig forhold med henne. Kona hadde først ingen problemer med dette, men da jeg kom hjem med såre knær - altså et fysisk bevis på at jeg hadde hatt sex - ble kona veldig innesluttet og tydelig lei seg. 

Kona og jeg har ikke hatt sex med hverandre på snart to år, men har ellers et fysisk forhold i form av berøring og den slags. Likevel krangler vi mye.

For noen uker siden hadde vi nok en krangel, og kona sa at de ti siste årene gjør jeg henne kvalm. Hun synes det er ekkelt å ta på meg og at jeg tar på henne. Likevel mener kona at vi kan finne tilbake til hverandre med hjelp av tantrisk sakte-sex. Jeg er selvsagt villig til å bidra for å bevare ekteskapet, men samtidig forblir mine seksuelle behov udekket. 

Jeg har mer eller mindre avsluttet forholdet til den andre kvinnen. Møtte henne for tre uker siden på en kafé for å forklare situasjonen min hjemme, og at ekteskapet mitt per nå ikke vil tåle den ekstra belastningen med en tredje person i bildet. Hun tok det med fatning.

Men hva med hjemme-situasjonen min? Jeg er rett og slett rådløs og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan kan jeg noensinne stole på noen som de siste ti årene synes jeg er ekkel? 

Mann44

Anonymkode: 4a309...feb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kona di sex med han andre fyren da?

Anonymkode: 333b9...5b1

AnonymBruker
Skrevet

Virker som hun ikke tålte å leke sin egen lek, greit at hun hadde en annen, men ikke fult så gøy når du har hatt det. 

Sett henne på plass, ikke la hun glemme hvem sin ide dette var, og om hun syns du er ekkelt så står hun fritt til å flytte ut og skille seg. Jeg hadde oppriktig blitt rasende om mannen min foreslo dette for så å "angripe" meg i ettertid fordi det ikke ble som han trodde. 

Du fortjener bedre. 

Anonymkode: 872c4...530

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Det var både slemt og ubetenksomt sagt.

Jeg tenker nok at, i likhet med forakt, så er avsky noe som er vanskelig eller umulig å reparere. Det er i alle fall et veldig dårlig tegn.

Kunne hun si hvorfor hun synes det, i det minste? Er det fysisk, fremtoning, noe du har gjort eller ikke gjort? Og hvorfor kom det frem først nå, etter at du har ligget med noen andre?

Anonymkode: bf4fb...de2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hvorfor er folk gift i det hele tatt når man skal holde på sånn? Skjønner at dette svaret fra meg ikke hjelper, men jeg blir bare så...ja. trodde man giftet seg for å være sammen med den ene, og hvis man ikke vil det lenger så...skiller man seg eller...

Anonymkode: 359e3...0ff

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Virker som hun ikke tålte å leke sin egen lek, greit at hun hadde en annen, men ikke fult så gøy når du har hatt det. 

Sett henne på plass, ikke la hun glemme hvem sin ide dette var, og om hun syns du er ekkelt så står hun fritt til å flytte ut og skille seg. Jeg hadde oppriktig blitt rasende om mannen min foreslo dette for så å "angripe" meg i ettertid fordi det ikke ble som han trodde. 

Du fortjener bedre. 

Jamen hun snakket om de siste 10 årene, da startet det lenge før de åpnet for å ligge med andre. Så det kan være urelatert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kunne hun si hvorfor hun synes det, i det minste? Er det fysisk, fremtoning, noe du har gjort eller ikke gjort? Og hvorfor kom det frem først nå, etter at du har ligget med noen andre?

jeg vil tro fordi hun er sjalu og usikker, da sårer ord. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jamen hun snakket om de siste 10 årene, da startet det lenge før de åpnet for å ligge med andre. Så det kan være urelatert.

ut fra hva ts skriver fant han første nå rett før jul? så det er jo nytt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men hvorfor da si at hun har syntes at han var ekkel i 10 år? Det er lenge, det er halve forholdet. 

Unntatt om det er løgn og kun ment for å såre da.

• Liker 1
Skrevet

For et rot voksne mennesker kan lage for seg selv. Tantrisk sex og greier  ,nesten så en ikke tror på historien. Men uansett det kan kanskje være en ide å finne ut av hvor dypt denne forakten stikker eller om det er hennes sårede følelser som snakker. Så er det en god ide å unngå tredjeparter hvis dere vil finne tilbake til hverandre  det er dessverre ofte dette som skjer når en begynner å rote rundt med andre .

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Selv om det skulle vært sagt kun for å såre, jeg hadde aldri fortsatt et forhold etter en slik kommentar, uavhengig av hvor mange barn en hadde

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Det sårer forferdelig når noen sier noe sånt. Virkelig. Kan det være at hun ikke mente det? At hun sa det nettopp for å såre?

Hun er altså villig til å bevare ekteskapet til tross for utsagnet. Hun sender ut mange miksa følelser og vet kanskje ikke selv hva hun vil? Er dere økonomisk avhengige av hverandre? 

• Liker 1
Skrevet
Arya2000 skrev (5 minutter siden):

For et rot voksne mennesker kan lage for seg selv. Tantrisk sex og greier  ,nesten så en ikke tror på historien. Men uansett det kan kanskje være en ide å finne ut av hvor dypt denne forakten stikker eller om det er hennes sårede følelser som snakker. Så er det en god ide å unngå tredjeparter hvis dere vil finne tilbake til hverandre  det er dessverre ofte dette som skjer når en begynner å rote rundt med andre .

