AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Jeg er uføretrygdet og er hjemme alene hele dagen. Jeg og samboer spiser middag sammen i 19-tiden hver dag. Før det har jeg dårlige rutiner på å få i meg mat. Jeg har jevnt over dårlig matlyst, og det er lite mat jeg er glad i. Det ender ofte med at jeg spiser noe potetgull, kjeks eller en sjelden gang middagsrester eller steker meg noen rundstykker. Hvordan klare å innarbeide gode matrutiner? Jeg blir veldig fort lei av mat, og kan ikke lage det samme hver dag i en uke. Jeg er ikke glad i brødmat, og hvis det er mat som tar tid å lage så blir det nedprioritert. Jeg vet at jeg må ta meg sammen på dette punktet, men jeg vet ikke hvordan. Jeg har hatt det slik i hele mitt voksne liv. Dersom jeg lager rutiner og finner noe jeg liker å spise, så tar det kanskje en uke eller så, og så blir jeg lei og dropper det. Til orientering er jeg normalvektig. Anonymkode: 7e9b6...86e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Jeg bruker søndager eller gode dager med energioverskudd (er også ufør) til å lage store gryteretter og annet jeg kan fryse ned. Lager tre retter av mye samme ingredienser, f eks kyllinggryte med tandoorismak (2 Toro poser =8-9/porsjoner, flere om du sper ut med fløte, kikerter og poteter i gryta) , kyllinggryte med curry smak, og steke opp kyllingfileter som bare kan varmes opp når jeg trenger til ris og nuddelretter eller salat. Da er eneste jeg trenger å gjøre når jeg skal spise å tine porsjonspakkene jeg har fryst og varme opp det i en kjele, og eventuelt koke ris eller blande inn salat. Veldig enkelt og pga jeg bruker samme ingredienser i flere smaksvariasjoner så går jeg heller ikke lei Man kan gjøre det samme med fisk, biff eller grill mat også. Ellers er jo havregrøt i mikroen veldig kjapp og enkelt mellommåltid som omtrent ikke kunne vært enklere og raskere å lage (2,30 minutt). Du kan variere havregrøt også med alt fra bare kanel og sukker til å ha frukt og bær og syltetøy oppi Anonymkode: 45da3...f39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå