AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Jeg er gravid og strever med hemoroider. Kjenner dem ikke så lenge de er "inne", men de er ekstremt vonde når de kommer ut. Smerten går over med en gang jeg dytter dem på plass igjen. Problemet nå er at de kommer ut bare jeg bøyer meg, sitter på do eller gjør noe som helst anstrengende. Det er ikke slik at det bare er å dytte de på plass igjen. Da må jeg på do, bruke salve og vaske meg godt. Dette er ikke så lett å gjøre når man er utenfor husets fire vegger. Bruker Sheriproct og Alcos-anal som behandling Så, er det noen som har tips eller råd til hvordan holde de inne? Det er så smertefullt når jeg ikke får til å dytte de tilbake med en gang 😫 Anonymkode: 3f8b6...70f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 Ha med salve utenfor husets vegger og oppsøk et toalett ved behov😫 Føler med deg, kan trøste deg med at de forsvinner mest sannsynlig etter fødsel😇 Anonymkode: 10225...56e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ha med salve utenfor husets vegger og oppsøk et toalett ved behov😫 Føler med deg, kan trøste deg med at de forsvinner mest sannsynlig etter fødsel😇 Anonymkode: 10225...56e Forsvant helt etter førstemann, men rakk aldri å forsvinne mellom andremann og dette svangerskapet… er nok derfor det har blitt så ille nå 😩 er fortsatt igjen 10 uker til termin… problemet er alle de gangene jeg ikke har umiddelbar tilgang på toalett. Hvert minutt med de ute er ekstremt vondt… skulle bare hatt noe som har holdt dem inne. Anonymkode: 3f8b6...70f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 (endret) Tusen takk for konstruktivt svar 😉 Har levd lenge nok til å vite at livet ikke alltid tilbyr løsninger på alle problemer. Det må da likevel få være lov å spørre om noen har en løsning? Når man har et problem så søker man løsninger, man legger seg ikke ned og tenker «det finnes sikkert ingen løsning på dette problemet, så da gir jeg opp». Da kommer man ingen vei her i livet. Selvfølgelig søker man etter en løsning. Slik som nå, hvor jeg er i store smerter og det påvirker hverdagen min. Jeg kan ikke tisse uten å gråte for det gjør så vondt å sitte på do. Jeg klarer ikke å hjelpe barna på med skoene uten at jeg får store smerter. Jeg kan ikke plukke opp ting fra gulvet eller løfte noe tungt. Selvfølgelig leter jeg etter en løsning da! Anonymkode: 3f8b6...70f Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 12. mai 2023 av Perelandra 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tusen takk for konstruktivt svar 😉 Har levd lenge nok til å vite at livet ikke alltid tilbyr løsninger på alle problemer. Det må da likevel få være lov å spørre om noen har en løsning? Når man har et problem så søker man løsninger, man legger seg ikke ned og tenker «det finnes sikkert ingen løsning på dette problemet, så da gir jeg opp». Da kommer man ingen vei her i livet. Selvfølgelig søker man etter en løsning. Slik som nå, hvor jeg er i store smerter og det påvirker hverdagen min. Jeg kan ikke tisse uten å gråte for det gjør så vondt å sitte på do. Jeg klarer ikke å hjelpe barna på med skoene uten at jeg får store smerter. Jeg kan ikke plukke opp ting fra gulvet eller løfte noe tungt. Selvfølgelig leter jeg etter en løsning da! Anonymkode: 3f8b6...70f Ikke noe problem Ja, det er bra. Jeg ville ikke lure deg til å tro at det fantes noen fiks på dette utover de vanlige råd. Som regel forsvinner de når graviditeten er over.Kan avhjelpes med steroidekrem, men det vet du sikkert. Om de vedvarer etter graviditeten er de forskjellige behandlinger i form av ligering/fjerning om de plager deg såpass at du er villig til å gjennomgå prosedyrer. Ellers er det ingen hemmelig fiks, nei Anonymkode: edc4b...14b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke noe problem Ja, det er bra. Jeg ville ikke lure deg til å tro at det fantes noen fiks på dette utover de vanlige råd. Som regel forsvinner de når graviditeten er over.Kan avhjelpes med steroidekrem, men det vet du sikkert. Om de vedvarer etter graviditeten er de forskjellige behandlinger i form av ligering/fjerning om de plager deg såpass at du er villig til å gjennomgå prosedyrer. Ellers er det ingen hemmelig fiks, nei Anonymkode: edc4b...14b Fullstendig klar over dette. Er mitt tredje hemoride-pregede svangerskap. Skriver i HI at jeg bruker både Sheriproct og Alcos-anal. Må likevel være lov å spørre om noen har erfaring av noe som kan lindre ekstra i hverdagen. Anonymkode: 3f8b6...70f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 Er de harde? Kan de være trombosert? Det fikk jeg under det siste svangerskapet og det var altså noe så sinnsykt vondt. Måtte på akutten to gangrer for å tømme de. Google det og se om det kan være noe sånt. Anonymkode: dfc39...aeb 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 Det finnes bedøvende krem du kan bruke. Sterke saker men verdt å teste ut. Fås på resept. Anonymkode: 19d8a...27e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #10 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er de harde? Kan de være trombosert? Det fikk jeg under det siste svangerskapet og det var altså noe så sinnsykt vondt. Måtte på akutten to gangrer for å tømme de. Google det og se om det kan være noe sånt. Anonymkode: dfc39...aeb Tror ikke det. De er myke. Hadde en hard en som van vond tidligere, men den forsvant med Alcos-anal. Den var vond konstant. Disse som er myke er kun vonde når de kommer ut. Skal lese på det og se om det kan være tilfellet. Takk. Anonymkode: 3f8b6...70f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #11 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det finnes bedøvende krem du kan bruke. Sterke saker men verdt å teste ut. Fås på resept. Anonymkode: 19d8a...27e Som kan brukes ved svangerskap? Sheriproct skal jo virke bedøvende, men her hjelper det ikke noe, annet enn at det blir enklere å putte dem på plass. Anonymkode: 3f8b6...70f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #12 Skrevet 10. mai 2023 Om de faller ut kan det være du har nivå 4. Da er det kun operasjon som fungerer dessverre. Eventuelt kan du prøve å massere området her på begge beina. Du fortsetter til det gjør mindre vondt. (Jeg hadde det du beskriver og jeg gikk privat for å få en HAL-RAR (operasjon). Ikke vært plaget senere.) Anonymkode: 412e6...859
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #13 Skrevet 10. mai 2023 (endret) Men ingen av disse behandlingene kan gjøres i svangerskapet. Har vært hos lege og spesialist med hemoroidene tidligere. Planen er å gjennomføre mer inngripende behandling etter fødsel hvis det ikke går over av seg selv/med hjemmebehandling. Jeg gjør alle tiltak jeg kan nå i svangerskapet: tar vi-siblin, drikker mye vann, bruker krakk på do, presser ikke, behandler med salve etc. Eneste jeg lurte på var om det er noen metoder for å unngå at de kommer ut så lett? Det at de kommer ut øker jo trykket som igjen gjør tilstanden verre. I tillegg er det ekstremt smertefullt og hemmer meg veldig i hverdagen nå. Det er ikke slik at jeg kan la være å tisse på do eller bøye meg i løpet av dagen. Lite vits i å bestille ny legetime for å få ny henvisning til spesialist hvis det finnes noe man kan gjøre likevel, derfor håpte jeg at det var noen her med erfaring. Når det tydeligvis ikke er noe å gjøre, så må jeg vel bare holde ut siden de ikke gjør noen tiltak eller inngrep før etter fødsel uansett 😕 Anonymkode: 3f8b6...70f Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 12. mai 2023 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #14 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Om de faller ut kan det være du har nivå 4. Da er det kun operasjon som fungerer dessverre. Eventuelt kan du prøve å massere området her på begge beina. Du fortsetter til det gjør mindre vondt. (Jeg hadde det du beskriver og jeg gikk privat for å få en HAL-RAR (operasjon). Ikke vært plaget senere.) Anonymkode: 412e6...859 Mener det kun er nivå 1, 2 og 3 jeg har. Hadde det slik i de to første svangerskapene også og det gikk over av seg selv. De lar seg jo dytte inn uten problem. Noen av dem går inn av seg selv også. Det er bare så vondt når de er ute… Også kan det ikke gjennomføres hverken strikkbehandling eller operasjon før etter fødsel og spesialist sa de vil vente en god stund etter fødsel før de setter i gang tiltak også da de vil gi det en sjanse til å gå over av seg selv. Men skal teste tipset ditt - takk! Anonymkode: 3f8b6...70f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #15 Skrevet 10. mai 2023 (endret) Ja, bruker alt jeg kan bruke av behandling. Hvis du leser både HI og andre innlegg sønder du at jeg bruker både Sheriproct og Alcos-Anal. Har også vært hos spesialist. Jeg lurte bare på om noen hadde funnet noe som holder dem inne. Er desperat nok til å prøve alt av kjerringråd og tips som ikke er skadelig 😅 Dette går nok ikke over før etter fødsel, om det i det hele tatt går over av seg selv… men hadde vært fint med noe som kan hjelpe meg frem til da. Anonymkode: 3f8b6...70f Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 12. mai 2023 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #16 Skrevet 10. mai 2023 Jeg har ikke hatt hemorider, eller vært gravid, så ta dette spørsmålet med en god klype havsalt. Om de "faller ut" er det noen ting du kan gjøre for å forhindre det når du er ute på farten ? sportstape ? Trang gstreng? Målet må vel være at du kan leve uten smerter i hverdagen fram til du kan trygt ta andre grep etter graviditeten ? en liten buttplugg ? jeg vet ikke? Anonymkode: ac5dc...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #17 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke hatt hemorider, eller vært gravid, så ta dette spørsmålet med en god klype havsalt. Om de "faller ut" er det noen ting du kan gjøre for å forhindre det når du er ute på farten ? sportstape ? Trang gstreng? Målet må vel være at du kan leve uten smerter i hverdagen fram til du kan trygt ta andre grep etter graviditeten ? en liten buttplugg ? jeg vet ikke? Anonymkode: ac5dc...e7c Takk for et fornuftig svar - akkurat det jeg spør etter 👏🏼 Hadde vært enda bedre om du faktisk hadde erfaring med noe som funker, men takket for alle forslag 😄 Huff, jeg er inneforstått med at jeg må leve med dette frem til etter fødsel og jeg gjør det jeg kan for å lindre. Det er akkurat det du skriver om å klare å holde dem inne når jeg er på farten (og ellers for den saks skyld) jeg leter etter en mulig løsning på. Leste i en annen tråd om noen som brukte butplug, men finner ingenting om det når jeg googler. Hadde kanskje håpet at det fantes noen med erfaring på akkurat det. Takk for tips likevel 😊 Anonymkode: 3f8b6...70f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #18 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Takk for et fornuftig svar - akkurat det jeg spør etter 👏🏼 Hadde vært enda bedre om du faktisk hadde erfaring med noe som funker, men takket for alle forslag 😄 https://www.kondomeriet.no/sexleketoy/alle-sexleketoy/analsex/easytoys-buttplug-liten/?perform=product https://www.sengekos.no/sexleketoy/anale-leker/buttplug/silexd-silexpan-konisk-buttplug-xs?sort=rating&order=DESC&limit=75 Jeg har ikke så mye erfaring med hemoroider eller graviditet, men buttplugs har jeg vært borti! Altså, disse koster under 200 kr, og er i myk silikon, og er små. Jeg ville prøvd faktisk. husk å ta en liten en, det du trenger (ser jeg for meg) er silikonen på yttersiden som holder ting på plass. Alternativt så kan du google hvordan dragqueens "tucker" penisen sin, de får ikke tape på noen av de sårbare plassene, men bruker tape for å lage en stram illusjon av vagina, så de har nok tips om hvordan og hva de gjør for å feste ting i det nedre departementet uten at det skal gjøre vondt, Jeg seeeer for meg et bind, eller kanskje bomull rett på smultringen, og tape rundt (??) Jeg føler med deg TS, og prøv å ikke ta deg så nær av folk som kommer med litt sånne tåpelige råd. Hadde man aldri spurt om hva man kan gjøre for å gjøre ting bedre, så hadde vi vel aldri kommet noen vei med medisiner, oppfinnelser eller samfunn generelt xD Anonymkode: ac5dc...e7c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #19 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.kondomeriet.no/sexleketoy/alle-sexleketoy/analsex/easytoys-buttplug-liten/?perform=product https://www.sengekos.no/sexleketoy/anale-leker/buttplug/silexd-silexpan-konisk-buttplug-xs?sort=rating&order=DESC&limit=75 Jeg har ikke så mye erfaring med hemoroider eller graviditet, men buttplugs har jeg vært borti! Altså, disse koster under 200 kr, og er i myk silikon, og er små. Jeg ville prøvd faktisk. husk å ta en liten en, det du trenger (ser jeg for meg) er silikonen på yttersiden som holder ting på plass. Alternativt så kan du google hvordan dragqueens "tucker" penisen sin, de får ikke tape på noen av de sårbare plassene, men bruker tape for å lage en stram illusjon av vagina, så de har nok tips om hvordan og hva de gjør for å feste ting i det nedre departementet uten at det skal gjøre vondt, Jeg seeeer for meg et bind, eller kanskje bomull rett på smultringen, og tape rundt (??) Jeg føler med deg TS, og prøv å ikke ta deg så nær av folk som kommer med litt sånne tåpelige råd. Hadde man aldri spurt om hva man kan gjøre for å gjøre ting bedre, så hadde vi vel aldri kommet noen vei med medisiner, oppfinnelser eller samfunn generelt xD Anonymkode: ac5dc...e7c Jeg er godt bevandret med butplugs for nytelsens del og har en god del her hjemme 😅👌🏼 Har brukt dem under sex både forrige og dette svangerskapet for å holde dem inne. Legen på gastro sa at det ikke ville gjøre ting verre så lenge jeg var varmet opp og brukte nok glid. Om ikke annet kunne det ha positiv innvirkning hvis pluggen holdt dem inne. Spørsmålet er vel heller om jeg kan gå med plugg hele dagen? 😂 vil det ha positiv eller negativ innvirkning da? Dét har jeg ikke spurt om på gastro og føler ikke for ny henvisning for å stille det spørsmålet heller. Da jeg spurte om dette var jeg ikke så plaget som nå, så hadde ikke behov for å måtte holde dem inne da. og takk igjen for at du forsøker å hjelpe 😊 Anonymkode: 3f8b6...70f
Perelandra Skrevet 12. mai 2023 #20 Skrevet 12. mai 2023 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, brukerangrep, innhold av signert helsepersonell, innhold av bruker som utgir seg for å være flere brukere og svar til dette Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå