Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men så vil han det. Jeg er 42, han 38. Jeg har fra før, han ikke. Hva tenker dere? Kan det gå? 

Anonymkode: e31a9...235

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er gift, kan det gå.

Anonymkode: 8d6b2...9a5

AnonymBruker
Skrevet

Klart det kan gå biologisk, det er jo noen som er fertile langt oppi 40-åra. Om dere får det til, vil tiden vise.

Men alt det andre rundt må dere jo kjenne på. Hvor lenge har dere vært sammen? Når dukket dette barneønsket hans opp? Hvis barneønsket er veldig viktig for han så må du være forberedt på at han kanskje vil gå dersom du ikke ønsker et barn til. Samtidig som det ikke er grunn nok til å få et barn, du må ønske det selv også :)

Anonymkode: 4ac9e...79f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvis dere er gift, kan det gå.

Anonymkode: 8d6b2...9a5

«Hvis vi er gift?» Hvorfor det?

Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Klart det kan gå biologisk, det er jo noen som er fertile langt oppi 40-åra. Om dere får det til, vil tiden vise.

Men alt det andre rundt må dere jo kjenne på. Hvor lenge har dere vært sammen? Når dukket dette barneønsket hans opp? Hvis barneønsket er veldig viktig for han så må du være forberedt på at han kanskje vil gå dersom du ikke ønsker et barn til. Samtidig som det ikke er grunn nok til å få et barn, du må ønske det selv også :)

Jeg gjør det gjerne for han.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Forholdet holder ikke...dropp det, seriøst.

Anonymkode: af24b...247

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Anonymkode: 1b99e...42f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts

Jo, men det er poenget mitt, du bør ha lyst til det selv fordi du også ønsker et barn til og ikke bare for å glede han :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å prøve? Jeg ble gravid på første forsøk som 37.

Anonymkode: 15327...6ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts

Du vil altså gjerne ikke ha flere? Å få barn for andre sin skyld, er et ugunstig utgangspunkt.

Anonymkode: 250d2...7fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ts

Man skal aldri få barn bare for å please den andre. DU skal også ha lyst på barn 

Anonymkode: a1c81...d69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen hadde prøvd seg med å sette barn på meg i en alder av 42 da hadde han fått et spark i baken, bort med han 😵‍💫

Det er biologisk veldig ikke smart å få barn når man er så gammel.  Er du villig til å ha en tenåring når du er 55 - 60 år?

Anonymkode: 2985d...767

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du inntrykk av at han vil ha et barn med DEG, eller at man bare generelt vil ha barn? Hvis han spesifikt ytrer ønske om et barn med deg, og du føler at du gjerne kan få et barn med ham, så er det vel bare å kjøre på? Men ville satt raskt i gang og sjekket fertilitet osv.

Hvis han er mer der at han sier han generelt har lyst på barn, og du ikke er en nødvendig del av ligningen, så bør vel en del varsellamper blinke og du bør tenke nøye gjennom om du skal prøve på et barn med ham nå, eller om du skal la ham gå. 

Det er jo ikke gitt at du kan bli gravid, eller at barnet blir friskt, så dere bør nok ha en prat om hva som skjer med dere hvis dere prøver og det ikke går. 

Men ser ikke noe problem med å bli gravid som 42-åring hvis du er fertil og dere har det bra sammen:)

Anonymkode: 0c6b1...4d6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forholdet holder ikke...dropp det, seriøst.

Anonymkode: af24b...247

Åkei? Utdyp gjerne.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, men det er poenget mitt, du bør ha lyst til det selv fordi du også ønsker et barn til og ikke bare for å glede han :)

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du vil altså gjerne ikke ha flere? Å få barn for andre sin skyld, er et ugunstig utgangspunkt.

Anonymkode: 250d2...7fc

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man skal aldri få barn bare for å please den andre. DU skal også ha lyst på barn 

Anonymkode: a1c81...d69

Jeg kan godt få et barn til, jeg. Det er bare det at jeg trodde jeg var ferdig for typ 6 år siden, og så møter jeg han her. Jeg har alltid tenkt jeg manglet en, at det skulle vært en til. Kanskje det er nå det skjer. Rar følelse å tenke i de baner igjen.

Ts

• Hjerte 3
Skrevet

Fokuset her er jo helt på snurr.. Altså VIL du ha flere barn? Snakket dere om at du var "ferdig" med barn når dere ble et par? Hvor lenge har dere vært et par? Hvorfor dukker dette opp nå? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen ts? 

Anonymkode: d7567...cf8

AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Fokuset her er jo helt på snurr.. Altså VIL du ha flere barn? Snakket dere om at du var "ferdig" med barn når dere ble et par? Hvor lenge har dere vært et par? Hvorfor dukker dette opp nå? 

Hvorfor er fokuset på snurr? Jeg trodde jeg var ferdig, skrev jeg jo lenger opp. Jeg hadde forsonet meg med at jeg ikke skulle gå gravid igjen og føde, og så dukker denne mannen opp og vil ha barn med meg. Nei, vi har ikke snakket om at jeg var «ferdig» med barn. Vi har ikke vært sammen lenge, så dette er ganske nytt.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge har dere vært sammen ts? 

Anonymkode: d7567...cf8

Hvorfor dette fokuset på hvor lenge vi har vært sammen? Spiller det egentlig noen særlig rolle?

Det er relativt ferskt.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Å få barn i 40-årene funker fjell! Mormoren min var 43 år da hun fikk sin siste. Selv var jeg 40. Har aldri angret på det. Du kan ta NIPT som vil avsløre store avvik hos fosteret. 

Anonymkode: a21bd...070

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...