Gå til innhold

Finnes det solkrem som varer mer enn 2 timer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal på festival i sommer, et sted som har mer sol enn her i Nord-Troms. Finnes det solkrem eller gel spf 50, som jeg slipper å påføre annenhver time? Jeg har sensitiv kombinasjonshud, og solkrem gir lett klissete og blank panne og nese, mens det trekker godt inn på kinnene. Jo flere lag, desto verre. Dessuten blir jeg rød i ansiktet av varme, og har tykt hår så jeg blir veldig svett i hodebunnen. Et det 30 grader så renner svetten fra håret. Og jeg vil helst ha matt hud… Jeg misliker sol og varme, fordi jeg ser helt jævlig ut selv om jeg alltid bruker spf 50.

Kan løst settingpudder være til hjelp?

Anonymkode: d731b...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Legger til at jeg har kjøpt VIP-billett så jeg får tilgang til skikkelig toalett (håper jeg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med denne: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/solpleie-ansikt/cliniderm-sun-face-gel-cream-spf25,5010741?experiments=homepage&searchQuery= Den er matt og varer hele dagen. Dessverre ikke faktoren du ønsker, men kanskje det går greit allikevel. Har selv lys og sart hud, og har ikke blitt solbrent når jeg har hatt på meg denne. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen takk!

Det er kun to solkremer som selges i Norge som varer lengre en 2 timer. Den ene er Evy sine, de blå, varer i 6t. Og den andre er Riemann P20 spf 50, varer i 10t.

Den noen andre linket til skal påføres hver annen time som vanlig. 

Anonymkode: ea99e...6c6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg skal på festival i sommer, et sted som har mer sol enn her i Nord-Troms. Finnes det solkrem eller gel spf 50, som jeg slipper å påføre annenhver time? Jeg har sensitiv kombinasjonshud, og solkrem gir lett klissete og blank panne og nese, mens det trekker godt inn på kinnene. Jo flere lag, desto verre. Dessuten blir jeg rød i ansiktet av varme, og har tykt hår så jeg blir veldig svett i hodebunnen. Et det 30 grader så renner svetten fra håret. Og jeg vil helst ha matt hud… Jeg misliker sol og varme, fordi jeg ser helt jævlig ut selv om jeg alltid bruker spf 50.

Kan løst settingpudder være til hjelp?

Beauty of Joselin sfp 50+++ er veldig god, den er på tilbud nå på Skinsecret. På skinsecret.no kan du også finne gode solkremer som er til din hud eller ditt behov. 

Anonymkode: 72f1d...aab

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gogglebox skrev (5 timer siden):

Har god erfaring med denne: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/solpleie-ansikt/cliniderm-sun-face-gel-cream-spf25,5010741?experiments=homepage&searchQuery= Den er matt og varer hele dagen. Dessverre ikke faktoren du ønsker, men kanskje det går greit allikevel. Har selv lys og sart hud, og har ikke blitt solbrent når jeg har hatt på meg denne. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Beauty of Joselin sfp 50+++ er veldig god, den er på tilbud nå på Skinsecret. På skinsecret.no kan du også finne gode solkremer som er til din hud eller ditt behov. 

Ingen solkrem varer hele dagen. 

Solkrem sin beskyttende effekt forsvinner ikke, men blir mindre og mindre fra etter 2 timer. Om man ønsker full solbeskyttelse må man altså påføre hver 2 time, men om man tåler å gå med 5-25% redusert effekt kan man påføre hver 4 time. 

Anonymkode: f15b8...a91

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen solkrem varer hele dagen. 

Solkrem sin beskyttende effekt forsvinner ikke, men blir mindre og mindre fra etter 2 timer. Om man ønsker full solbeskyttelse må man altså påføre hver 2 time, men om man tåler å gå med 5-25% redusert effekt kan man påføre hver 4 time. 

Dette gjelder også for de to andre solkremene nevnt i tråden som sitter på huden i 6-10 timer. At de sitter på huden er ikke det samme som at den solbeskyttelse effekten er like sterk så lenge. Tror ikke det fins noen teknologi som har laget dette enda 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dette gjelder også for de to andre solkremene nevnt i tråden som sitter på huden i 6-10 timer. At de sitter på huden er ikke det samme som at den solbeskyttelse effekten er like sterk så lenge. Tror ikke det fins noen teknologi som har laget dette enda 

Hele poenget med de er at de ikke sitter oppå huden slik som vanlig solkrem, den trekker ned under det øverste hudlaget og virker der. 

Anonymkode: ea99e...6c6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/9/2023 at 1:14 PM, Gogglebox said:

Cliniderm varer dessverre ikke hele dagen, den må påføres etter to timer. Det er bare sånn det funker med den typen krem. Men den er en god solkrem de to timene, en av de bedre i min mening.

EVY skal vare i opptil 8 timer etter testene jeg har sett, fordi den legger seg under det øverste hudlaget og dermed ikke svettes bort eller gnis rundt slik annen solkrem gjør (uansett tid på året, vi er borti ansiktet, vi svetter etc, solkremen ligger ikke solid mer enn 2-3 timer). Derimot er det vanskelig å bevise akkurat hvor mye av beskyttelsen som sitter igjen etter de timene. Det finnes en annen en også, men den har ikke jeg prøvd selv. EVY er i alle fall knallgod, og ikke dyr. Anbefaler den om man skal på festival eller ei for egen del. Enkel å påføre også, til og med gøy for de minste som ikke elsker å bli påsmurt solkrem pga den er mousse. Men man anbefaler fortsatt å påføre nytt lag dersom man er ute og soler seg i sterk sol f.eks, bare for å være sikker og av vane. På festival er det ikke så mange plasser å søke skygge fremfor scener og slikt, og dermed må man beskytte seg ekstra godt med solhatt (evt caps), nok solkrem hver 2-3 time, klesplagg som dekker og pauser.

https://www.instagram.com/reel/CbVlo2yF7vm/

https://www.instagram.com/reel/Cbml5ajKMJ_/

Disse to videoene fra instagram-kontoen til Andy Millward (anerkjent britisk hudterapeut) er kjempegreie å se på. Han har gjort to tester av EVY sin solkrem og den viser fantastiske resultat.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående varighet: gjelder dette i tid ute fordi solkremen brytes opp av sollys osv?

Om man smører seg innendørs og bare er inne - gjelder det da og? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sett opp håret ditt eller flett det i en flette slik at det ikke blir så varmt.

Ta på deg en flettet solhatt som skjermer ansiktet og håret for varmen, eller kun en solskjerm.

Anonymkode: 9a08a...8ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 13.30):

Beauty of Joseon er dessverre, i likhet med de fleste andre koreanske solkremer, ikke vannresistent og dermed ikke noe man bør bruke på sommeren (spesielt ikke på en festival). TS bør heller finne en vannresistent solkrem. 

Anonymkode: ae65c...83b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hawaiian tropic har vannfast solkrem, du kan teste ut det. Jeg svetter som en gris i varmen og sverger til den når jeg er i syden. 

Anonymkode: b9b8f...a4d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...