AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Er blitt gravid med en mann jeg ikke er sammen med. Litt komplisert, men jeg vil oppdra barnet alene. Og det er helt greit. Jeg er 35 år. Men så til problemet. Jeg er helsefagarbeider og jobber i dag som nattevakt. Stortrives med det, har mye fri, og jeg har aldri vært et nattmenneske. Men hvordan få det til å gå opp med det å ha en baby? Og være alene? Tenker turnusjobb uansett er vanskelig. Mine er foreldre er fortsatt i jobb, så kan ikke regne med de alltid kan passe på natt. Dere alenemødre i turnusjobb, hvordan løser dere det? Anonymkode: 0bc9c...ee7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Noen steder har de nattbarnehage, eller ser det vel mulig å ansette en "dagmamma" som vil jobbe natt kanskje? Anonymkode: ab4c0...e82
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 Du må ta høyde for å få deg en annen jobb. Rett og slett. Kusinen min er alenemor og jobber turnus, og selv om hun ikke jobber nattevakt, jobber hun ofte fra tidlig morgen eller til sent på kveld - fra før bhg åpner, til etter den er stengt, og ofte til etter ungene skulle vært i seng for lengst. Hun er helt avhengig av foreldrene sine. Noen må jo passe ungene. Du kan selvsagt prøve å få en slags dagmamma, men det er dyrt - og jobber man i helsevesenet har man jo ofte ikke kjempemessig lønn å ta av. Anonymkode: 0f631...780 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Tror du gjør best i å bytte yrke eller få en dagstilling. Dette kommer neppe til å gå opp om du ikke har noen som kan stille opp mye og fast. Anonymkode: f5747...5f1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må ta høyde for å få deg en annen jobb. Rett og slett. Kusinen min er alenemor og jobber turnus, og selv om hun ikke jobber nattevakt, jobber hun ofte fra tidlig morgen eller til sent på kveld - fra før bhg åpner, til etter den er stengt, og ofte til etter ungene skulle vært i seng for lengst. Hun er helt avhengig av foreldrene sine. Noen må jo passe ungene. Du kan selvsagt prøve å få en slags dagmamma, men det er dyrt - og jobber man i helsevesenet har man jo ofte ikke kjempemessig lønn å ta av. Anonymkode: 0f631...780 Jepp, det blir rett og slett en veldig krevende kabal å legge som enslig. Anonymkode: 8c64b...c2c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 Kan du har gradert permisjon fra barnet bikker 6 måneder? Da får du jo på et vis fullt betalt og samtidig enda mer fri. Da drar du jo på et vis ut permisjonen og det er lettere å få hjelp fra dine foreldre, siden det ikke er like mye fri. Allerede nå ville jeg begynt å spare til tida etter at permisjonen er ferdig, sånn at du har muligheten til å jobbe redusert. Forhåpentligvis så skjønner han som var med og skapte barnet at han må gjøre sitt for å bli kjent med det. Altså at han trår til, kanskje kommer på besøk enkelte ettermiddager og blir til dagen etter. Da får ham tilbringe tid med barnet sitt, han sikrer at du har inntekt og dermed lavere barnebidrag for ham. Vinn/vinn. Anonymkode: cdb8d...5b7
Anonym-bruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du har gradert permisjon fra barnet bikker 6 måneder? Da får du jo på et vis fullt betalt og samtidig enda mer fri. Da drar du jo på et vis ut permisjonen og det er lettere å få hjelp fra dine foreldre, siden det ikke er like mye fri. Allerede nå ville jeg begynt å spare til tida etter at permisjonen er ferdig, sånn at du har muligheten til å jobbe redusert. Forhåpentligvis så skjønner han som var med og skapte barnet at han må gjøre sitt for å bli kjent med det. Altså at han trår til, kanskje kommer på besøk enkelte ettermiddager og blir til dagen etter. Da får ham tilbringe tid med barnet sitt, han sikrer at du har inntekt og dermed lavere barnebidrag for ham. Vinn/vinn. Anonymkode: cdb8d...5b7 Det er selvfølgelig en mulighet. Jeg har lyst å ha så mye permisjon jeg kan pg har råd til. Er i gang med å spare, så jeg evt kan jobbe litt mindre en periode. Har heldigvis mye fri som nattevakt. Skal høre med foreldrene mine hvor ofte de evt kan passe på natten. Ja, man kan jo håpe på det. At når barnet er født vil han ønske å være en del av livet til hans/ hennes.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 Anonym-bruker skrev (1 minutt siden): Det er selvfølgelig en mulighet. Jeg har lyst å ha så mye permisjon jeg kan pg har råd til. Er i gang med å spare, så jeg evt kan jobbe litt mindre en periode. Har heldigvis mye fri som nattevakt. Skal høre med foreldrene mine hvor ofte de evt kan passe på natten. Ja, man kan jo håpe på det. At når barnet er født vil han ønske å være en del av livet til hans/ hennes. Jeg ville ikke basert alt på at de sier NÅ at de kan passe om natten. For det kan hende de ikke orker når det viser seg at de hadde glemt hvor slitsomme nettene kan være med småunger.. Om de selv skal på jobb dagen etter, er det en veldig veldig stor tjeneste å be dem å ta en natt med nattevåk.. og ikke bare én, men på fast basis. Anonymkode: 0f631...780 5 1
Anonym-bruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville ikke basert alt på at de sier NÅ at de kan passe om natten. For det kan hende de ikke orker når det viser seg at de hadde glemt hvor slitsomme nettene kan være med småunger.. Om de selv skal på jobb dagen etter, er det en veldig veldig stor tjeneste å be dem å ta en natt med nattevåk.. og ikke bare én, men på fast basis. Anonymkode: 0f631...780 Ja det er klart det er det. Jeg må nok se meg etter en annen jobb, helst kun på dagtid.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #10 Skrevet 9. mai 2023 Dette er ikke det du lurte på, men skal du fortsette å jobbe nattevakter som gravid? Bare litt nysgjerrig, er gravid selv og fast nattevakt. Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Anonymkode: a5976...17f
Anonym-bruker Skrevet 9. mai 2023 #11 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke det du lurte på, men skal du fortsette å jobbe nattevakter som gravid? Bare litt nysgjerrig, er gravid selv og fast nattevakt. Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Anonymkode: a5976...17f Altså.. jeg hadde jo egentlig tenkt det. Det er vel ikke anbefalt, men så kunne jeg ikke tenke meg jobbe på dagen igjen da det er mye tunge løft. Det er vel noe å vurdere, men i utgangspunktet ønsker jeg fortsette å jobbe på natten.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #12 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er blitt gravid med en mann jeg ikke er sammen med. Litt komplisert, men jeg vil oppdra barnet alene. Og det er helt greit. Jeg er 35 år. Men så til problemet. Jeg er helsefagarbeider og jobber i dag som nattevakt. Stortrives med det, har mye fri, og jeg har aldri vært et nattmenneske. Men hvordan få det til å gå opp med det å ha en baby? Og være alene? Tenker turnusjobb uansett er vanskelig. Mine er foreldre er fortsatt i jobb, så kan ikke regne med de alltid kan passe på natt. Dere alenemødre i turnusjobb, hvordan løser dere det? Anonymkode: 0bc9c...ee7 Hva sier barnefar til dette? Men turnus og små barn er ikke så enkelt. Prøv å søk deg over i en dag stilling også kan du gå tilbake til natt når barnet har blitt så stort at det kan være alene Anonymkode: b0c10...93f
Cisco Skrevet 9. mai 2023 #13 Skrevet 9. mai 2023 Nå er jeg lei av å lese om dere alenemødre. Hvorfor får dere barn med disse menne? Dere velger de tross alt selv! 1
Okidokisjokioki Skrevet 9. mai 2023 #14 Skrevet 9. mai 2023 Helsefagarbeider på skole er et stort behov mange steder i landet! Eventuelt poliklinikk eller helsesekretær. Du kommer til å være avhengig av pass hver eneste natt du er på jobb. Med mindre du bor i samme hus som noen som kan passe, kommer det til å bli krevende og kanskje til og med en stressende påkjenning å alltid ha en viss usikkerhet på om du kan møte på vakt. Jeg ville byttet jobb om jeg var deg.
~white lady~ Skrevet 9. mai 2023 #15 Skrevet 9. mai 2023 Aleneforeldre må nesten uten unntak ha jobb på dagtid innenfor barnehagens åpningstider. Man kan ikke basere seg på barnepass fra andre som en permanent løsning. 1
Anonym-bruker Skrevet 9. mai 2023 #16 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva sier barnefar til dette? Men turnus og små barn er ikke så enkelt. Prøv å søk deg over i en dag stilling også kan du gå tilbake til natt når barnet har blitt så stort at det kan være alene Anonymkode: b0c10...93f Barnefar vil ikke være involvert. Er ikke mitt valg, jeg skulle gjerne sett han var der. Men han ønsker ikke ha barn.
Memorangen Skrevet 9. mai 2023 #17 Skrevet 9. mai 2023 Cisco skrev (4 timer siden): Nå er jeg lei av å lese om dere alenemødre. Hvorfor får dere barn med disse menne? Dere velger de tross alt selv! Ikke bare bare å ta abort heller alltid.
Sirah Skrevet 9. mai 2023 #18 Skrevet 9. mai 2023 Du kan ikke basere deg på barmevakt hver eneste gang du skal på jobb. Nå er jeg kanskje litt streng, men det er du som velger å få barn, ikke foreldrene dine. Du bør kikke deg om etter en annen jobb så fort som mulig. Lykke til, dette fikser du 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #19 Skrevet 9. mai 2023 Aldri baser deg på andres hjelp. Jeg har fått meg noen dyrkjøpte lærepenger(for noe helt annet).😇😇😇 Anonymkode: cd9b8...8fb 1
Raven.Writingdesk Skrevet 9. mai 2023 #20 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er blitt gravid med en mann jeg ikke er sammen med. Litt komplisert, men jeg vil oppdra barnet alene. Og det er helt greit. Jeg er 35 år. Men så til problemet. Jeg er helsefagarbeider og jobber i dag som nattevakt. Stortrives med det, har mye fri, og jeg har aldri vært et nattmenneske. Men hvordan få det til å gå opp med det å ha en baby? Og være alene? Tenker turnusjobb uansett er vanskelig. Mine er foreldre er fortsatt i jobb, så kan ikke regne med de alltid kan passe på natt. Dere alenemødre i turnusjobb, hvordan løser dere det? Anonymkode: 0bc9c...ee7 Men hva vil far?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå