AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Skal på første date med en som ble separert for 4 mnd siden. Han virker som en bra fyr etter hva bi har skrevet sammen, men jeg får litt dårlige vibber av at han skal ut på datingmarkedet etter så kort tid. Jeg har bre eget sammenligningsgrunnlag, og jeg venter nesten to år. Både for å bearbeide meg selv og å komme inn i nye rutiner og hverdag . Er det normalt for (dere) menn å være kjapt utpå markedet igjen? Anonymkode: b076e...67b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Mange menn som holder på sånn. Tror du gjør rett i å være litt skeptisk. Spørs jo hvor dype følelser man er i stand til å ha til noen som helst om 4 mnd er alt man trenger for å komme over noen. Anonymkode: 2afee...64f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 En kan ha vært ferdig med forhold flere år før en faktisk går fra hverandre så det er umulig å si om det er for tidlig. Anonymkode: bd3e5...af8 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Lurt å være litt avventende, tenker jeg. Og være helt sikker på at de faktisk har avsluttet, da. Mange som sier det er slutt men så er det ikke helt tydelig likevel. Og ja, det følelsesmessige kan være ferdig men det kan også være at man hopper videre for tidlig. Anonymkode: ff9b9...141
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 Jeg, som mann, gikk selv ut av et forhold for 4 måneder siden. Alle jeg «dater» nå blir dessverre brukt som rebound. Jeg prøver så godt jeg kan å få tankene bort fra eksen min. Jeg har møtt et par jenter som absolutt er hyggelig, men det er kun for å ikke kjenne på ensomheten. Anonymkode: 4abee...628 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mange menn som holder på sånn. Tror du gjør rett i å være litt skeptisk. Spørs jo hvor dype følelser man er i stand til å ha til noen som helst om 4 mnd er alt man trenger for å komme over noen. Anonymkode: 2afee...64f Kun menn, altså. Anonymkode: 049a1...f57 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Hah! Been there done that. Og det var etter 2 år, der hun forlot ham etter 15 år. Regelen bør være at han har datet minst to andre og så ber du han kontakte deg når han er klar (om du fortsatt er klar) Anonymkode: 89587...3dd
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg, som mann, gikk selv ut av et forhold for 4 måneder siden. Alle jeg «dater» nå blir dessverre brukt som rebound. Jeg prøver så godt jeg kan å få tankene bort fra eksen min. Jeg har møtt et par jenter som absolutt er hyggelig, men det er kun for å ikke kjenne på ensomheten. Anonymkode: 4abee...628 Det her sier jeg med den største omtanken. Jobb med deg selv, kjenn på følelsene, hva som gikk feil, gå i terapi og gjør det utelukkende for deg selv. Veien fra å "bruke" rebounds til å bli emosjonell utilgjengelig er veldig kort. Han jeg dater nå og har gjort i halvannet år ble skilt for 3 år siden er fortsatt ensom fordi han ikke har facet seg selv, og jeg unner ingen å være på det stedet. Ikke skyv følelsene under teppet, for en dag må du møte de følelsene og det vil kanskje bli vanskeligere å finne deg selv igjen, og du kan miste mange gode forbindelser på veien ❤️ Anonymkode: 89587...3dd 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 Jeg gjorde det. Han sa til meg at han var helt ferdig med x-kona. Jeg spurte også før vi tok flørtingen til ett høyere nivå, om jeg var en rebound. Han kunne bekrefte at jeg ikke var det. Datet litt, så merket jeg at han pratet mer og mer om x-kona. Å etterhvert ble han mer og mer avvisende mot meg. Han innrømmet da at han ikke klarte å date, han måtte komme seg videre uten noen andre damer i bildet. Skal sies at han fortsatt dater andre.. (Bor på en liten plass). Tipper planen hans er å finne ei som faktisk får han over x’N. For min egen del var jeg mentalt klar lenge før jeg flyttet ut fra x-mannen min. Jeg var i ett forhold i 2 år rett etter det ble slutt med min x-mann. Det ble slutt av helt andre grunner igjen. Anonymkode: e89fe...706
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 Jeg hadde tenkt rebound og elskerinne og droppet dette. Naturligvis vil han ikke inn i noe forpliktende igjen på noen år når han nettopp har blitt fri, med unntak av hvis han er den typen som trenger en dame til å ta vare på seg fordi han ikke gidder å vaske tøyet sitt selv Anonymkode: 47002...e08
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #11 Skrevet 9. mai 2023 Jeg synes faktisk det er verre å ha behov for hele to år før man er klar til å date igjen... Da har man gjerne noe som henger igjen, noe som man ikke blir ferdig med... jeg ville ikke datet en mann som var så opphengt i eksen sin i flere år etter bruddet at han ikke kunne date andre... Anonymkode: 0946e...7c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #12 Skrevet 9. mai 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes faktisk det er verre å ha behov for hele to år før man er klar til å date igjen... Da har man gjerne noe som henger igjen, noe som man ikke blir ferdig med... jeg ville ikke datet en mann som var så opphengt i eksen sin i flere år etter bruddet at han ikke kunne date andre... Anonymkode: 0946e...7c2 Dette er jeg helt enig i. Om man fortsatt er opphengt i eksen etter 2 år (!) er det helt uaktuelt å noensinne bli involvert med vedkommende. Anonymkode: e403f...2af 1
Måneskinn Skrevet 9. mai 2023 #13 Skrevet 9. mai 2023 Mange er nok klare for bruddet en god stund før det skjer, så trenger ikke være et rødt flagg - men skjønner at du tenker sånn. Har selv datet folk som har vært ute av brudd nylig, og noen følte seg faktisk klar mens andre etterhvert måtte tenke litt på det. Så, det er nok individuelt. Men, vær litt på vakt uansett
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #14 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg synes faktisk det er verre å ha behov for hele to år før man er klar til å date igjen... Da har man gjerne noe som henger igjen, noe som man ikke blir ferdig med... Eller bare nyter det å dyrke seg selv og eget liv litt? Anonymkode: 47002...e08 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #15 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eller bare nyter det å dyrke seg selv og eget liv litt? Anonymkode: 47002...e08 Helt greit å nyte sitt eget liv, absolutt! Men TS skriver selv at hun trengte to år på å bearbeide seg og komme inn i rutiner og hverdag etter ett brudd. Det er veldig lang tid... At man velger nyte singellivet noen år er noe annet enn å ha behov for år med bearbeiding. Anonymkode: 0946e...7c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå