Gå til innhold

Hvor mye betale en barnevakt på 15 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er rimelig timesbetaling?

Anonymkode: 5006b...5d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det når barna er våkne, eller over natten mens barna sover? Og er det snakk om å passe et rolig stort barn, eller en eller flere små villbasser? 15 åringen burde få betalt litt etter hva det er å gjøre også. 

Anonymkode: c0c21...437

Skrevet

Spørst kortid, kor mange barn og kor lenge. Eg fekk "fastpris" på 200kr når eg satt kveldane/natt. Dette gjorde eg med 3 forskjellige og alle hadde same pris, og kjøpt inn masse snop 😂 det var dog for 15 år sidan, så usikker om det er nok no.

AnonymBruker
Skrevet
RockyRose skrev (50 minutter siden):

Spørst kortid, kor mange barn og kor lenge. Eg fekk "fastpris" på 200kr når eg satt kveldane/natt. Dette gjorde eg med 3 forskjellige og alle hadde same pris, og kjøpt inn masse snop 😂 det var dog for 15 år sidan, så usikker om det er nok no.

200kr i timen? Er ikke det ganske mye? 

Anonymkode: 91956...cbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

200kr i timen? Er ikke det ganske mye? 

Anonymkode: 91956...cbb

Eg skreiv fastpris :)

Skrevet

Det kommer an på. Jeg tenker at en som er under 18 bør få 100 kr timen, mer (150?) hvis man er over 18. Så kan det jo også være det er fornuftig å regulere prisen etter f.eks. antall barn eller om barnevaktjobben innebærer å gi barna kveldsmat, kveldsstell og legge dem eller om man kommer etter at de allerede er i seng. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
RockyRose skrev (12 timer siden):

Synes det hørtes veldig lite ut😅

Anonymkode: 30060...166

AnonymBruker
Skrevet

100 kr t minimum 

Anonymkode: f591a...bf4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det hørtes veldig lite ut😅

Anonymkode: 30060...166

Som sagt er dette over 15 år sidan. Eg syns det var heilt fint 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Hun passet han fra ca k 13 ( vi giftet oss) og var med i kirken, så dro vi på middag etterpå, og da var hun alene med han fra kl 17 til 22. Hun fikk 1500kr. 

Anonymkode: f0536...47e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 15.56):

Hva er rimelig timesbetaling?

Anonymkode: 5006b...5d4

100 kr timen. Og mat tilgjengelig. 

Anonymkode: b40bd...193

AnonymBruker
Skrevet

100 kr timen for et barn, en ettermiddag, komme etter at de sover eller noe. Hvis det er flere barn, eller middag, pluss legge tid, kanskje 200 kr timen ?

I tillegg er noen barn mer enkle enn andre å passe på, det bør nok også tenkes på!

Anonymkode: d5edc...a4d

AnonymBruker
Skrevet

Bensinstasjonansatte får ca 175 kr timen om de er organisert, mindre hvis ikke. Før skatt. Dvs sånn ca 140 kr utbetalt. Lærlinger og tenåringer får en god del mindre enn det.

Å passe et barn er mye mindre slitsomt med mindre barnet har spesielle utfordringer.

Sånn til sammenligning

Anonymkode: 6a37f...bec

• Nyttig 1
Skrevet

Vi betaler søsteren min på nå 16 (hun har vært barnevakt siden hun var 13) 200kr på dagtid, 150 hvis de sover. Pr time. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...