Tantrisk sex er da ikke så far out? 

• Liker 3
Skrevet

Umiddelbart tenker jeg at hun har blitt sjalu og usikker rundt sine følelser for deg og ekteskapet da hun reagerte som hun gjorde på tegnene på at du hadde vært med en annen kvinne. 

Utsagnet om at hun har vært kvalm i ti år er på en måte så overdrevent at jeg tror hun er skikkelig såra og sint men hun har jo ingen steder å rette det sinnet; du jo ikke har gjort noe «galt» etter som det var hennes idé å åpne forholdet. Så da sier hun noe for å såre deg tilbake i stedet.

Tipper jeg da. Men snakk sammen, dra til en samlivsekspert og prøv å nøste opp i ting. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Din kone er jo toxic, hvorfor i alle verden har du ikke akillt deg enda dude?

Anonymkode: 5aa8b...817

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært sammen i 20 år og har fire barn sammen (eldste 18, yngste 8). For seks år siden bestemte vi oss for å åpne ekteskapet, siden hun hadde funnet en mann hun var interessert i. Etter halvannet år avsluttet hun dette forholdet. 

Før jul møtte jeg ei kvinne på Tinder og innledet et åpent og ærlig forhold med henne. Kona hadde først ingen problemer med dette, men da jeg kom hjem med såre knær - altså et fysisk bevis på at jeg hadde hatt sex - ble kona veldig innesluttet og tydelig lei seg. 

Kona og jeg har ikke hatt sex med hverandre på snart to år, men har ellers et fysisk forhold i form av berøring og den slags. Likevel krangler vi mye.

For noen uker siden hadde vi nok en krangel, og kona sa at de ti siste årene gjør jeg henne kvalm. Hun synes det er ekkelt å ta på meg og at jeg tar på henne. Likevel mener kona at vi kan finne tilbake til hverandre med hjelp av tantrisk sakte-sex. Jeg er selvsagt villig til å bidra for å bevare ekteskapet, men samtidig forblir mine seksuelle behov udekket. 

Jeg har mer eller mindre avsluttet forholdet til den andre kvinnen. Møtte henne for tre uker siden på en kafé for å forklare situasjonen min hjemme, og at ekteskapet mitt per nå ikke vil tåle den ekstra belastningen med en tredje person i bildet. Hun tok det med fatning.

Men hva med hjemme-situasjonen min? Jeg er rett og slett rådløs og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan kan jeg noensinne stole på noen som de siste ti årene synes jeg er ekkel? 

Mann44

Skill dere å Finn lykken med noen andre . Slutter aldri å la meg forundre over hvor mye rart voksne folk utsetter hverandre for , for å kunne fortsette en giftig/død  relasjon . 

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hun har neppe blitt kvalm av deg i 10 år. Det er nok bare noe hun sier nå fordi hun er såra. 

Skrevet
Aureka skrev (1 time siden):

Tantrisk sex er da ikke så far out? 

Trodde det var noe som hørte 70 årene til, men hver sin smak. Tror disse folka må begynne å snakke sammen før de prøver løse alle problemene sine med ulike former for sex.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her

AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 17.33):

Hadde kona di sex med han andre fyren da?

Anonymkode: 333b9...5b1

Ja. De hadde et forhold i halvannet år

AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 17.38):

Oi. Det var både slemt og ubetenksomt sagt.

Jeg tenker nok at, i likhet med forakt, så er avsky noe som er vanskelig eller umulig å reparere. Det er i alle fall et veldig dårlig tegn.

Jeg vet ikke. I følge henne oppstod denne "ick"-/ vemmelighetsfølelsen for ti år siden - altså to år før vår yngste ble født, og fire år før vi bestemte oss for å åpne forholdet.

AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 17.42):

Jeg hadde et forhold til en annen kvinne i to år, men pga. pandemien tok det slutt (nedstengning av samfunnet+hjemmekontor). Kona hadde ikke noe problem med det, men så kom jeg heller aldri hjem med fysiske spor før nå med hun nye.

Aureka skrev (På 9.5.2023 den 17.52):

Det sårer forferdelig når noen sier noe sånt. Virkelig. Kan det være at hun ikke mente det? At hun sa det nettopp for å såre?

Hun er altså villig til å bevare ekteskapet til tross for utsagnet. Hun sender ut mange miksa følelser og vet kanskje ikke selv hva hun vil? Er dere økonomisk avhengige av hverandre? 

Ja og nei. Hun er doula og jeg er advokat, og vi tjener begge relativt godt.

For ekteskapets del er jeg villig til å prøve. Men som nevnt i hovedinnlegget, så kommer jeg da selv til kort. Jeg vil ha den lidenskapelige og heftige elskoven, den spontane og morsomme sexen med eksperimentering (med tillatelse fra henne, vel å merke). I følge kona er tantrisk sakte-sex mer en hjerne-greie enn den rent fysiske akten. F.eks. at jeg puster på f.eks. armene og magen hennes, og hun får seksuell nytelse av dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hva er dette for et ekteskap. 

Anonymkode: f6fdd...941

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...