Gå til innhold

Fra Sbanken til Bulder, men de har ikke aksjehandel ...

Anbefalte innlegg

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Mange rare ting man oppdager underveis ...

Jeg var ikke fornøyd med at Sbanken skulle slås sammen med DnB, og fant at jeg skulle over til Bulder. I Sbanken har jeg både aksjer og fond-sparing, og det er ikke så lett å flytte over. Blant annet har ikke Bulder aksjehandel, og ikke nødvendigvis de samme fondene som i SB. Fondene mine i Sbanken går så det suser og har gjort det i mange år, og jeg har ikke lyst til å begynne å lete etter nye. Strengt tatt har jeg lyst til å kutte ut Sbanken totalt, men betyr det at jeg må selge alt jeg har der og "starte på nytt" i Bulder, eller fins det noe alternativ? 

Det virker litt rart å spørre om det her på KG, men det hender av og til at den rette personen ser det og kan være behjelpelig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det så problematisk å bare beholde aksjer og fond i Sbanken? Det har jeg gjort selv.

Anonymkode: 0ee32...aef

• Liker 3
Skrevet

Flytt over alt unntatt aksjene/fondene til Bulder?

Skrevet
1 minutt siden, Vikarsykepleier said:

Strengt tatt har jeg lyst til å kutte ut Sbanken totalt, men betyr det at jeg må selge alt jeg har der og "starte på nytt" i Bulder, eller fins det noe alternativ? 

Det går an å flytte en aksjesparekonto fra en bank til en annen uten å utløse skatt. Ofte gjør bankene opp mellom seg og du som kunde forblir i markedet.

Jeg hadde ikke flyttet fondsparingen, med mindre Bulder gir deg såpass mindre i plattformavgift. 

Bruk av flere banker til forskjellige formål er helt greit.

Schmuhu

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det så problematisk å bare beholde aksjer og fond i Sbanken? Det har jeg gjort selv.

Nei, kanskje det er løsningen. Jeg har i tillegg en utenlands konto og driver et ENK via Paypal så jeg syns bare det ble litt mye å ha oversikt over. Kan man ha Sbanken uten kort(-avgift), vet du?

Skrevet

Jeg har aksjene mine i nordnet, det fungerer bra.

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal være grunnen til denne flyttingen? Sbanken er nå akkurat den samme pr i dag som den var.

Anonymkode: 2cc01...377

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skal være grunnen til denne flyttingen? Sbanken er nå akkurat den samme pr i dag som den var.

Men overskuddet går til det uspiselige lederskapet i DNB.

Anonymkode: 81f47...01d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Schmuhu said:

Det går an å flytte en aksjesparekonto fra en bank til en annen uten å utløse skatt. Ofte gjør bankene opp mellom seg og du som kunde forblir i markedet.

Frarådes da det tar ekstremt lang tid, i alle fall fra nordnet til en annen bank.

Anonymkode: 95c98...0d8

Gjest takinova
Skrevet

Bruker kun Nordnet til aksjer og fond. Da er man bankuavhengig og kan bytte der uten problemer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men overskuddet går til det uspiselige lederskapet i DNB.

Anonymkode: 81f47...01d

Nei, det er ikke riktig. Overskuddet blir utbetalt til eierne i form av utbytte, hvor største eier er Staten. 

Anonymkode: b6ab1...d38

AnonymBruker
Skrevet
Vikarsykepleier skrev (3 timer siden):

Nei, kanskje det er løsningen. Jeg har i tillegg en utenlands konto og driver et ENK via Paypal så jeg syns bare det ble litt mye å ha oversikt over. Kan man ha Sbanken uten kort(-avgift), vet du?

Jeg har i hvert fall kun sparing/fond i SBanken.

Jeg har ellers ulike kundeforhold i ørten banker.

Anonymkode: cbabf...160

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har i hvert fall kun sparing/fond i SBanken.

Jeg har ellers ulike kundeforhold i ørten banker.

Anonymkode: cbabf...160

Okidok, da blir det løsningen. 

Takk alle sammen for innspill. 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Vikarsykepleier said:

Jeg har ikke noe kort der, har ikke hatt det på 15 år, så det går helt fint 🙂

AnonymBruker
Skrevet
hraff skrev (4 timer siden):

Jeg har aksjene mine i nordnet, det fungerer bra.

Fantastisk bidrag til tråden.

• 2 måneder senere...
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Ha, i dag oppdaget jeg at de heller ikke har utenlandsbetaling ... ja, jeg tror det er veldig greit å ha flere bankforbindelser når man har Bulder.

Skrevet

Jeg har fond og aksjer i DNB, boliglånet har jeg i Bulder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...