AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Eller er ikke det så vanlig? Anonymkode: 6ced4...8f7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Alle barn er spesielle og mine barn er ekstra spesielle for meg. Er ikke det naturlig? Anonymkode: 50de5...73c 23 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Alle barn er spesielle og mine barn er ekstra spesielle for meg. Er ikke det naturlig? Anonymkode: 50de5...73c Tenkte mer på at foreldrene tror de er ekstra lang fremme i utviklingen når de følger normalen, eller at barnet er evnerikt og absolutt vil ha de over på storbarnsavdeling tidligere osv. Anonymkode: 6ced4...8f7 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 Nja.. Det er ihvertfall mange foreldre som ikke har tro på at vi kommer til å få barnet deres til å sovne ute i vogn uten å vugge og uten at barnet gråter. For forledrene har prøvd alt! Og det tror jeg oppriktig de har. Det var ikke like lett med mine egne barn 😅 Jobbet 9 år på småbarnsavdeling nå, det har aldri vært et problem😅 Anonymkode: bc709...db5 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nja.. Det er ihvertfall mange foreldre som ikke har tro på at vi kommer til å få barnet deres til å sovne ute i vogn uten å vugge og uten at barnet gråter. For forledrene har prøvd alt! Og det tror jeg oppriktig de har. Det var ikke like lett med mine egne barn 😅 Jobbet 9 år på småbarnsavdeling nå, det har aldri vært et problem😅 Anonymkode: bc709...db5 Hehe godt å høre, her skal de sove inne på madrass og min har aldri sovet alene på madrass, kun inntil meg med puppen i munn, men regner med det samme gjelder der at de tilpasser seg i barnehagen☺️ Anonymkode: 6ced4...8f7 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nja.. Det er ihvertfall mange foreldre som ikke har tro på at vi kommer til å få barnet deres til å sovne ute i vogn uten å vugge og uten at barnet gråter. For forledrene har prøvd alt! Og det tror jeg oppriktig de har. Det var ikke like lett med mine egne barn 😅 Jobbet 9 år på småbarnsavdeling nå, det har aldri vært et problem😅 Anonymkode: bc709...db5 Det fikk vi også høre da eldste begynte. Likevel: Barnehagen da guttungen ble ca 2,5 år: kan vi få lov å slutte å prøve å få han til å sove nå? Da hadde de jobba hver eneste dag i 1,5 år for å få han til å sove på dagen, den siste mnd hadde det vært sånn 50/50 om han sovna eller ikke. Anonymkode: 7443b...9e7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eller er ikke det så vanlig? Anonymkode: 6ced4...8f7 Selvfølgelig gjør vi det. Barna er jo det mest verdifulle foreldrene har, og det er helt naturlig at foreldre tenker at sitt barn skal bli sett og hørt i høy grad. det er vel Ingen foreldre som tenker at det ikke er så nøye med sitt barn Anonymkode: d1825...763 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nja.. Det er ihvertfall mange foreldre som ikke har tro på at vi kommer til å få barnet deres til å sovne ute i vogn uten å vugge og uten at barnet gråter. For forledrene har prøvd alt! Og det tror jeg oppriktig de har. Det var ikke like lett med mine egne barn 😅 Jobbet 9 år på småbarnsavdeling nå, det har aldri vært et problem😅 Anonymkode: bc709...db5 Rekker opp hånden. Mitt barn fikk barnehagen aldri til å sove, og ved mer enn en anledning kom jeg å hentet kl 12 hvor barnet mitt gråt seg blodrød i ansiktet uten antydning til å ville sove. Vi byttet barnehage og i nye barnehagen slapp barnet å sove (barnet vårt var 18mnd). Anonymkode: c88d4...c95
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tenkte mer på at foreldrene tror de er ekstra lang fremme i utviklingen når de følger normalen, eller at barnet er evnerikt og absolutt vil ha de over på storbarnsavdeling tidligere osv. Anonymkode: 6ced4...8f7 Jeg har jobbet 10 år som ped leder og syns ikke dette er tendenser som jeg kjenner igjen. De aller fleste foreldre og familier er her supre å samarbeide med heldigvis. Så er det noen som kan være utfordrende men det går stort sett på at de ønsker spesialbehandling og/eller ikke greier å slippe kontrollen på enkelte ting når barnet er i barnehagen. Feks «barnet mitt skal ikke ha brunost på skiven pga sukkerinnhold, fint om barnet mitt kan holdes inne i utetiden i dag pga litt forkjøla, barnet mitt må ha på lue og buff på kalde dager, IKKE balaclava for den liker hen ikke. Den er bare i barnehagen som reserve» osv. De fleste er heller motsatt. De tenker ikke at barnet sitt er spesielt begavet men er mer på «stakkars lille vennen min som er så skjør og sensitiv». De tror ofte at barnet ikke mestrer ting fordi barnet ikke vil hjemme (barnet vil ha hjelp hjemme) men så ser vi i barnehagen at barnet mestrer helt fint å klatre opp i klatrestativet, kle på/av seg selv i garderoben, rydde av bordet etter seg, rydde og sortere leker osv. Anonymkode: f0e69...c59 7 4
Gjest ti10 Skrevet 9. mai 2023 #11 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig gjør vi det. Barna er jo det mest verdifulle foreldrene har, og det er helt naturlig at foreldre tenker at sitt barn skal bli sett og hørt i høy grad. det er vel Ingen foreldre som tenker at det ikke er så nøye med sitt barn Anonymkode: d1825...763 Nei, forhåpentligvis ikke, men jeg håper da at det finnes foreldre som tenker over at ansatte i barnehage og skole har mange flere å ta seg av i tillegg til akkurat deres avkom.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #12 Skrevet 9. mai 2023 Som forelder prøver jeg å tenke at i barnehagen er mine barn et av mange som er fantastiske på hver sin måte, men jammen så har barnehagen flinke ansatte som klarer å få det til å føles som at mine barn er helt spesielle, også for dem. Spesielt en av pedagogene som har fulgt eldste store deler av barnehagetida og vært hans store trygghet, klarer å få det til å virke som hun synes han er helt spesiell, og en hun har litt ekstra sansen for. Anonymkode: 7443b...9e7 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #13 Skrevet 9. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Som forelder prøver jeg å tenke at i barnehagen er mine barn et av mange som er fantastiske på hver sin måte, men jammen så har barnehagen flinke ansatte som klarer å få det til å føles som at mine barn er helt spesielle, også for dem. Spesielt en av pedagogene som har fulgt eldste store deler av barnehagetida og vært hans store trygghet, klarer å få det til å virke som hun synes han er helt spesiell, og en hun har litt ekstra sansen for. Anonymkode: 7443b...9e7 Skulle til å skrive noe tilsvarende. Det er så herlig med barnehageansatte som ser og liker barna våre. Det gjør så stor forskjell. Vi har hatt fantastiske pedledere med de eldste. Den yngste har en som helt tydelig er opptatt av å få frem hva han kan bli bedre på. Veldig frustrerende å bare høre om forbedringspotensialet. Tror ikke hun liker sønnen min noe særlig.. Med erfaringene fra tidligere pedledere blir forskjellen så tydelig. Tror alle mine barn er helt gjennomsnittlig fantastiske. Anonymkode: c0a67...ffe 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #14 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rekker opp hånden. Mitt barn fikk barnehagen aldri til å sove, og ved mer enn en anledning kom jeg å hentet kl 12 hvor barnet mitt gråt seg blodrød i ansiktet uten antydning til å ville sove. Vi byttet barnehage og i nye barnehagen slapp barnet å sove (barnet vårt var 18mnd). Anonymkode: c88d4...c95 Alle barn er forskjellige, så det er klart det kan skje 🙂 Men byttet dete barnehage pga. sovesituasjonen? Anonymkode: bc709...db5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #15 Skrevet 9. mai 2023 Ja, det finnes alltid noen, hvert år. Men de foreldrene er alltid opptatt av barnet kan prestere, at de kan snakke eller gå før noen på sin alder, slutte med bleie tidlig, slutte å sove tidlig, lære bokstaver før andre osv.. men så er det veldig lite fokus på personlige egenskaper. Slike foreldre kan fort oppfostre litt selvgode barn, som føler seg bedre enn de andre. Anonymkode: 4b799...345 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #16 Skrevet 10. mai 2023 Jeg jobbet i bhg for mange år siden. Der var det en mor som hadde store problemer med å si kjapt morna og gå. Ungen skrek helt forferdelig hver dag fordi hun dro det i langdrag. Hun spurte oss ansatte om Er ikke hn nydelig? Hn er så herlig, ikke sant? Åååååååh, hn er verdens finest unge, eller hva? Jævlig vanskelig med sånne foreldre, hva skal bi svare liksom? Vi ansatte fikk avsmak på den moren til slutt. Vi hadde ingen favoritt unge og dette gullet hennes var en helt vanlig barn. Jeg sluttet der etter kort tid fordi jeg ikke orket denne moren. Anonymkode: 16a78...5a4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #17 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg jobbet i bhg for mange år siden. Der var det en mor som hadde store problemer med å si kjapt morna og gå. Ungen skrek helt forferdelig hver dag fordi hun dro det i langdrag. Hun spurte oss ansatte om Er ikke hn nydelig? Hn er så herlig, ikke sant? Åååååååh, hn er verdens finest unge, eller hva? Jævlig vanskelig med sånne foreldre, hva skal bi svare liksom? Vi ansatte fikk avsmak på den moren til slutt. Vi hadde ingen favoritt unge og dette gullet hennes var en helt vanlig barn. Jeg sluttet der etter kort tid fordi jeg ikke orket denne moren. Anonymkode: 16a78...5a4 Oi litt spesielt å slutte på grunn av det da, er jo bare å tenke at det er bra moren liker ungen sin og synes den er ekstra fin, det er sånn det skal være det. Høres ikke ut som du var profesjonell nok i jobben. Hvis det var mange år siden var du kanskje ung og uerfaren. Anonymkode: 6ced4...8f7 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #18 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skulle til å skrive noe tilsvarende. Det er så herlig med barnehageansatte som ser og liker barna våre. Det gjør så stor forskjell. Vi har hatt fantastiske pedledere med de eldste. Den yngste har en som helt tydelig er opptatt av å få frem hva han kan bli bedre på. Veldig frustrerende å bare høre om forbedringspotensialet. Tror ikke hun liker sønnen min noe særlig.. Med erfaringene fra tidligere pedledere blir forskjellen så tydelig. Tror alle mine barn er helt gjennomsnittlig fantastiske. Anonymkode: c0a67...ffe Vi hadde en sånn en i starten med eldste. Der har vi en ettåring som er kjempeutrygg i barnehagen og så skal du bare pirke på ting han kan bli bedre på? Hun som kom inn som ekstra pedagog andre halvår og ble med videre etter første året, sammen med alle(!!) andre ansatte i barnehagen er flinke til å få fram det positive samtidig som de forteller hvordan de jobber med de tingene der han har forbedringspotensiale (det er viktig med en felles forståelse der, så jeg mener ikke at dette ikke skal nevnes). Jeg fikk også litt inntrykk av at hun ikke likte han noe særlig, og han likte ikke henne, men tror bare hun ikke er noe pratsom og litt reservert i væremåte. Med yngste var alt bare bra på foreldresamtalen, og yngste godtok henne på lik linje med alle andre(men var ikke favoritten), men i det daglige snakka hun bare med oss om det var noe hun måtte ta opp. Anonymkode: 7443b...9e7 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #19 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Som forelder prøver jeg å tenke at i barnehagen er mine barn et av mange som er fantastiske på hver sin måte, men jammen så har barnehagen flinke ansatte som klarer å få det til å føles som at mine barn er helt spesielle, også for dem. Spesielt en av pedagogene som har fulgt eldste store deler av barnehagetida og vært hans store trygghet, klarer å få det til å virke som hun synes han er helt spesiell, og en hun har litt ekstra sansen for. Anonymkode: 7443b...9e7 Trist om hun faktisk viser at hun har ekstra sansen for noen barn Anonymkode: 6f15e...4da
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #20 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Trist om hun faktisk viser at hun har ekstra sansen for noen barn Anonymkode: 6f15e...4da Jeg håper og tror virkelig hun klarer å holde det for seg selv sammen med barna. Det jeg har sett av samspill med barn og andre foreldre så er hun like entusiastisk, tilstedeværende og empatisk med alle. Og «ekstra sansen for» var kanskje feil ordvalg, men det hun har sagt (på tomannshånd på foreldresamtale) er at hun kjenner seg så veldig igjen i veldig mye i han, på både godt og vondt. De har jobbet veldig mye for å få han trygg i barnehagen, og fordi hun ser seg selv som barn har hun sagt at det betyr mye for henne at han har ansett henne som en av to han har vært ordentlig trygg på lenge, samtidig som hun var en sterk pådriver på å gjøre han trygg på andre og bli selvstendig. Jeg var ganske fortvila og bekymra, så tror mye av det som ble sagt også var for å trøste meg og berolige meg 😅 som jeg skrev, «få det til å virke som», men kanskje greit å få fram settingen også. Av de som jobber i barnehagen er hun den som oftest blir trukket fram av andre foreldre, som en god pedagog som bryr seg om barna deres og betyr noe ekstra, så tror bare hun har en egen evne til å se barna og vise det. Anonymkode: 7443b...9e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå