AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Jeg bærer en stor ryggsekk med tidligere vonde opplevelser. Har besteforeldre og en far som er svært negative til det meste. Kjenner at jeg er på vei i samme spor og ønsker å snu dette. Har gått til psykolog i mange år. Kan det være en idé å bestille time til en coach for hjelp til å snu tankegangen? (Bor i Oslo om noen har anbefalinger). Anonymkode: a5638...999
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Hva skal en coach gjøre for deg som ikke psykologen kan gjøre mener du? hva slags terapi har du hatt hos psykolog? Anonymkode: 2c841...99d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 Jeg hadde samtaleterapi i mange år. Kanskje psykolog passer meg bedre? Anonymkode: a5638...999
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Begynn med et ark, lag en loddrett strek på lidten og skriv ned en liste med alt det vonde som du ønsker å gi slipp på, på venstre side. Så lager du en liste på høyre side med overskriften "jeg tiltrekker meg et positivt og gledelig liv fyllt med disse tingene" så skriver du det motsatte av de dårlige tingene som står skrevet på venstre side. Uansett hvor lang listen til venstre blir skal du skrive motsetninger til hvert punkt, altså det positive du ønsker å erstatte de tingene med, på høyre side. Dette er en fin start! Verden er så full av vakre ting og små mirakler skjer rundt deg hver eneste dag. De er ikke så lett å se, og vi blir bombardert med negative hendelser fra verden rundt oss i alt vi leser og hører om.. Ikke minst minnene våre. Du fortjener å leve et lykkelig liv, du fortjener å ha det bra! Disse tingene må du si til deg selv, for en coach eller psykolog eller andre kan fortelle deg det men hvis du ikke sier det til deg selv vil det ikke funke. Du må tro på at du har kraften til å snu livet ditt rundt til det bedre, og det kan bli magisk! Ønsker deg lykke til❤️ Anonymkode: 4c133...aba 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde samtaleterapi i mange år. Kanskje psykolog passer meg bedre? Anonymkode: a5638...999 Du må ha kognitiv terapi. Samtaleterapi fungerer ikke mot vonde opplevelser. Anonymkode: 2c841...99d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må ha kognitiv terapi. Samtaleterapi fungerer ikke mot vonde opplevelser. Anonymkode: 2c841...99d Veldig individuelt. Anonymkode: 1e68a...47a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Veldig individuelt. Anonymkode: 1e68a...47a Njaa, når TS sier at h*n har hatt samtaleterapi og det ikke fungerer. Så vil jeg si at det er feil terapiform for TS. En coach vil ikke hjelpe mer enn en psykolog. Anonymkode: 2c841...99d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå