AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Nå som det er vår og de er mye ute i barnehagen så hender det også ofte at barnet ikke vil være med hjem. Er en del alene med barnet. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke henter så tidlig som jeg kunne ha gjort, men jeg føler at akkurat nå så greier jeg ikke av med alt. Er gravid med bekkensmerter og jeg greier ikke være så aktiv som barnet ønsker og hun forstår det jo ikke. Hun vil ikke gå og leke på egenhånd, hun kommer og tar hånda mi og jeg må liksom være med på alt. Bruker så lang tid på legging om kvelden så føler at det skorter på å få brukt energi før leggetid. Har du dårlig samvittighet for å hente sent? Evt. noen tips til aktivisering som ikke krever så mye bevegelse? Har inngjerdet hage så det er ganske trygt, men igjen så vil hun at jeg deltar hele tiden. Anonymkode: 4bff8...1de 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Det er helt greit. Jeg gjorde det samme selv. Anonymkode: 2f809...488 6 2
Peach3 Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 En balje med vann og noen leker, kopper, plastboller. Ungene kan holde på leeenge med å søle vann😃 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Normalt. Helt innafor. Anonymkode: c4dbd...d3c 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 Ikke ha dårlig samvittighet uansett hva grunnene dine er. Jeg prøvde å hente eldste tidlig i barnehagen, da jeg selv var i permisjon, men det passet ikke med timeplanen til barnehagen. De spiste annen lunsj 2-2:30, og mens de spiste det, så avtalte de alltid noe morsomt til etterpå, en skattejakt, en hinderløype, en lek. Så når jeg prøvde å hente litt etter kl 2, ville ungen først spise med alle, så bli med på den planlagde aktiviteten, så sto jeg bare der og ventet og ungen ville absolutt ikke hjem. Så jeg sluttet å hente tidligere og kom ikke før 15:30, da var alle mye mer fornøyde. med nummer 2, får jeg ikke hentet kl 16 engang! Fordi kl 16 går de inn og begynner på rolige aktiviteter som tegning, og oppgaver, og det er hennes absolutt favoritt aktiviteter i barnehagen, hun kjeder seg med barne utelek. Så jeg får ikke lov å hente henne kl 16, hun vil da ikke hjem, og jeg må vente til ihvertfall 16:30. Altså, hvis barnehageansatte er flinke, og barnet trives og vil ikke gå hjem, fordi det er mer morsomt i barnehagen, hvorfor skal du insistere på å få de hjem.. Anonymkode: 12c24...251 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 Hadde jeg aldri hatt samvittighet til. Føler heldigvis at jeg er en bedre mor enn det der. Anonymkode: 7a4ce...911 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde jeg aldri hatt samvittighet til. Føler heldigvis at jeg er en bedre mor enn det der. Anonymkode: 7a4ce...911 Hjelpes! TS er gravid med bekkensmerter. Det er noe som vil gå over. Det har ingenting med om man er god mor eller ikke. Dessuten koser barnet seg ute i barnehagen og vil ikke hjem. Vi henter også litt seinere innimellom når det er fint vær fordi barnet selv ønsker det. Anonymkode: deb11...686 11 2 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde jeg aldri hatt samvittighet til. Føler heldigvis at jeg er en bedre mor enn det der. Anonymkode: 7a4ce...911 Det er mulig du er en god mor, men du er et elendig medmenneske. Hvis kommentaren din får deg til å føle deg bra har du en jobb å gjøre med deg selv. Ts, ungen din har det tydeligvis strålende i barnehagen, ingen grunn til dårlig samvittighet. Anonymkode: f0831...c9f 14 3 18
Memorangen Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde jeg aldri hatt samvittighet til. Føler heldigvis at jeg er en bedre mor enn det der. Anonymkode: 7a4ce...911 Herregud🙈 9 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hjelpes! TS er gravid med bekkensmerter. Det er noe som vil gå over. Det har ingenting med om man er god mor eller ikke. Dessuten koser barnet seg ute i barnehagen og vil ikke hjem. Vi henter også litt seinere innimellom når det er fint vær fordi barnet selv ønsker det. Anonymkode: deb11...686 Så kommer barseltiden og akl tid og energi vil gå til den nyfødte. Synes det er en egoistisk handling å få to tette, barnet som allerede finnes blir neglisjert. Anonymkode: 7a4ce...911 1
myMa Skrevet 9. mai 2023 #11 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så kommer barseltiden og akl tid og energi vil gå til den nyfødte. Synes det er en egoistisk handling å få to tette, barnet som allerede finnes blir neglisjert. Anonymkode: 7a4ce...911 Nr 2 her sov 20 timer i døgnet i mange uker. Har aldri hatt så god tid til eldstemann før 😂 Snakk om å være negativ.. 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #12 Skrevet 9. mai 2023 myMa skrev (Akkurat nå): Nr 2 her sov 20 timer i døgnet i mange uker. Har aldri hatt så god tid til eldstemann før 😂 Snakk om å være negativ.. Det hører til sjeldenheten. Her har ene venneparet etter det andre gått under etterhvert som de fikk flere barn. Sier at det er unntakstilstand i noen år, men det er jo bare ufattelig trist. Her har vi ett barn å fokusere på og han har sluppet å bli neglisjert i årevis pga søsken. Anonymkode: 7a4ce...911 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #13 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hører til sjeldenheten. Her har ene venneparet etter det andre gått under etterhvert som de fikk flere barn. Sier at det er unntakstilstand i noen år, men det er jo bare ufattelig trist. Her har vi ett barn å fokusere på og han har sluppet å bli neglisjert i årevis pga søsken. Anonymkode: 7a4ce...911 Så alle skal være enebarn? Anonymkode: deb11...686 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #14 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så alle skal være enebarn? Anonymkode: deb11...686 De fleste burde det, ja. Anonymkode: 7a4ce...911 1 1
myMa Skrevet 9. mai 2023 #15 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det hører til sjeldenheten. Her har ene venneparet etter det andre gått under etterhvert som de fikk flere barn. Sier at det er unntakstilstand i noen år, men det er jo bare ufattelig trist. Her har vi ett barn å fokusere på og han har sluppet å bli neglisjert i årevis pga søsken. Anonymkode: 7a4ce...911 Neglisjert faktisk. Siden du bare har et barn så er du sikkert ekspert på det å ha flere barn... 5 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #16 Skrevet 9. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: De fleste burde det, ja. Anonymkode: 7a4ce...911 Wow. Dette er "up there" mtp sære ting jeg har lest her inne. Har enebarn selv av flere grunner, men man kan jammen argumentere for at vi enbarnsforeldre er egoistiske og dårlige foreldre også. "Hvorfor får barn når man ikke engang har overskudd til å gi barnet søsken, og dermed en "skikkelig" familie. Hadde jeg aaaldri hatt samvittighet til". TS: La ungen kose seg i barnehagen med verdens beste samvittighet! 👍👌 Anonymkode: 99fb8...76a 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #17 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det hører til sjeldenheten. Her har ene venneparet etter det andre gått under etterhvert som de fikk flere barn. Sier at det er unntakstilstand i noen år, men det er jo bare ufattelig trist. Her har vi ett barn å fokusere på og han har sluppet å bli neglisjert i årevis pga søsken. Anonymkode: 7a4ce...911 Trist å bli enebarn. Utrolig egoistisk. Se litt på deg selv før du spyr elendighet på internett. Fysj. Anonymkode: 01609...ca5 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #18 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Trist å bli enebarn. Utrolig egoistisk. Se litt på deg selv før du spyr elendighet på internett. Fysj. Anonymkode: 01609...ca5 Jeg er enebarn, ikke noe trist med det. Anonymkode: 69297...929 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #19 Skrevet 9. mai 2023 Barn har ikke vondt av å ikke få 101% oppmerksomhet fra forelder hele tiden. Jeg hadde valgt å hente barnet i 15-16tiden uansett. Anonymkode: adfd2...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #20 Skrevet 9. mai 2023 Hver sin prioritering , heg hadde ikke gjort det Anonymkode: 41194...e48 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå