AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Litt frustrert her. Vi har begge to barn fra tidligere forhold. Jeg har små barn, han har store barn som har flyttet bort for å studere.vi har begge gode jobber med god inntekt, og har god økonomi. Han solgte sitt hus og flyttet inn i min leilighet på 85 kvm (pga mine barn og skolekrets). Jeg har som sagt en liten leilighet med 3 soverom. ungene hans kommer hjem titt og ofte, og skal da bo hos oss. Da forventer han at mine unger må gi fra seg det ene rommet ditt slik at hans barn kan låne det. Mine døtre blir frustrerte og liker det ikke… Han vil kjøpe seg inn hos meg, men jeg vil kjøpe noe større hvor det er plass til alle (hvor selvsagt lån blir delt i to). Han vil ikke dette. jeg har lite lyst til å la han kjøpe seg inn, for da eier jeg bare halve leiligheten, og tenker jo framtidig på mine barn og at det blir mindre for de å arve. Kan ellers nevne at han har meget god råd. Han eier også en hytte til noen millioner som er nedbetalt. Han er gjerrig på pengene, og bruker ingenting. Skepisk til å bruke penger på ferie osv…. noen gode råd der ute? Anonymkode: aff63...3cb 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Nekt, han kan ikke kreve å kjøpe seg inn eller at barna hans skal ha soverom oss deg. Hardt mot hardt. Anonymkode: 2032c...eeb 34 4
Illuminatum Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Litt frustrert her. Vi har begge to barn fra tidligere forhold. Jeg har små barn, han har store barn som har flyttet bort for å studere.vi har begge gode jobber med god inntekt, og har god økonomi. Han solgte sitt hus og flyttet inn i min leilighet på 85 kvm (pga mine barn og skolekrets). Jeg har som sagt en liten leilighet med 3 soverom. ungene hans kommer hjem titt og ofte, og skal da bo hos oss. Da forventer han at mine unger må gi fra seg det ene rommet ditt slik at hans barn kan låne det. Mine døtre blir frustrerte og liker det ikke… Er litt avhengig av alder i forhold til hva jeg tenker og hvordan soverommene er utformet. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han vil kjøpe seg inn hos meg, men jeg vil kjøpe noe større hvor det er plass til alle (hvor selvsagt lån blir delt i to). Han vil ikke dette. jeg har lite lyst til å la han kjøpe seg inn, for da eier jeg bare halve leiligheten, og tenker jo framtidig på mine barn og at det blir mindre for de å arve. Dersom han kjøper seg inn til markedspris er det akkurat det samme å arve pr nå. Videre er det avhengig av hvordan du bruker midlene. Investerer du dem i noe som gir mer avkastning enn bolig så arver barna mer. Dog, er jeg helt enig med deg. Ville heller ikke latt vedkommende kjøpe seg inn. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan ellers nevne at han har meget god råd. Han eier også en hytte til noen millioner som er nedbetalt. Han er gjerrig på pengene, og bruker ingenting. Skepisk til å bruke penger på ferie osv…. noen gode råd der ute? Anonymkode: aff63...3cb 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Tror jeg hadde vurdert å bli særboer fort som fy. Stort rødt flagg om han er så gnien! Anonymkode: 09a7e...ea5 24 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 Det er jo ganske store spm dette iht økonomi, og trivsel på barna. Du skriver ikke hvor mange barn det til sammen er. Men ut fra innlegget ditt antar jeg dere har minimum to hver. Her hadde jeg ikke latt han få kjøpe seg inn, da er du låst til en dårlig situasjon, om det ikke fungerer for noen. Hvis dine unger ikke vil bo hos deg lengre pga situasjon, så kan du ikke kaste han ut heller. Og du kan få trøbbel med at han kjøper deg ut. Anonymkode: 7b65a...1fa 3 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Det går ikke med 4 barn og to voksne på 85 kvm. Og hvor lenge skal dine barn akseptere å miste soverommet sitt støtt og stadig? Rart du lot han flytte inn. Dere skulle vært særboere. Si han får kjøpe egen leilighet, eller at dere kjøper noe større sammen. Kjøpe seg inn i 85 kvm er jo bare tull... Anonymkode: 9a0a4...e13 14 1 5
Daria Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 Dere har jo faktisk ikke plass til at hans voksne barn skal bo hos dere. Min hovedsympati her ligger hos dine barn, som i praksis blir invadert og fortrengt i sitt eget hjem. Men det store spørsmålet er jo hvorfor dere ikke så at dette ville bli et problem før han flyttet inn - var ikke dette ting dere snakket om på forhånd? Hvis han vil ha et hjem hvor barna hans kan komme og bo når de vil, har han to valg - kjøpe noe større med deg eller flytte ut og skaffe seg sitt eget. her ville jeg vært hard, først og fremst av hensyn til dine egne barn, som nå er de som får ulempene ved mammas forhold. 14 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tror jeg hadde vurdert å bli særboer fort som fy. Stort rødt flagg om han er så gnien! Anonymkode: 09a7e...ea5 TS er jo også gnien som ikke vil la han kjøpe seg inn. Anonymkode: 68e65...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS er jo også gnien som ikke vil la han kjøpe seg inn. Anonymkode: 68e65...7d3 TS virker veldig raus, som har latt 3 stk flytte inn på så liten plass..... Anonymkode: 9a0a4...e13 18 1
c_buk Skrevet 9. mai 2023 #11 Skrevet 9. mai 2023 Særboer. Og er du helt sikker på at dette er mannen du vil leve med? Høres jo fryktelig kjedelig ut å våre med noen som ikke prioriterer et hjem til familien eller ferier. Om han generelt er gnien så er det jo ikke utenkelig at dette er et problem på flere områder. 12
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #12 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt frustrert her. Vi har begge to barn fra tidligere forhold. Jeg har små barn, han har store barn som har flyttet bort for å studere.vi har begge gode jobber med god inntekt, og har god økonomi. Han solgte sitt hus og flyttet inn i min leilighet på 85 kvm (pga mine barn og skolekrets). Jeg har som sagt en liten leilighet med 3 soverom. ungene hans kommer hjem titt og ofte, og skal da bo hos oss. Da forventer han at mine unger må gi fra seg det ene rommet ditt slik at hans barn kan låne det. Mine døtre blir frustrerte og liker det ikke… Han vil kjøpe seg inn hos meg, men jeg vil kjøpe noe større hvor det er plass til alle (hvor selvsagt lån blir delt i to). Han vil ikke dette. jeg har lite lyst til å la han kjøpe seg inn, for da eier jeg bare halve leiligheten, og tenker jo framtidig på mine barn og at det blir mindre for de å arve. Kan ellers nevne at han har meget god råd. Han eier også en hytte til noen millioner som er nedbetalt. Han er gjerrig på pengene, og bruker ingenting. Skepisk til å bruke penger på ferie osv…. noen gode råd der ute? Anonymkode: aff63...3cb Kan det være en tanke til å vente til dine flytter ut til å studere/begynner å jobbe noe og la ham kjøpe seg inn og bruke de pengene du får til å støtte dine barn med egenkapital til bolig, eventuelt være kausjonist? Kjøpe felles leiligheten til dem hvis de velger å studere samme sted? Slik får barna dine penger fra boligen og samtidig så eier du fortsatt halvparten og kan sikre deg litt til pensjonisttilværelsen? Jeg er delvis enig med ham. Den leiligheten holder for dere massevis etter at barna har flyttet ut og har han hytte så har dere også et feriested. Anonymkode: b06c2...ae8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #13 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan det være en tanke til å vente til dine flytter ut til å studere/begynner å jobbe noe og la ham kjøpe seg inn og bruke de pengene du får til å støtte dine barn med egenkapital til bolig, eventuelt være kausjonist? Kjøpe felles leiligheten til dem hvis de velger å studere samme sted? Slik får barna dine penger fra boligen og samtidig så eier du fortsatt halvparten og kan sikre deg litt til pensjonisttilværelsen? Jeg er delvis enig med ham. Den leiligheten holder for dere massevis etter at barna har flyttet ut og har han hytte så har dere også et feriested. Anonymkode: b06c2...ae8 Nå er barna mine 7 og 9 år, så en god stund til de flytter ut…. Anonymkode: aff63...3cb 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #14 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): TS er jo også gnien som ikke vil la han kjøpe seg inn. Anonymkode: 68e65...7d3 Vil ikke kalle meg gnien, men tenker på mine barns beste både mtp arv og det st de ikke måtte gi slipp på sitt når ungene hans skal sove her! Husk at han har hytte til mange millioner som er ferdig nedbetalt-jeg sitter kun med en liten leilighet. Anonymkode: aff63...3cb 8
Carrot Skrevet 9. mai 2023 #15 Skrevet 9. mai 2023 (endret) Noe som burde vært avklart før han flyttet inn - definitivt, men nå som han har flyttet inn sett ned foten og si at dine barn ikke flytter ut av rommene sine, hans barn får gjerne komme på besøk men de har flyttet ut og dere kan tilby en sovesofa i stuen frem til dere evt finner noe større eller han kommer med en annen løsning. Og du er definitivt ikke gnien, jeg ville aldri latt noen kjøpe seg inn som ikke er villig til å finne en felles løsning til det beste for alle parter. Endret 9. mai 2023 av Carrot 7 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #16 Skrevet 9. mai 2023 Ts igjen her. vil det bli feil av meg å nekte han å kjøpe seg inn og heller kreve husleie? Anonymkode: aff63...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #17 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vil ikke kalle meg gnien, men tenker på mine barns beste både mtp arv og det st de ikke måtte gi slipp på sitt når ungene hans skal sove her! Husk at han har hytte til mange millioner som er ferdig nedbetalt-jeg sitter kun med en liten leilighet. Anonymkode: aff63...3cb Er ikke rart han har nedbetalt hytte når han bor gratis hos deg… Han er en gjerrig snylter. Anonymkode: fe817...c81 12
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #18 Skrevet 9. mai 2023 Hadde krevd husleie. I hvertfall halvparten av renter og faste utgifter, i tillegg til hans og barna hans sin halvdel av matbudsjettet. Om dere har råd brude dere bestille en time med advokat for å sette opp oversikt over hvordan ting skal fordeles ved samlivsbrudd/død. Går all arven til barna? Må en kjøpes ut av leiligheten? Husk at du må sikre både deg selv og dine barn, mens han har en hytte og ingen barn som er avhengig av han. At han vil kjøpe seg inn er i seg selv et rødt flagg. Ønsker han å overta økonomisk kontroll? At du skal bli avhengig av han og "fanget" økonomisk i forholdet? Det viktigste er at dere snakker tydelig sammen så du finner ut av hans intensjoner. Økonomisk rådgivning eller terapi kan kanskje hjelpe her. Tenk på hva som er best for dine barn, og pass på å ikke bli blindet av kjærlighet. Anonymkode: 9fe9e...851 5 1 1
Gjest takinova Skrevet 9. mai 2023 #19 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt frustrert her. noen gode råd der ute? Anonymkode: aff63...3cb Hvorfor er du sammen med en mann som driter i ungene dine?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #20 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ts igjen her. vil det bli feil av meg å nekte han å kjøpe seg inn og heller kreve husleie? Anonymkode: aff63...3cb Har han flyttet inn til deg uten at dere har avtalt husleie? 😳 Dere har ikke snakket om dette i det hele tatt, og likevel flytter barna dine ut av soverommet når hans voksne barn kommer på besøk? Har han bodd hos deg lenge uten å betale noe? Anonymkode: db23f...33f 14 1 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå