FrøkenUsikker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Dette er ikke en fasit på hvordan han er, men bare min oppfattelse. Så jeg sier ikke at han gjør alt galt, eller at han er fæl. Det kan like så være meg, men hva er deres tanker rundt dette? Vi begynte date for ett år siden, og vært kjærester i ett halvt år nå. Første månedene var kjempe fine og flotte, men de siste månedene har ting bare blitt verre og verre. Hvis jeg sier i fra om noe jeg ikke liker han gjorde, får jeg slengt tilbake at jeg har gjort det samme. Da prøver jeg forklare respektfullt at jeg ikke ønsker han gjør det igjen, og hvis han ikke liker det så må han si ifra så slutter jeg med hva enn han ikke liker. Da kan han si at han har allerede sagt ifra. Noe jeg tror ikke har skjedd, men da sa jeg til han at du får prøve og si det litt hardere. Sliter en del med hukommelse generelt i hverdagen og kan være vi må kommunisere det bedre for at jeg skal huske. Etter dette kan jeg komme ut i stuen og spørre om han er sur? «Nei». Er du irritert? «Nei». Også spør jeg han da hvorfor vil du ikke snakke til meg nå da, jeg kjenner jo det er noe galt. Også kan han finne på si at «Kan jo ikke si noe til deg for jeg vet jo ikke hva du vil reagere på». Alt dette pga at jeg sa ifra om at jeg ikke likte han tullet med en spesifikk del av utseende mitt. Andre ganger når vi har vært uenige, som kan variere veldig om det faktisk er noe viktig eller ikke. Så stopper han snakke til meg, jeg får ikke lov å røre han, snakke med han eller være med han i grunn. Han vil ikke sove i samme rom som meg, og vil bare være i fred. Skjer dette på ettermiddagen kan dette holde på helt til morgen dagen etterpå. Og da er han fornøyd og glad igjen. Dette går ofte utover søvnen min da jeg blir så usikker, og deretter sliter jeg litt med humøret om morgen. Er jeg ikke veldig glad morgen etter, så er det nytt kjør. Så jeg må bare late som ingenting har skjedd og være glad for at dagen skal bli bra. Hvis jeg sier at det er ikke sånn ett forhold skal fungere, så er han raskt på at jeg burde gjøre det slutt. Jeg fortjener bedre. Hadde det vært han hadde han gått fra seg selv osv. Noen ganger så kan det også virke som han prøver ordne opp men hvis han ikke får responsen han forventer i tide så faller han tilbake i enn sånn frekk gidder ikke prate med deg igjen greie. Jeg også er oppvokst ganske vanskelig har store problemer med å skape relasjoner, så jeg vil jo bare at dette skal fungere. Og de siste ukene har det godt ganske fint fordi jeg har bare passet på og ikke kommentere for mye på ting, og generelt vært mer det han ønsker. Men jeg vil jo kunne si i fra om noe også.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Jeg skjønner godt at du reagerer. Dere har vært kjærester i seks måneder, og allerede støtt på kommunikasjonsvansker og problemer? Jeg ville nok tenkt meg om to ganger til før jeg erklærte at denne mannen er min livsledsager. Han kommer ikke til å endre seg. Du kan ikke endre han. Vil du ha det slik resten av livet? Anonymkode: 2e283...2b2 3
FrøkenUsikker Skrevet 9. mai 2023 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner godt at du reagerer. Dere har vært kjærester i seks måneder, og allerede støtt på kommunikasjonsvansker og problemer? Jeg ville nok tenkt meg om to ganger til før jeg erklærte at denne mannen er min livsledsager. Han kommer ikke til å endre seg. Du kan ikke endre han. Vil du ha det slik resten av livet? Anonymkode: 2e283...2b2 Dette er også noe han har sagt, han kommer aldri til å være villig til å endre seg. Han er den han er, og sånn er det. Jeg vet ikke, jeg bare faller så innmari hardt. Så når jeg har skapt en relasjon sliter jeg ekstremt med å komme meg ut av det..
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 83d22...03d
FrøkenUsikker Skrevet 9. mai 2023 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 83d22...03d Er overskrift? «Hva dere om dette/han»
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 Han er en jævla drittunge! Kvitt deg med han nå. Han kommer til å bli verre. Anonymkode: a6109...aae
FrøkenUsikker Skrevet 9. mai 2023 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han er en jævla drittunge! Kvitt deg med han nå. Han kommer til å bli verre. Anonymkode: a6109...aae Tror ikke jeg klarer..
Virrevirrevapp Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 FrøkenUsikker skrev (5 timer siden): Dette er også noe han har sagt, han kommer aldri til å være villig til å endre seg. Han er den han er, og sånn er det. Da må han være singel
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 FrøkenUsikker skrev (40 minutter siden): Tror ikke jeg klarer.. Nei, da får du bare fortsette i samme tralten da. Kast bort tiden din. Anonymkode: 9dbb7...978 2
Ma.Ya Skrevet 10. mai 2023 #11 Skrevet 10. mai 2023 (endret) FrøkenUsikker skrev (16 timer siden): Dette er ikke en fasit på hvordan han er, men bare min oppfattelse. Så jeg sier ikke at han gjør alt galt, eller at han er fæl. Det kan like så være meg, men hva er deres tanker rundt dette? Vi begynte date for ett år siden, og vært kjærester i ett halvt år nå. Første månedene var kjempe fine og flotte, men de siste månedene har ting bare blitt verre og verre. Hvis jeg sier i fra om noe jeg ikke liker han gjorde, får jeg slengt tilbake at jeg har gjort det samme. Da prøver jeg forklare respektfullt at jeg ikke ønsker han gjør det igjen, og hvis han ikke liker det så må han si ifra så slutter jeg med hva enn han ikke liker. Da kan han si at han har allerede sagt ifra. Noe jeg tror ikke har skjedd, men da sa jeg til han at du får prøve og si det litt hardere. Sliter en del med hukommelse generelt i hverdagen og kan være vi må kommunisere det bedre for at jeg skal huske. Etter dette kan jeg komme ut i stuen og spørre om han er sur? «Nei». Er du irritert? «Nei». Også spør jeg han da hvorfor vil du ikke snakke til meg nå da, jeg kjenner jo det er noe galt. Også kan han finne på si at «Kan jo ikke si noe til deg for jeg vet jo ikke hva du vil reagere på». Alt dette pga at jeg sa ifra om at jeg ikke likte han tullet med en spesifikk del av utseende mitt. Andre ganger når vi har vært uenige, som kan variere veldig om det faktisk er noe viktig eller ikke. Så stopper han snakke til meg, jeg får ikke lov å røre han, snakke med han eller være med han i grunn. Han vil ikke sove i samme rom som meg, og vil bare være i fred. Skjer dette på ettermiddagen kan dette holde på helt til morgen dagen etterpå. Og da er han fornøyd og glad igjen. Dette går ofte utover søvnen min da jeg blir så usikker, og deretter sliter jeg litt med humøret om morgen. Er jeg ikke veldig glad morgen etter, så er det nytt kjør. Så jeg må bare late som ingenting har skjedd og være glad for at dagen skal bli bra. Hvis jeg sier at det er ikke sånn ett forhold skal fungere, så er han raskt på at jeg burde gjøre det slutt. Jeg fortjener bedre. Hadde det vært han hadde han gått fra seg selv osv. Noen ganger så kan det også virke som han prøver ordne opp men hvis han ikke får responsen han forventer i tide så faller han tilbake i enn sånn frekk gidder ikke prate med deg igjen greie. Jeg også er oppvokst ganske vanskelig har store problemer med å skape relasjoner, så jeg vil jo bare at dette skal fungere. Og de siste ukene har det godt ganske fint fordi jeg har bare passet på og ikke kommentere for mye på ting, og generelt vært mer det han ønsker. Men jeg vil jo kunne si i fra om noe også. Mange røde flagg her! 1. Han tar ingen ansvar for egne handlinger og tåler ikke at du setter grenser 2. Han skyver alt ansvar over på deg 3. Han gir deg kald skulder og taushetsbehandling når han er sur 4. Han går rett inn i offerrollen når du forsøker å ta opp ting/snakke med ham 5. Han gaslighter, dvs at han nekter for å ha sagt/gjort ting eller påstår han har sagt/gjort noe han ikke har gjort Det høres ut som om du allerede er ganske forvirret og usikker på deg selv i dette forholdet og at du ikke har det bra med ham. Det han driver med er blant annet manipulasjon. Han kommer ikke til å forandre seg, han er jo ikke åpen for å snakke med deg om ting. Livet går videre etter et brudd, selv om det kanskje ikke føles sånn her og nå. Du fortjener å bli behandlet med respekt, og det gjør ikke denne mannen. Du skylder ham ingenting. Bare forbered deg på at et brudd med en sånn mann kan være vanskelig. Kanskje han vil si det du trenger å høre, for at du skal gå tilbake til ham. Så blir det gradvis verre igjen. Spør deg selv: 1. Føler jeg meg trygg med ham? 2. Får han meg til å føle meg elsket, selv når vi har det vanskelig? 3. Hva synes jeg egentlig om ham? 4. Hvis en venninne opplevde slikt fra sin kjæreste, hvilket råd ville du gitt henne? Endret 10. mai 2023 av Ma.Ya 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #12 Skrevet 10. mai 2023 FrøkenUsikker skrev (17 timer siden): Andre ganger når vi har vært uenige, som kan variere veldig om det faktisk er noe viktig eller ikke. Så stopper han snakke til meg, jeg får ikke lov å røre han, snakke med han eller være med han i grunn. Han vil ikke sove i samme rom som meg, og vil bare være i fred. Skjer dette på ettermiddagen kan dette holde på helt til morgen dagen etterpå. Og da er han fornøyd og glad igjen. Dette går ofte utover søvnen min da jeg blir så usikker, og deretter sliter jeg litt med humøret om morgen Jeg synes dette er den viktigste og mest avgjørende delen. For man kan diskutere i all evighet om hvem som har rett og et poeng. Men å gå konstant usikker på hvordan sinns-stemning samboeren har er utmattende. Var selv i et mangeårig forhold, hvor jeg med rette hele tiden var usikker på om samboeren var glad, irritert, tenkte på ting som vi var ferdigdiskutert med, sur, trist og så videre. Kunne variere stort fra ene dagen til den andre, og på det verste flere variasjoner på humøret samme dagen. Jeg ble totalt utmattet, og følte et konstant stress hele tiden. Det er en form for psykisk vold, selv om det kanskje er ubevist fra samboerens side. Så det jeg kan si med sikkerhet er at om du fortsetter å leve slik, så vil det på sikt bryte ned din helse. Ingen mann er verdt det. Anonymkode: fe89b...b51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå