Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig nyskjerrig på hvordan nurket i magen ser ut, har angst for deformer osv avvik. Men alt sett bra ut på vanlig ultralyd så langt. Uke 28.

Lurer på om 1500 kr er verdt pengene for å få et bilde? Noen som vet om man ser mer på 3d enn vanlig?

Anonymkode: 96658...cc2

Skrevet

Man ser mer, men ungen blir også "skrukkete", særlig den eldre generasjonen kan behøve forklaring når man viser bilder... "Men ungen har så rar hud. Og så er den gul", sier vordende, uvitende, bestefar på 69;)

Man ser ikke akkurat åssen ungen ser ut, men man får et slags inntrykk, da. Og så blir alt litt mer virkelig, kanskje? For noen? Jeg har vært med på det og kan anbefale det dersom det ikke velter økonomien. Det er koselig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  gjorde det ikke, og angrer absolutt ikke. Når babyen kommer har bildet null å si, bare å smøre seg med tålmodighet (og nyt st du kan dusje, spise, sove, trene når du vil og så ofte du vil).

Anonymkode: fc414...99d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det ikke, å det var like greit siden hu gjemte seg på alle ultralyder utenom ordinær og en etter det (ekstra oppfølging). Når tiden var best for 3D ville vi aldri fått et bra bilde. Kan ikke si jeg savner det heller. 

Anonymkode: 2ca80...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Kommer så an på hva du får se. Min lille lå med hodet til siden eller mot ryggen min nesten hele timen, så det var dessverre litt nedtur. Fikk noen greie bilder på slutten, men synes ikke helt det var verdt det når det ble slik. Men ligger baby slik den skal så tenker jeg at det helt klart er verdt det 😊

Anonymkode: 3fb8a...d48

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min gjorde det med førstemann, men altså, man ser en skrukkete, sammentrykt blubbe-klump.. Hun gadd ikke med nr 2, og vi har ikke tatt det med noen av våre. Ser overhodet ikke vitsen. Du ser ikke mer avvik på en 3d-ultralyd.. 

Anonymkode: 68978...bfa

Skrevet

Vi hadde en fantastisk opplevelse, og tittet på bilde av sønnen vår hver eneste dag til han meldte sin ankomst. Hjerte svulmet av stolthet og jeg kunne tydelig se at han hadde likhetstrekk med både meg og pappaen. Fikk ca 10 videoer, og 20 bilder. Bilder av hånd, fot og lille ansiktet. Angrer ikke, og synes det var vel verdt pengene. Skal absolutt ta 3D ultralyd om vi får flere. 🥰 En av de morsomste og koseligste opplevelsene med å gå gravid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjore det i uke 32. Var egentlig ikke nødvendig, fordi ungen ser jo rar ut inni der 😅👽 Vi gjorde det mest for å se om alt stod bra til. Det var beroligende å se. Jeg slappet mere av resten av graviditeten. 

Anonymkode: d7abe...9a6

Skrevet

Får man ikke 3D ultralyd offentlig? Hvor mange UL får man offentlig? Jeg bor i utlandet og UL og 3D UL er helt vanlig her, får det på hver kontroll. Første trimester var det kontroll annenhver uke, og nå ca hver 4 uke i andre tremester.

AnonymBruker
Skrevet
Tanuki skrev (1 minutt siden):

Får man ikke 3D ultralyd offentlig? Hvor mange UL får man offentlig? Jeg bor i utlandet og UL og 3D UL er helt vanlig her, får det på hver kontroll. Første trimester var det kontroll annenhver uke, og nå ca hver 4 uke i andre tremester.

3D må man betale for selv. Heller ikke vanlig med masse ultralyder med mindre man må ha ekstra oppfølging. Nå er det en tidlig ul rundt uke 12 og en ordinær rundt uke 18 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

3D må man betale for selv. Heller ikke vanlig med masse ultralyder med mindre man må ha ekstra oppfølging. Nå er det en tidlig ul rundt uke 12 og en ordinær rundt uke 18 

Høres merkelig ut, er jo særlig i første trimester at noe kan skje. For meg er det i allefall betryggende med flere UL og oppfølgning.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes det ser så creepy ut.

Anonymkode: fb5f9...612

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tanuki skrev (30 minutter siden):

Høres merkelig ut, er jo særlig i første trimester at noe kan skje. For meg er det i allefall betryggende med flere UL og oppfølgning.

det er ikke kapasitet til å gi alle ultralyder gjennom hele svangerskapet her. Det er knapt så de klarer å sørge for at man får tatt tidlig ul, som man nå etter nyttår fikk krav på uavhengig av alder 

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

det er ikke kapasitet til å gi alle ultralyder gjennom hele svangerskapet her. Det er knapt så de klarer å sørge for at man får tatt tidlig ul, som man nå etter nyttår fikk krav på uavhengig av alder 

Så dumt, at det i et av verdens rikeste land er så dårlig kapasitet.

AnonymBruker
Skrevet
Tanuki skrev (Akkurat nå):

Så dumt, at det i et av verdens rikeste land er så dårlig kapasitet.

Yep. Å verre skal det bli med alle nedskjæringer 

AnonymBruker
Skrevet

Verdt pengene absolutt! Koselig minne og så koselig å se et lite menneske sprelle inni der ❤️

Anonymkode: 4b391...797

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det i uke 29 og angrer absolutt ikke! Fikk se skjønne, lille jenta mi, at alt stod bra til og var på plass, bekreftet kjønn, (jordmor var usikker ved OUL) og ikke minst føltes det som at jeg ble enda litt bedre kjent med lille i magen, til tross for at det fortsatt er et par uker igjen til termin. Nå var jeg kanskje heldig, for hun viste seg veldig frem, og fikk mange morsomme, søte bilder og videoer. Det koster selvsagt litt, men jeg synes det var verdt det!❤️

Anonymkode: c79ee...215

Skrevet

Jeg gjorde det med de andre men orker ikke i dette svangerskapet. Tenker heller å spare de pengene. (Bruke de på noe annet da.) Jeg angret jo selvsagt ikke på ultralydene med de to andre men samtidig føler jeg jo at det ikke var verdt det bare for å se babyen som uansett fødes noen uker senere. Med de andre var det usikkert vdr kjønn og så var litt derfor jeg valgte det. Denne gang så vi tydelig kjønn så..

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde der. Førstegangs.. 

Angrer ikke, men fikk ikke spesielt gode bilder med tanke på plassering av baby og morkake. Vi fikk vite kjønn helt sikkert da 🥰 var i uke 24. 

For min del med en del bekymringer og litt blødninger etc. Var det godt å bare få se baby igjen og at alt sto bra til. Så for oss var det verdt pengene. 

Anonymkode: 74592...f80

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det ikke med første, og angrer ikke på det.

Fikk bilder med andremann på en tilfeldig kontroll denne gangen og jeg må innrømme at det var stas å kunne sammenligne når baby ble født. 

Jeg hadde nok ikke betalt 1000kr for 3D bilder, legg heller penger i nyfødtfotografering. 

Anonymkode: a5631...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...