Gå til innhold

Avbrutt forsøk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ringte riksen for å melde mens på torsdagen, men de har enda ikke ringt tilbake… kan forsøket bli avbrutt fordi jeg ikke får begynt på medisiner i tide? Er snakk om fryseforsøk 

Anonymkode: 352d1...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring dem i morgen.. 

Anonymkode: 9a06e...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal vel ikke bruke medisiner annen en ovitrelle på fryseforsøk? Og denne skal du jo ta ved positiv eggløsningstest 

Anonymkode: c0f8a...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, du skal vel ikke bruke medisiner annen en ovitrelle på fryseforsøk? Og denne skal du jo ta ved positiv eggløsningstest 

Jeg har ikke eggløsning av meg selv, så må ha medisiner for det iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ring dem i morgen.. 

Er ingen vits, kommer jo bare i en ringelistekø, som jeg allerede er i

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke eggløsning av meg selv, så må ha medisiner for det iallfall

Har du ikke fått en behandlingsplan i forkant av fryseforsøk? Du skal vel da vite hvilke medisiner du skal starte på osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du ikke fått en behandlingsplan i forkant av fryseforsøk? Du skal vel da vite hvilke medisiner du skal starte på osv?

Har ikke fått det nei.. fikk bare beskjed om å ringe når jeg fikk blødning

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har ikke fått det nei.. fikk bare beskjed om å ringe når jeg fikk blødning

Og du har ikke etterspurt i forkant hva du skulle gjøre? Du har jo selv ett ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og du har ikke etterspurt i forkant hva du skulle gjøre? Du har jo selv ett ansvar. 

Har så klart det, og da fikk jeg bare beskjed om å ringe når jeg hadde fått mens også skulle de ta en vurdering da. Men blir stressa fordi må forklare for hver eneste lege hver gang at jeg ikke har mens og eggløsning av meg selv, og alle blir like overraska. Ble satt på Trisekvens for å gå i gang mens, også skulle jeg da melde mens og få vite videre behandling.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så klart det, og da fikk jeg bare beskjed om å ringe når jeg hadde fått mens også skulle de ta en vurdering da. Men blir stressa fordi må forklare for hver eneste lege hver gang at jeg ikke har mens og eggløsning av meg selv, og alle blir like overraska. Ble satt på Trisekvens for å gå i gang mens, også skulle jeg da melde mens og få vite videre behandling.

Men dem skal jo ha dine dokumenter foran seg når dem ringer deg opp? Hvorfor skal du trenge å forklare deg for hver gang?

Her bør du nok bestille deg en telefontime med lege på klinikken slil at du faktisk vet hva du skal gjennom ved fryseforsøk. 

Beklager men det høres ikke ut som du har gjort så mye selv i denne prosessen. 

Jeg har selv vært gjennom ivf/icsi og også hatt fryseforsøk. Og jeg vet alltid i god tid hva jeg skal igjennom ved begge deler. Og har alltid medisinene klare hjemme til oppstart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men dem skal jo ha dine dokumenter foran seg når dem ringer deg opp? Hvorfor skal du trenge å forklare deg for hver gang?

Her bør du nok bestille deg en telefontime med lege på klinikken slil at du faktisk vet hva du skal gjennom ved fryseforsøk. 

Jeg har selv vært gjennom ivf/icsi og også hatt fryseforsøk. Og jeg vet alltid i god tid hva jeg skal igjennom ved begge deler. Og har alltid medisinene klare hjemme til oppstart. 

Hva mener du jeg skulle gjort? Nektet å dra ifra kontrollen før jeg fikk medisiner? For legen sa som jeg skrev over. Og hva mer får jeg da gjort? Jeg spurte gjentatte ganger om jeg skulle begynne på noen medisiner og legen sa «ring når du får mens så tar vi det derifra». 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvorfor jeg må forklare meg hver gang er et spørsmål jeg også har. Er irriterende at ingen har lest seg opp på historien min før jeg kommer til timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være nødvendig at en pasient forteller leger at de skal gjøre jobben sin.

Men du vil nok oppdage at det trengs.. For dem er du bare et navn på lista. Ditt desperate barneønske gjør lite med dem. 

Så ring i morgen og mas. Jeg husker ikke helt, men tror man skulle starte på medisin på dag x i menstruasjonen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde alltid klar informasjon, tidsplaner og medisiner (eller i det minste resepter) i det jeg skulle ringe inn. 

Jeg gjorde alltid kort rede for det med min situasjon som var litt utenfor det normale. Opplevde aldri at noen ble overrasket, men de avstemte raskt mot journalen (hørte jeg), og stilte et-par oppfølgingsspørsmål. 

Det offentlige er samlebåndproduksjon, som gjør at man må gjøre en innsats selv, men opplevde det ikke som alt for problematisk. 

Anonymkode: 68102...9b4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvorfor jeg må forklare meg hver gang er et spørsmål jeg også har. Er irriterende at ingen har lest seg opp på historien min før jeg kommer til timene.

Den tiden brukt betyr lengre venteliste på alle, de løper vettet av seg dagen gjennom. Så jeg hadde ingenting i mot å gjøre den jobben selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tiden brukt betyr lengre venteliste på alle, de løper vettet av seg dagen gjennom. Så jeg hadde ingenting i mot å gjøre den jobben selv. 

Handler ikke om at jeg ikke vil gjøre jobben selv, svarte på spørsmålet om «hvorfor jeg må det» over. Samtidig bruker jeg jo mye av kontrolltimen på det, slik at det ikke er tid for faktiske aktuelle spørsmål på slutten. Men nå er ikke det dette som er problemstillingen i tråden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir genuint nysgjerrig på hva folk mener jeg skulle gjort annerledes i situasjonen ettersom det blir kommentert at jeg må gjøre jobben selv? Tar gjerne imot tips, for dette er frustrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir genuint nysgjerrig på hva folk mener jeg skulle gjort annerledes i situasjonen ettersom det blir kommentert at jeg må gjøre jobben selv? Tar gjerne imot tips, for dette er frustrende.

Du kan ikke endre systemet på riksen. Jeg mener du har prøvd å ha kommunikasjon, men systemet deres er å ikke ta avgjørelser før det er tid for å ta de. Når de ikke ringer opp igjen sitter du i saksa. Eneste jeg synes er litt rart er at når de skriver ut trisekvens for å få mensen, at de ikke samtidig skrev ut medisin du skulle begynne på ved mensstart?  Har du sjekka helsenorge? Uansett kan det godt være du er for sent ute nå, de fleste medisinene skal du begynne på typ cd 1, 2 eller 3... 

Brukeren over er bare hovmoden og ute etter å provosere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (31 minutter siden):

Du kan ikke endre systemet på riksen. Jeg mener du har prøvd å ha kommunikasjon, men systemet deres er å ikke ta avgjørelser før det er tid for å ta de. Når de ikke ringer opp igjen sitter du i saksa. Eneste jeg synes er litt rart er at når de skriver ut trisekvens for å få mensen, at de ikke samtidig skrev ut medisin du skulle begynne på ved mensstart?  Har du sjekka helsenorge? Uansett kan det godt være du er for sent ute nå, de fleste medisinene skal du begynne på typ cd 1, 2 eller 3... 

Brukeren over er bare hovmoden og ute etter å provosere.

Står dessverre ingenting i Helse-Norge… må vel bare regne med at forsøket blir avbrutt. Innmari surt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hold kjeft hvis du ikke har noe fornuftig å si.

Man får knapt tid til å prate med legene på Riksen før man blir dyttet ut døra eller de avslutter telefonsamtalen.

TS har ikke gjort noe galt her, hun gjør som sykehuset har sagt at hun skal gjøre. Riksen får endre rutiner hvis det de gjør ikke er godt nok og pasienter går glipp av behandling.

Jeg har selv stått uten medisiner fordi Riksen ikke har gjort jobben sin. Det løste seg, men det var fordi jeg fikk hjelp utenfra og var heldig. Mange mener også at Riksen ikke har helt kontroll. Jeg er feilbehandlet flere ganger. Som pasient skal man ikke passe på legene.

Anonymkode: a3cda...868

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...