Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #1 Skrevet 6. januar 2006 Vurderer å ta med våre unger på 3,7 og 9 år til syden neste juleferie. Har aldri vært der før. Gode/dårlige erfaringer og ellers tips om alt ang. dette mottas med takk. Føler oss litt grønne på dette området...
Rusket Skrevet 6. januar 2006 #3 Skrevet 6. januar 2006 Har vært i syden med Guttungen, og vi storkoste oss. Vi skal avgårde igjen til vår/sommers. Det viktigste for meg har vært å velge et godt hotel, og vi holder oss til VingResort og VingVillage hvor det er service hele døgnet og flere andre barn, barnebasseng, barnevennlig mat osv. Og langgrunn sandstrand er et must! Ellers er flyturen ofte det mest utfordrende, spesielt for de minste. Mange timer på fly i trange seter blir kjedelig, så det gjelder ha med ting som aktiviserer de. Bøker, leker osv, men som får plass da, siden det ikke er store plassen å leke på. Ta med litt drikke, kjeks, snop. Ellers så er det det samme for barn som for voksne i syden, når det gjelder å ikke drikke vannet osv.
Rusket Skrevet 6. januar 2006 #4 Skrevet 6. januar 2006 - trenger tips om hvor vi skal reise... ← I desember er det vel Gran Canari og de øyene som er det beste reisemålet. Har selv vært på Lanzarote i desember en gang, og det var fint og varmt (selv om vi fikk en uke med regn).
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #5 Skrevet 6. januar 2006 Tusen takk for utfyllende svar!! Her var det gode tips. Et litt dumt spørsmål, men hvordan er temperaturen i syden rundt juletider?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #6 Skrevet 6. januar 2006 - heisann der hadde jeg allerede fått svar på det jeg lurte på...Takk og takk!
Rusket Skrevet 6. januar 2006 #7 Skrevet 6. januar 2006 Tusen takk for utfyllende svar!! Her var det gode tips. Et litt dumt spørsmål, men hvordan er temperaturen i syden rundt juletider? ← Gå inn på www.ving.no og søk på f.eks gran canari eller lanzarote, og da skal du finne en sånn tabell med gjennomsnittstemperaturene for hver måned!
Gjest ikke innlogget nå Skrevet 6. januar 2006 #8 Skrevet 6. januar 2006 Jeg og familien min har akkurat kommet hjem fra juleferie i Thailand, og dette er noe jeg kan anbefale på det varmeste!!! Turen koster nok noe mer enn en tur til Canariøyene, men kostnadsnivået er så lavt at totalen blir det samme. Vi har vært også på Canariøyene, og kunne sammenligne prisene. Dessuten så er det varmere og mer stabilt vær i Thailand. Selve flyturen er nok lenger, men mellomlanding gjør at turen går greit likevel. Registrer deg, så skal du få en lang avhandling
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2006 #9 Skrevet 6. januar 2006 Jeg vile ikke reist på juleferie, da, men vi har vært i syden flere ganger med barn på den størrelsen. Ikke noe problem
Gjest ikke innlogget nå Skrevet 6. januar 2006 #10 Skrevet 6. januar 2006 Jeg vile ikke reist på juleferie, da, men vi har vært i syden flere ganger med barn på den størrelsen. Ikke noe problem ← Jeg har en anelse om at jeg er like glad i julen som deg, Evelina, men det var faktisk en flott opplevelse å feire julen i Thailand. Der var både julepynt, juletre og nisse. Litt rart var det å ligge på stranden på julaften, men jammen så var det deilig også. Og jeg var brennsikker på at jeg kom til å bli litt blank i øynene når vi snakket hjem på julaften, men den gang ei Vi har vært i Syden mange ganger, og har funnet ut at når man reiser med en to åring, så er det mer miljøforandring enn ferie. Når barna har blitt tre år og eldre, så har det bare vært flott!
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #11 Skrevet 6. januar 2006 Jeg vile ikke reist på juleferie, da, men vi har vært i syden flere ganger med barn på den størrelsen. Ikke noe problem ← Er det pga at du vil feire julen hjemme eller er det andre grunner til at du ikke ville reist på juleferie til syden? Thailand høres jo flott ut, men tenkte vi ville begynne litt i det små, med syden som en prøvetur først...
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #12 Skrevet 6. januar 2006 Trådstarter igjen: Må jo få med at vi hadde tenkt å reise 2.juledag, etter å ha feiret julen hjemme først...
Gjest Miloine Skrevet 6. januar 2006 #13 Skrevet 6. januar 2006 Mange fine tips om steder. Da sønnen min var 9 og vi var på Kypros ble det arrangert "bamseklubb" for barna av reiseselskapet. Var der jo ikke hele tiden, men han trivdes ihvertfall. God tur.
momo Skrevet 6. januar 2006 #14 Skrevet 6. januar 2006 Vi har en jente på 4,5 år og vi har reist mye med henne. Vi foretrekker og reise på blue village, blue star, saga garden, sunwing resort eller ving resort. Dette er hoteller hvor det skjer masse aktiviteter for store og små. Det er klubber for barna. Og det er mange barn der i alle aldre, så de har alltid noen og leke med. Vi har og tenkt oss på juleferie sydover, men det blir nok til Thailand da, for vi vil ha det veldig varmt og godt, og det er ikke varmt nok på canarieøyene da.
gladidag Skrevet 8. januar 2006 #15 Skrevet 8. januar 2006 Første gang lillegull var på tur var han 6mnd. Da var vi på Kreta, bodde rent og pent på hotell på stranden. Neste gang var han 11mnd, vi reiste en mnd til Thailand. Var på Koh Lanta, PhiPhi, Ao Nang, Krabi by og Bangkok. Bodde i bungalower og hotel m varierende standard, fra fryktelig til topp. Stooooorkoste oss, min trdje tur til Thailand så eg visste hva jeg ville ha, enklet og hyggelig ikke store strandhoteller. Neste gang var vi i Icmeler i Tyrkia, nedtur... ok hotel men likte ikke stranda og byen, men godt m sol og varme uansett... Nå har vi ny baby, og gleder oss til å ta han m på tur og om en stund. Min erfaring er at det å reise m barn er kjempelett. Spesilet i Thailand, du får så mye hjelp og ekstra service overalt(til tider litt for mye....ALLE ville kose m lillegull) Lykke til og god tur hvor du nå enn reiser!
Tinken Skrevet 8. januar 2006 #16 Skrevet 8. januar 2006 Har ikke barn selv, men har etterhvert fått noen erfaringer med andres barn når jeg har vært ute og reist. Barn som gråter på flyturer, kaster opp osv. Dette gjelder da kun lengre reiser til blant annet Asia. Har ikke helt skjønt at foreldre orker å dra på så lange reiser med småbarn, når flyreisen blir nært sagt mareritt hele veien ned både for dem og for ungene og enda et slit tilbake. Men en kort flytur på noen timer fungerer vel bra, det og barna storkoser seg vel i solen og i vannet Når jeg først er inne på tema, så diskuterte jeg forrige dagen med en venninne; Hvorfor tar foreldre med barna på ferie når de er så små at de egentlig ikke opplever så mye/husker særlig av det når de blir eldre for så å aldri dra på ferie når barna er store nok til å lære/oppleve mer?
Gjest Gjesta Skrevet 8. januar 2006 #17 Skrevet 8. januar 2006 Er det pga at du vil feire julen hjemme eller er det andre grunner til at du ikke ville reist på juleferie til syden? Det er fordi jul skal feires hjemme i egen stue med alle min rundt meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå