Gå til innhold

Pasta Karbonara

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Elsker å lage dette til meg og barna. Jeg bruker fløte, stekt skinke, erter og litt sopp. Tilsetter også gjerne litt creme fraiche og ost med fløten så den blir ekstra fyldig og deilig.

Hvordan lager dere denne? Jeg elsker kremet fløte pastaer og spesielt carbonara :tunge:

Anonymkode: c5dd2...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ville mengder ost og bacon og jeg er fornøyd! Og hvitløk. Kan fint sette pris på en "ordentlig" carbonara innimellom, men dæven det er digg med typen som tetter blodårene. Har også gjerne litt fløte i selv om det ikke hører med.

Anonymkode: b5dcc...f97

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carbonara er med eggeplomme, parmesan og pastavann, men jeg ser du skriver karbonara… Unnskyld for pirking, jeg er kokk

Kremet pasta synes jeg er godt med erter, brokkoli og gjerne asparges i, men erter er et must. Og bacon er digg, stekt skinke har jeg ikke prøvd. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Elsker å lage dette til meg og barna. Jeg bruker fløte, stekt skinke, erter og litt sopp. Tilsetter også gjerne litt creme fraiche og ost med fløten så den blir ekstra fyldig og deilig.

Hvordan lager dere denne? Jeg elsker kremet fløte pastaer og spesielt carbonara :tunge:

Visper sammen kremfløte og eggeplommer, masse bacon og revet jarlsberg og nykvernet pepper.

Anonymkode: b7701...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thjelp skrev (1 minutt siden):

Carbonara er med eggeplomme, parmesan og pastavann, men jeg ser du skriver karbonara… Unnskyld for pirking, jeg er kokk

Kremet pasta synes jeg er godt med erter, brokkoli og gjerne asparges i, men erter er et must. Og bacon er digg, stekt skinke har jeg ikke prøvd. 

sorry at jeg spør, men jeg er skikkelig elendig på å lage mat. Hva er pastavann? Er det vannet som man koker pastaen i? 

Anonymkode: 1a511...a93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Steker gul løk og bacon, tilsetter 1 pakke fløte og erter, koker det opp, krydrer med salt og pepper, og blander inn èn eggeplomme. Blander i pastaen. Har parmensan over ved servering. DIGG!! (Og ja, er klar over at dette ikke egentlig er carbonara)

Anonymkode: 14105...105

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ingen carbonara du lager så du vet det.

Ekte carbonara lages uten fløte, og i hvert fall ikke med erter. 

Selv veksler vi på å lage ekte carbonara og den norske varianten med fløte, men ekte carbonara er definitivt best. 

Anonymkode: 5d9f7...79d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo fortsatt carbonara selv om man gjør en vri på den? Noen liker den med erter og kylling, andre med bare løk og bacon. Bruker alltid fløte, er jo slik den blir kremete 

:) 
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

sorry at jeg spør, men jeg er skikkelig elendig på å lage mat. Hva er pastavann? Er det vannet som man koker pastaen i? 

Det stemmer👍🏻bruker det mye i pastasauser for å jevne og tykne den

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thjelp skrev (23 minutter siden):

Det stemmer👍🏻bruker det mye i pastasauser for å jevne og tykne den

Takk for svar. Fant en oppskrift på Carbonara med eggeplomme, parmesan og pastavann. Det ser enkelt ut så jeg skal nok klare å lage det  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo fortsatt carbonara selv om man gjør en vri på den? Noen liker den med erter og kylling, andre med bare løk og bacon. Bruker alltid fløte, er jo slik den blir kremete 

ts

Å ha i fløte som saus istedenfor egg og pastavann er noe helt annet enn en «vri». Med den logikken kan du ha oppi tomatsaus og fremdeles kalle det en carbonara! 

Anonymkode: d828b...fbe

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lager carbonara med eggeplommer, guanciale eller pancetta, pecorino noen dråper sitron og pastavann. Fløte og erter er ikke carbonara og kunne aldri lagd en carbonara med disse ingrediensene. 

Anonymkode: 32bc3...699

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 19.37):

ts

Nei, det er kremet pasta/pasta med fløtesaus, skinke og erter eller hva man kan kalle det. Det er ikke carbonara. 

Men det kan jo være godt for det. :) 

Anonymkode: 600a4...734

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...