Gå til innhold

Jeg er så stygg og alle sier jeg er så stygg at jeg blir helt deprimert av det.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 8-9 år opplevde jeg en voldtekt som ble avbrutt med en gang han penetrerte meg. Jeg var helt hysterisk inni meg da det skjedde pga smerten og han måtte holde meg hardt fast for jeg sprellet og var helt ifra meg. Det skjedde bare den gangen og jeg holdt meg langt unna den personen.

Jeg fikk et stort traume jeg aldri fikk hjelp med. Ingen visste noe og jeg klarte ikke si noe. Jeg bare gikk gjennom tenårene i dyp depresjon og hadde angst og var stum og følte meg som verdens styggeste og mest verdiløse hele tiden. Fokuset mitt ble skolen og mine interesser og jeg levde veldig isolert, og jeg klarte ikke få meg venner eller kjæreste. 

Det at jeg er stygg og verdiløs har fulgt meg inn i voksenlivet. Jeg følte meg hele tiden stygg og verdiløs gjennom 20-årene og klarte ikke få til studie eller jobb, så jeg kom over på AAP. Har vært hos Dps også pga andre ting. Har opplevd emosjonell omsorgssvikt der foreldrene mine ikke fulgte meg opp psykisk. Jeg hadde alt jeg trengte ellers av mat, klær og ting og ferier. Jeg hadde aldri noe emosjonell støtte eller psykisk støtte. 

Merker at jeg sliter veldig med at jeg hele tiden føler meg så stygg og verdiløs, så når jeg er invitert i dåp, konfirmasjon og bryllup så sitter jeg bare og tenker på hvor stygg jeg er og at jeg ødelegger bildene, og at jeg er verdiløs og ikke burde sitte ved samme bord som de andre. 

Jeg er sevfølgelig veldig lei meg for at jeg har det sånn og at hele livet mitt blir ødelagt, men så er jeg jo stygg og verdiløs så jeg må jo bare holde ut. 

Så er det en del som også sier at jeg er stygg og ikke bra nok av familie og folk jeg kjenner, og jeg vet at jeg ikke er bra nok for en mann og at jeg vil få stygge barn, og at de vil få en grusom mor som ikke er bra nok, og det vil jeg ikke utsette barn for. 

Anonymkode: efc3d...87a

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så hva gjør man når man er så stygg og verdiløs at man ikke klarer og leve normalt og ikke fortjener å få hjelp for man vil aldri bli bra nok til å møte noen og få barn. Hva er vitsen med å leve da? 

Anonymkode: efc3d...87a

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Hva mener du er stygt ved deg TS? er det noe du klarer sette ord på?
Hva er det du mener når du sier at du ikke er bra nok? Er det ting du gjør, ikke gjør?

Og ikke minst, har du noen gang snakket med noen om dette? 

Chat med oss - Mental Helse Ungdom

Endret av Carrot
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så er det en del som også sier at jeg er stygg og ikke bra nok av familie og folk jeg kjenner

Først og fremst FUCK DEM SÅ JÆÆÆVLIG HARDT! Be de drite og dra og gjøre unevnelige ting med seg selv. De har ikke rett.

Jeg er så lei meg for alt som har skjedd deg, du er ikke stygg og du er ikke verdiløs. Men jeg vet at når du føler deg slik,  så er det så vanskelig å se det annerledes. Men jeg vil si at du må bli kvitt de folkene som bidrar til å holde deg nede, de ødelegger all fremgang du måtte ha. 

Anonymkode: 3d2fc...8ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk sier du er stygg og verdiløs bør du virkelig holde deg langt unna dem. De er jo ikke normale. Ingen normale folk går rundt og sier sånt.

Når du bryter kontakten må du samtidig finne ting du er fornøyd med med deg selv. Du er nok ikke stygg og verdiløs, men har fått selvbildet helt ødelagt.

Få troen på deg selv og vis at du vet at du er like god som alle andre.

Alle har sine feil og ingen er perfekte. Hudk det❤️

Anonymkode: 9c881...0ae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det som er stygt er at du tenker og tror at du er det. Du må slutte med det, og si til deg selv at du er bra nok. Hvis du ikke ber de som sier slik til deg at de må slutte så slutter du å ha noe med de å gjøre. 

Du må lære deg selv å tenke annerledes. Ikke bare tenk det inni deg, si det høyt, skriv det ned. Og snakk om det i terapien.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fortsatt få hjelp og traumebehandling❤️

Anonymkode: 8afad...f0d

• Nyttig 1
Skrevet

Målløs...  for noen folk.   Eneste jeg kan gjøre er å gi deg en digital klem, og si: Nei, du er absolutt ikke verdiløs 

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

* Mental Helse: 116 123 

* Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)

* Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen Perelandra, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...