Gå til innhold

Dama trenger en bekreftelse på at melotonin er ufarlig å ta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen av dere hjelpe meg å bekrefte dette til henne?

Hun våkner 15 ganger om natta å holder meg våken med å gå inn og ut av soverommet. Og jeg har sagt at hun burde begynne på melotonin for det kan hjelpe, noe legen og har sagt hun burde ta. Men hun nekter å tro på det, så kan noen av dere fortelle hvordan den funker på dere?

Har sagt til ho at jeg skal ta den samtidig som henne, og at ingenting farlig blir å skje.

Anonymkode: bdcae...3ba

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, så du tenker at hun skal bli beroliget av hva en gjeng med fremmede på et forum forteller henne? Dette er ting man tar med legen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Mezzosoprena said:

Ok, så du tenker at hun skal bli beroliget av hva en gjeng med fremmede på et forum forteller henne? Dette er ting man tar med legen.

Er mere at jeg vil at folk skal dele erfaring med det. 

Legen hører hun ikke på.

AnonymBruker
Skrevet

Hun skal bestille time med lege. Og nei, melatonin er ikke riktig å ta dersom problemet hennes ikke henger sammen med melatonin. Hun burde gå til lege og fine ut hva problemet er først

Anonymkode: c9862...00c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun skal bestille time med lege. Og nei, melatonin er ikke riktig å ta dersom problemet hennes ikke henger sammen med melatonin. Hun burde gå til lege og fine ut hva problemet er først

Legen har allerede anbefalt henne å ta det, nu nylig. 

Jeg trenger bare folk til å dele erfaringene dems.

Skrevet

Det er kanskje noe helt annet enn melatonin hun trenger når hun våkner 15 ganger i løpet av natten. Mitt råd er som de over, snakke med lege om problemet en gang til. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Melatonin må brukes riktig for å ha effekt. Den blir fullstendig uvirksom ved lys, også mobillys. Så det er ikke nok å bare ta melatonin, man skal følge søvnhygiene også. Det er ikke som reseptbelagte sovetabletter 

Anonymkode: 3297e...375

AnonymBruker
Skrevet

PS den hjelper jo bare med innsovning, så ikke sikkert det hjelper henne på natta 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

PS den hjelper jo bare med innsovning, så ikke sikkert det hjelper henne på natta 

Det hjelper på søvnkvalitet også. 😃 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Legen har allerede anbefalt henne å ta det, nu nylig. 

Jeg trenger bare folk til å dele erfaringene dems.

Høres ikke ut som verken du eller legen virkelig lytter til henne

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg brukte melatonin I 1,5 år for nesten ti år siden. Det stabiliserte søvnkvaliteten, antall oppvåkninger og innsovning. Funket kun med den på resept, ikke de man får kjøpt over disken 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Høres ikke ut som verken du eller legen virkelig lytter til henne

Det gjør vi. 

Hun tar ikke imot råd til hjelp ifra noen uansett hva det er. Hun tar ikke imot gode råd uansett hva det er, og det går utover forholdet vårt og hennes venner. 

Jeg klarer heller ikke å fortsette å ha søvnløse netter fordi hun ikke vil ta et tak på livet, og hun nekter å gå ifra meg. Så noe må hun gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Mange får grusomme mareritt av Melatonin.

Og det  kan ødelegge for kroppens evne til å produsere sin egen Melatonin. Det er bedre å bruke lysterapi, så kroppen kan produsere mer selv. En slik lampe koster ca 500 på enklere liv.

Anonymkode: 9b42c...c38

Skrevet

Jeg tar innimellom melatonin for å sovne men den gjør at jeg våkner ørten ganger. Melatonin fått av legen derimot( depot) får meg til å sove lenger. Så om hennes problem er oppvåkninger og ikke innsovning... Så vil det nok ikke funke! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det gjør vi. 

Hun tar ikke imot råd til hjelp ifra noen uansett hva det er. Hun tar ikke imot gode råd uansett hva det er, og det går utover forholdet vårt og hennes venner. 

Jeg klarer heller ikke å fortsette å ha søvnløse netter fordi hun ikke vil ta et tak på livet, og hun nekter å gå ifra meg. Så noe må hun gjøre.

Det er ikke sikkert rådene deres er gode for henne. Når du spør kg om råd uten å gi noe informasjon, så viser du at du ikke forstår hvorfor hun ikke vil ta pillene. Når du ikke forstår det, så har du ikke lyttet til hva hun sier. Å la henne snakke er ikke det samme som å lytte. Å lytte vil si å forsøke forstå henne fra hennes perspektiv.

Det er åpenbart andre problemer her involvert. Du og legen ønsker en quick fix og derfor vil dere hun skal ta piller. Det er ikke fordi dere ønsker det beste for henne, det er fordi det er det som er det beste for dere selv. Det føles bra for dere å vite at noen piller "hjalp". Selv om hun føler seg like dritt fordi problemene hennes er der fortsatt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bråvåkna av at noen prøvde å hamre seg inn gjennom taket på soverrommet, jeg vekka samboeren, katten og hunden og dro alle med meg til andre siden av huset i helt desperat panikk. Jeg trodde vi skulle bli drept. Tok en 4-5 min med hyperventilering før det begynte demre at det må ha vært en drøm. Melatonin er ikke for alle. 

Anonymkode: 7d29c...833

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er ikke sikkert rådene deres er gode for henne. Når du spør kg om råd uten å gi noe informasjon, så viser du at du ikke forstår hvorfor hun ikke vil ta pillene. Når du ikke forstår det, så har du ikke lyttet til hva hun sier. Å la henne snakke er ikke det samme som å lytte. Å lytte vil si å forsøke forstå henne fra hennes perspektiv.

Det er åpenbart andre problemer her involvert. Du og legen ønsker en quick fix og derfor vil dere hun skal ta piller. Det er ikke fordi dere ønsker det beste for henne, det er fordi det er det som er det beste for dere selv. Det føles bra for dere å vite at noen piller "hjalp". Selv om hun føler seg like dritt fordi problemene hennes er der fortsatt

Det er ikke andre problemer her som er involvert. 

Problemet er at hun er sta og engstelig før og ta medesiner, uavhenging hva det er. 

Og dette går på alt annet, som økonomi tar hun ikke ansvar for, ho har nesten 1 mill i gjeld. Fikser ikke opp i huset, slasker på sofaen hele dagen.

Jeg har prøvd i 5 månder nå, men hun vil ikke gjøre noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør vi. 

Jeg tenker du må formidle akkurat dette til henne først og fremst. 

Har brukt melatonin fast i flere år. Hovedsaklig for å få bedre søvnkvalitet, det vil si ikke ha hyppige oppvåkninger på natta. 
Men det er som nevnt over her også viktig med god søvnhygiene. Ha riktig temperatur på soverommet, ikke bruk tlf, stå opp til samme tid hver dag, ikke drikk koffein-holdige drikker, ikke spis store måltider like før sengetid..  

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler at dere sover på forskjellig rom jeg. 

Anonymkode: 7f05c...a8f

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...