Gå til innhold

Vår sønn har oppgitt hele livet sitt for en dame i Thailand

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en sønn som bare er 26, og hadde fremtiden foran seg, jeg vet at han hadde flere tilbud fra store selskaper om en god, og en god venn av familien som har eget revisjonsselskap tilbød ham stilling med god lønn. Han hadde muligheter til å gjøre en drømme-karriere, nå har han gitt opp alt og flyttet sammen med en dame i Thailand og jobber som lærer dernede og må vende en hver øre to ganger. Han spør oss stadig penger Jeg har sagt at han ikke får en krone herfra all den tid han fikk et godt jobbtilbud fra vår venn som gjerne vil ansette ham.

Anonymkode: d1f5e...97a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva lurer du på? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å være lykkelig en rik. Om det er det han ønsker, bør han gjøre det. Vi har ett liv! 

Anonymkode: 828f5...c5a

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det damen som er problemet eller jobben her?

Anonymkode: 2b834...95d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, han er voksen. Dette må han finne ut av selv. Inkludert det økonomiske.

Anonymkode: b9dd1...7a2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig oppvekst.

Anonymkode: 1210c...93a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende det var viktigere for ham å finne kjærligheten? Vil denne damen bli med ham tilbake til Norge da, slik at han kan tjene nedre og dermed også forsørge dem bedre?

Anonymkode: a657f...8f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er hans liv og han er voksen. Det er ikke noe godt å se barna velge et annet liv, enn det man hadde sett for dem. Men like fult ut, er det deres rett å bestemme dette selv. Jeg støtter deg i og ikke gi penger. Han må stå for sine egne valg. Det innebærer at han må ta ansvar og finne ut hvordan han skal forsørge seg selv. 

Anonymkode: c0c1d...808

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Så fint han har funnet kjærligheten. Men han må selvfølgelig forsørge seg selv eller ta henne med til Norge og få seg en jobb her. 

AnonymBruker
Skrevet

Lærer er ganske bra betalt i Thailand... gjør litt research før du troller

Anonymkode: 5dde6...968

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for informasjon.

Anonymkode: 61fe2...5bb

Skrevet

Jeg har vertfall vanskelig for å tro at han er veldig lykkelig der nede hvis han må spørre om penger hele tiden, han får ta det som lærdom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har en sønn som bare er 26, og hadde fremtiden foran seg, jeg vet at han hadde flere tilbud fra store selskaper om en god, og en god venn av familien som har eget revisjonsselskap tilbød ham stilling med god lønn. Han hadde muligheter til å gjøre en drømme-karriere, nå har han gitt opp alt og flyttet sammen med en dame i Thailand og jobber som lærer dernede og må vende en hver øre to ganger. Han spør oss stadig penger Jeg har sagt at han ikke får en krone herfra all den tid han fikk et godt jobbtilbud fra vår venn som gjerne vil ansette ham.

Anonymkode: d1f5e...97a

Ok

Har du noe spørsmål her?

Anonymkode: f1baf...e6f

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Han jobber vel neppe som lærer i offentlig skole der? Han er jo ikke kvalifisert. Tenker det heller er snakk om å gi privattimer i Engelsk på si, da er han helt avhengig av hvor mange som gidder å betale. Han kunne tjent ok om han jobbet på en privat puggeskole, men tviler jeg på siden de fleste slike instutisjoner krever at man minimum er fra et engelsktalende land.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

TS sin sønn er ikke utdannet lærer, så det gjelder neppe ham. Dessuten så vet du ikke om hennes inntekt eller om utgiftene de har. Tydeligvis står det dårlig til med inntekt hvis han ofte ber sine foreldre for penger.

TS, det er fint for ham at han har funnet kjærligheten. Det er sårt for deg (og kanskje også for ham) at han ga opp en bra jobb og god økonomisk fremtid for dette. Det er ikke greit at han ber dere om penger når det er han som har valgt dette livet. Økonomiske vansker vil utvilsomt påvirke negativt forholdet mellom dem. For meg er det rart at han valgte å flytte dit istedet for å etablere seg med jobb og hente henne hit. 

Skrevet
Drizzt skrev (Akkurat nå):

TS sin sønn er ikke utdannet lærer, så det gjelder neppe ham. Dessuten så vet du ikke om hennes inntekt eller om utgiftene de har. Tydeligvis står det dårlig til med inntekt hvis han ofte ber sine foreldre for penger.

TS, det er fint for ham at han har funnet kjærligheten. Det er sårt for deg (og kanskje også for ham) at han ga opp en bra jobb og god økonomisk fremtid for dette. Det er ikke greit at han ber dere om penger når det er han som har valgt dette livet. Økonomiske vansker vil utvilsomt påvirke negativt forholdet mellom dem. For meg er det rart at han valgte å flytte dit istedet for å etablere seg med jobb og hente henne hit. 

Kanskje han ikke orker all stereotypien som han 110% sikkert kommer til å oppleve ved å hente seg ei thaidame hjem til Norge? Hvis han i tillegg ikke så billedskjønn selv så forsterker det fordommene fra folk. 

Skrevet

Og dette plager deg TS fordi? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er svært vanskelig for menn å få kjæreste i dagens samfunn, man må nesten gripe den ene muligheten man får. Skjønner sønnen din godt

Anonymkode: 5756c...72a

• Liker 1
Gjest Lurven
Skrevet

Kan det tenkes at kjærlighet er viktigere enn penger...

Skrevet
Lurven skrev (3 minutter siden):

Kan det tenkes at kjærlighet er viktigere enn penger...

Men da trenger han vel ikke be mor om penger? 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...