Gå til innhold

Venninner som pimper deg ut til menn de selv ikke vil ha?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt dyttet på to karer;  en som 10 år yngere enn meg og en annen som snakker engelsk på B1 nivå. I tillegg så har begge to har en jobb som gjør at jeg kommer til å sitte mye alene i helgene og hverdager. Altså hva er vitsen? 

Jeg er ikke kravstor (trenger ikke å eie bolig, være rik eller super kjekk, men må være et godt menneske som kan kommunisere og har tid til å investere på forhold), men jeg må ha noen som jeg kan i hvertfall kommunisere med og har tid til meg. 

Disse er venninner som jeg har kjent gjennom jobben og kjenner dem kun ett år. Jeg begynner og å tro at de ikke noe venninner som er verdt å samle på. Overreagere jeg? Må jo nevne at de er ikke den typen venninner som har vært her for meg hvis jeg trenger noe men kontakter meg hvis de kjeder seg eller trenger noe. Samtalemessig så får ikke jeg mye ut av det fordi hun ene sladder veldig mye. Hadde håpet at det skulle utvikle seg til et bedre vennskap men akkurat så tenker jeg å bare droppe det. 

Hvordan hadde dere reagert på venniner som dytter menn som de selv ikke vil date på dere? Anser dere disse som gode venninner? De fleste har jo vært bort menn/kvinner hvor det ikke har fungert  og hjertesorg/breakups er ingen opplevelser jeg ønsker for venner. 

Anonymkode: 78a7e...297

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes du overdriver. Både i ordet "pimpe" og hva du tenker om dine venninner pga dette.

Anonymkode: 67ec8...cf9

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei takk, du trenger ikke å spleise meg med noen. 

Hvis de ikke respekterer det, så er de ingen venner 

Anonymkode: 455c5...75c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at de selv ikke ville hatt dem, kanskje de bare er opptatt selv? Eller kanskje de synes de er bra karer men ikke deres type?

Anonymkode: 32b8d...26a

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener og jeg har reagert på det selv. I begynnelsen trodde jeg de mente det godt, at de av en eller annen grunn trodde jeg likte akkurat den typen bedre enn dem. Men etterhvert så jeg et mønster. Det er blitt slutt på det nå (etter at jeg avskrev opplegget høylydt).

Anonymkode: 697f3...0f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har blitt dyttet på to karer;  en som 10 år yngere enn meg og en annen som snakker engelsk på B1 nivå. I tillegg så har begge to har en jobb som gjør at jeg kommer til å sitte mye alene i helgene og hverdager. Altså hva er vitsen? 

Jeg er ikke kravstor (trenger ikke å eie bolig, være rik eller super kjekk, men må være et godt menneske som kan kommunisere og har tid til å investere på forhold), men jeg må ha noen som jeg kan i hvertfall kommunisere med og har tid til meg. 

Disse er venninner som jeg har kjent gjennom jobben og kjenner dem kun ett år. Jeg begynner og å tro at de ikke noe venninner som er verdt å samle på. Overreagere jeg? Må jo nevne at de er ikke den typen venninner som har vært her for meg hvis jeg trenger noe men kontakter meg hvis de kjeder seg eller trenger noe. Samtalemessig så får ikke jeg mye ut av det fordi hun ene sladder veldig mye. Hadde håpet at det skulle utvikle seg til et bedre vennskap men akkurat så tenker jeg å bare droppe det. 

Hvordan hadde dere reagert på venniner som dytter menn som de selv ikke vil date på dere? Anser dere disse som gode venninner? De fleste har jo vært bort menn/kvinner hvor det ikke har fungert  og hjertesorg/breakups er ingen opplevelser jeg ønsker for venner. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner hva du mener og jeg har reagert på det selv. I begynnelsen trodde jeg de mente det godt, at de av en eller annen grunn trodde jeg likte akkurat den typen bedre enn dem. Men etterhvert så jeg et mønster. Det er blitt slutt på det nå (etter at jeg avskrev opplegget høylydt).

Ensomhet er på verdensbasis økende. Flere forblir jomfru og er jomfru lengre enn før.

Når jeg leser slike innlegg så skjønner jeg hvorfor. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at de selv ikke ville hatt dem, kanskje de bare er opptatt selv? Eller kanskje de synes de er bra karer men ikke deres type?

Hallo ! Fordi jeg kjenner dem. Hun ene dater bare bankere og modell-pene karer. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat. Altså hvis man er venner så ønsker man det beste for hverandre. Jeg hadde ikke introdusert noen for mine venninner om jeg ikke syns det var noen som jeg synes oppriktig kunne ha passet dem. Driver ikke å pleise folk bare fordi begge er single. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Full Ugle said:

Ensomhet er på verdensbasis økende. Flere forblir jomfru og er jomfru lengre enn før.

Når jeg leser slike innlegg så skjønner jeg hvorfor. 

Så det er greit å være sammen noen som ikke snakker samme språk som deg og har en arbeidstid som gjør at man er ikke kan være sammen uansett? Dette er oppskriften for suksess for deg?

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så det er greit å være sammen noen som ikke snakker samme språk som deg og har en arbeidstid som gjør at man er ikke kan være sammen uansett? Dette er oppskriften for suksess for deg?

Visste ikke at det var et arrangert bryllup du ble tvunget inn i. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Full Ugle said:

Visste ikke at det var et arrangert bryllup du ble tvunget inn i. 

Skal jeg introdusere dem til deg da? 

De er venner av venner så jeg har pratet med dem en del og kan si at de er kanskje en match for deg :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva er en «banker»? Er det tømrer eller møbelsnekker du tenker på?

Anonymkode: 12646...839

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skal jeg introdusere dem til deg da? 

De er venner av venner så jeg har pratet med dem en del og kan si at de er kanskje en match for deg :) 

Nå er jeg allerede gift. Men hvis ikke så ja takk!

Jeg har blitt forsøkt matchet med menn og jeg har selv matchet flere som faktisk ble par! Ett av dem var sammen nesten i 20 år..

At du irriterer deg over dette synes jeg er merkelig. Jeg tenker at din venninne som gjør dette synes du er flott og fremsnakker deg for menn hun selv tror kanskje du ville ha likt. Kanskje ser hun noe i dem de ikke gjør?

Jeg synes ærlig talt din irritasjon mot dette vitner litt om at du kanskje mener du er bedre enn disse mannfolka? Du hadde vel ikke klaget om det var en mann du virkelig likte, ble tiltrukket av og ble sammen med.

Din venninne har kanskje et annet verdisyn enn deg. (Eksempelvis så er engelsk et språk så som si alle forstår og kan i Norge i dag. Jeg hadde ikke hatt språklige problem om vedkommende snakket engelsk) - men du opplever dette problematisk.

Bare si ifra til din venninne på en hyggelig måte at du ikke ønsker å bli matchet med noen, så er problemet løst. Men ærlig talt så er dette et luksusproblem, og heller et kompliment til deg enn noe annet.. 

Endret av Full Ugle
  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er en «banker»? Er det tømrer eller møbelsnekker du tenker på?

Anonymkode: 12646...839

En som jobber i banken :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Full Ugle said:

Nå er jeg allerede gift. Men hvis ikke så ja takk!

Jeg har blitt forsøkt matchet med menn og jeg har selv matchet flere som faktisk ble par! Ett av dem var sammen nesten i 20 år..

At du irriterer deg over dette synes jeg er merkelig. Jeg tenker at din venninne som gjør dette synes du er flott og fremsnakker deg for menn hun selv tror kanskje du ville ha likt. Kanskje ser hun noe i dem de ikke gjør?

Jeg synes ærlig talt din irritasjon mot dette vitner litt om at du kanskje mener du er bedre enn disse mannfolka? Du hadde vel ikke klaget om det var en mann du virkelig likte, ble tiltrukket av og ble sammen med.

Din venninne har kanskje et annet verdisyn enn deg. (Eksempelvis så er engelsk et språk så som si alle forstår og kan i Norge i dag. Jeg hadde ikke hatt språklige problem om vedkommende snakket engelsk) - men du opplever dette problematisk.

Bare si ifra til din venninne på en hyggelig måte at du ikke ønsker å bli matchet med noen, så er problemet løst. Men ærlig talt så er dette et luksusproblem, og heller et kompliment til deg enn noe annet.. 

Ærlig talt,  må du få med deg litt av det jeg skriver. 

Jeg har ikke noe imot å bli spleiset med noen som genuint hadde passet til meg. Mine gode venninner bruker faktisk litt tid på det når de introdusere meg til noen. De tar seg spør faktisk hva jeg er ute etter. Er det vanskelig å forstå at man må nesten spørre hva vedkommende er ute etter før man spleiser noen? 

Mener jeg at er bedre enn disse mannfolka fordi jeg vil ha noen som kan jeg kommunisere med og kan tilbringe tid med meg? Det synes du er mye å be om? Det gjør meg til en som sitter på sin høye hest? 

Jeg skrev at vedkommende har en ca. B1 nivå i engelsk - hvis du vet hva det betyr så betyr det dårlig engelsk. Har ikke noen imot å snakke engelsk hvis vedkommende faktisk kan engelsk.

Er det en kompliment til meg at de antar at vil ha et forhold hvor jeg  ikke trenger å prate eller tilbringe tid med kjæresten? 

Å bli spleiset med noen som ikke passer er ikke noe problem som jeg trenger å få løst. Problemet ligger i at jeg har litt tankeløse venninner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje du burde date andre surpomper? Jeg kjenner et par jeg kan introdusere deg for

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kanskje du burde date andre surpomper? Jeg kjenner et par jeg kan introdusere deg for

Hahaha, hvorfor ikke. Hvis de er god på engelsk/norsk og de ikke jobber turnus. 

• Liker 1
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan dytter de dem på deg(pimper)?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, takinova said:

Hvordan dytter de dem på deg(pimper)?

Hun ene ga han mitt navn på FB. Hun sluttet å svare meg etter det da jeg hadde lyst å høre med henne hvordan er han som person siden de er venner. 

Hun andre foreslo han vennen sin som jeg er egentlig blitt venn med nå. Dette er han som ikke snakker så bra engelsk og jobber turnus. Hadde hun spurt meg litt hva jeg leter etter så hadde jeg skjønt at hun hadde min interesse i tankene.   Må jo nevne at jeg eksen min var hennes venn og det endte ikke så bra selv om han var grei fyr så var han veldig umoden. Hun må skjønne jeg kan ikke drive å date alle hennes single venner. 

Pimpe ut er kanskje ikke riktig ord. Poenget er at det er veldig merkelig måte å gjøre ting på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

kanskje de synes de er bra karer men ikke deres type?

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes du overdriver. Både i ordet "pimpe" og hva du tenker om dine venninner pga dette.

Anonymkode: 67ec8...cf9

Enig

Anonymkode: 39633...2bf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...