AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 11 åringen våknet igår med feber men fin form utover kvelden og natta. Imorges har han røde prikker over hele overkroppen og noen i ansiktet og på beina, regner med det er vannkopper? Han har ikke hadd dette før. Hvor lenge må man holdes hjemme fra skole og er det nødvendig å behandle med noe? Hører så forskjellig Anonymkode: ce022...6a9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Han får nok feber, så hold ham hjemme du Anonymkode: a0adf...761
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 Du skal holde han hjemme til vannkoppene har tørket ut. Han er smittsom så lenge han har aktive kopper. Anonymkode: e9277...50c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skal holde han hjemme til vannkoppene har tørket ut. Han er smittsom så lenge han har aktive kopper. Anonymkode: e9277...50c Glemte å svare på resten, hos mine så brukte vi kun «hvitvask». Vet ikke om det finnes noe mer. Følte ikke hvitvask hjalp nevneverdig, minste her fikk veldig heftige vannkopper og det vi kunne gi var Paracet og kalde klutomslag der hun «klødde» mest. Anonymkode: e9277...50c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ikke gi han Ibux. Anonymkode: 8eea0...8b8 Shit, jeg ga han Ibux igår formiddag da gan hadde feber og vi var fri for Paracet, men han hadde ikke utbrudd med vannkopper da. Er det farlig? TS Anonymkode: ce022...6a9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Skrevet 9. mai 2023 Det er ikke nødvendig med behandling med mindre barnet er plaget. Mine ble ikke påvirket av vannkoppene i det hele tatt. Anonymkode: afa96...e20
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Skrevet 9. mai 2023 43 minutter siden, AnonymBruker said: Shit, jeg ga han Ibux igår formiddag da gan hadde feber og vi var fri for Paracet, men han hadde ikke utbrudd med vannkopper da. Er det farlig? TS Anonymkode: ce022...6a9 Det kan i sjeldne tilfeller føre til alvorlige og livstruende bakterielle infeksjoner i hud og bløtvev. Gjort er gjort, men er lurt å unngå Ibux om man kan. Hadde barnet mitt hatt vannkopper og 40 i feber og vi kun hadde hatt Ibux tilgjengelig, så hadde jeg også gitt han den Ibux-en. Anonymkode: 8eea0...8b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå