Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et halvt år siden fikk jeg en ny jobb som brukerstyrt personlig assistanse, og for en måned siden hadde jeg en operasjon. I løpet av tiden jeg var sykemeldt hjemme, hadde arbeidsgiveren min sagt til de andre kollegaene hva jeg har operert. Dette reagerer jeg på fordi det var en veldig personlig operasjon. Jeg hadde ikke en gang sagt til de andre kollegaene at jeg skulle opereres. Er ikke dette et brudd på taushetsplikten? Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: e71d8...070

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er brudd på taushetsplikt ja. Arbeidsgiver kan fortelle at du er sykemeldt, men ikke årsaken. 

Du kan si i fra til leder. Men hva godt som kommer ut av det...tvilsomt.

Spørsmålet er snarere om du er fornøyd med arbeidsplassen og om du hadde fått det bedre et annet sted. Veldig uproft det som har skjedd 

Anonymkode: a711d...83c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov, nei. Jeg opplevde nettopp det samme, og ga skriftlig tilbakemelding om at det ikke er greit, minte om at de har taushetsplikt om mine helseopplysninger. Har ikke fått svar, ingen beklagelse. Det får selvsagt ingen konsekvenser for lederen min, annet enn at jeg evt. bytter til en annen jobb når jeg får muligheten…

Anonymkode: 69429...dda

• Nyttig 1
Skrevet

Jo, det er brudd på taushetsplikten, men du har vel fortalt arbeidsgiver hva du ble operert for, for det er ikke opplysninger de får via sykmelding

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...