Gå til innhold

Kake 17.mai

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken kake pleier du å servere 17.mai? Om du pleier å ha kake da.

Jeg liker godt pavlova og synes det er en frisk kake. Men vet at mange ikke er fan av det. Så vurderer å prøve noe annet. 

Anonymkode: 03340...326

AnonymBruker
Skrevet

Bløtkake! 

Anonymkode: 8ae63...a00

Skrevet

Varierer veldig. Hadde lyst til å prøve pavlova i år siden så mange sier at den er sååå god, og her hjemme er marengs poppis, men jeg er litt skeptisk. Den ser og høres veldig ekkel ut :P

Står mellom den, sjokoladekake og gulrotkake. 

Skrevet

Vi har vanligvis gjester så jeg baker 2-3 kaker. Kvæfjordkake er fast innslag, det er jo nasjonalkaken vår og den første som blir spist opp når jeg serverer den. Utover det avhenger det av humør og hva jeg har lyst på. Gjerne en marsipankake med bringebærkrem og valnøtter inni. Kanskje suksessterte eller sans rival (en bedre, men litt mer tidkrevende variant av suksessterte). Jeg synes pavlova er veldig godt og den ser jo skikkelig lekker ut med den hvite marengsbunnen og fine farger av frukt og bær (og kanskje litt sitronmelisse?) på toppen. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Verdens beste er en klassiker (også fordi den liksom er norges "Nasjonalkake" og det da passer på nasjonaldagen). Kan med fordel serveres med jordbær for dem som ønsker å døyve det søte litt. 

Ellers er det klassiker med marsipankake, ostekake, damiiskake om det er en varm dag. 

Jeg synes pavlova er kjempenedtur, det er jo ikke kake, bare marengs og krem og bær, liksom :P Så jeg hadde blitt glad for å få noe annet. 

Anonymkode: 68fe3...12f

Skrevet

Jeg er enig i at pavlova er mer dessert enn kake, men et veldig friskt og godt innslag særlig etter en tung/stor middag. 

AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at pavlova er mer dessert enn kake, men et veldig friskt og godt innslag særlig etter en tung/stor middag. 

Og da er verdens beste servert med bær på siden til de som vil ha et godt kompromiss. Man får fremdeles marengs og krem og bær, men også kake :)

Anonymkode: 68fe3...12f

Skrevet

Mulig at jeg prøver meg på sånn flagg-gele med pannacotta. Er bare meg og samboer hjemme uansett, så trenger ikke en stor kake. 

AnonymBruker
Skrevet

Pleier bake sjokoladekake eller muffins, men personlig synes jeg pavlova er en super 17 mai kake så det skal jeg bake i år. Min favoritt men opplever også at ikke alle er enig.

Anonymkode: 85db6...ac8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...