Gå til innhold

Ned 7 kilo, hvor forsvinner de?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Joda, jeg vet jeg er i fedme-kategorien, men har nå altså gått ned 7 kg på seks uker. Ser for meg 14 smørpakker og skjønner ikke hvor på kroppen de kan ha vært? Merker ingenting på klærne heller....

Noen som har erfaringer?

Anonymkode: 6332d...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hos meg forsvant de først fra bryst og overkropp. Sist rundt magen og halsen. 

Anonymkode: dd039...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt av meg 6-7kg(om enn over lengre tid), og jeg kan ikke se noe heller:p Det forsvinner nok litt jevnt. Jeg merker det imidlertid godt på klær, bukser og bh spesielt. Kanskje du skal bruke et målebånd?:) Og sammenligne etterhvert som du går ned.

Anonymkode: 8926f...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hos meg forsvant de først fra bryst og overkropp. Sist rundt magen og halsen. 

Anonymkode: dd039...004

Ja, det eneste jeg lurer på om har krympet litt er puppene ;) Men bh og alt sånt passer fint fortsatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har tatt av meg 6-7kg(om enn over lengre tid), og jeg kan ikke se noe heller:p Det forsvinner nok litt jevnt. Jeg merker det imidlertid godt på klær, bukser og bh spesielt. Kanskje du skal bruke et målebånd?:) Og sammenligne etterhvert som du går ned.

Jeg prøvde med målebånd, særlig rundt midjen, men jeg klarer tydeligvis ikke å måle på samme sted hver gang, så det varierte jo med mangfoldige cm hver gang, både opp og ned... Mulig jeg kan få det til rundt lår osv, det har jeg ikke prøvd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg prøvde med målebånd, særlig rundt midjen, men jeg klarer tydeligvis ikke å måle på samme sted hver gang, så det varierte jo med mangfoldige cm hver gang, både opp og ned... Mulig jeg kan få det til rundt lår osv, det har jeg ikke prøvd....

Kjent problematikk her og😂 husk at vann i kroppen også kan påvirke dette, særlig over magen. Måler du på samme tidspunkt? Prøv å gjøre det konsekvent på morgenen, etter toalettbesøk, før du spiser eller drikker noe. Kan være det hjelper 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du er i fedmekategorien så synes ikke 7kg dessverre. 7kg er ikke mye og 14 smørpakker fordelt jevnt på kroppen blir jo veldig lite forandring.

Hva er din høyde og hvor høy bmi snakker vi?

Jeg har gått ned 8kg, som var 10% av kroppsvekten min og jeg bruker samme klær uten å merke så stor forskjell. Hadde bmi på 29,1, er 26,2 nå, og er 4 kilo unna å være normalvektig. Synes det ikke på meg så synes det hvertfall ikke på deg.

Anonymkode: 4ee37...a84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du er i fedmekategorien så synes ikke 7kg dessverre. 7kg er ikke mye og 14 smørpakker fordelt jevnt på kroppen blir jo veldig lite forandring.

Jeg har gått ned 8kg, som var 10% av kroppsvekten min og jeg bruker samme klær uten å merke så stor forskjell. Hadde bmi på 29,1, er 26,2 nå, og er 4 kilo unna å være normalvektig. Synes det ikke på meg så synes det hvertfall ikke på deg.

Er ikke det veldig inviduelt da? 

Anonymkode: 37f3a...290

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke det veldig inviduelt da? 

Anonymkode: 37f3a...290

Når man er i fedmekategorien så synes ikke 7 kilo på noen. Med mindre man mister absolutt alt på én arm...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Puppene mine er det første som melder seg frivillig til å ta tapet om jeg går ned i vekt, noe som jo er litt irriterende. Ikke at jeg er opptatt av å ha så store, men de blir jo slappere når litt av fyllet forsvinner, og det var jo liksom ikke akkurat de som var problemområdet heller da. 

Jeg opplever at man ikke ser så godt på seg selv når man går ned, litt fordi man ser seg selv i speilet hver dag og blir vant med det? Må ha målebånd og vekt og så merker man det på klær, eller når du møter noen som ikke har sett deg på lenge. 

De første kiloene når man skifter litt livsstil er vel også ofte bare vann. 

Anonymkode: 60382...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg gikk ned 10kg kunne jeg bruke en størrelse mindre i arbeidstøy (sykehjemsuniform), og folk kommenterer at jeg har blitt smalere i ansiktet. Men jeg vet fra før at jeg bruker størrelse xl i vanlig tøy uansett om jeg er 90kg eller 120kg, så det skal nok mye mer til når man har en del å miste :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når man er i fedmekategorien så synes ikke 7 kilo på noen. Med mindre man mister absolutt alt på én arm...

Det er en ganske interessant påstand. Jeg har gått ned 7kg selv, fra fedme til overvektig på bmi-skalaen, og det syns. Med et midjemål på 80 cm og ca 60% muskelmasse av kroppsvekt så er det så klart synlig, men det er ganske avhengig av kroppssammensetningen om det syns eller ikke er min påstand.

Til ts, noen mister fett på armer og lår, andre rundt midjen. Når det gjelder måling med målebånd så er det å bruke navelen et fint sted, det er ikke midjen, men man måler på samme sted hver gang, og det er jo poenget.

Anonymkode: 47a64...ad5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mennesker er utstyrt med visceralt fett som omgir organene. Det er ofte det første som forsvinner når man begynner på en livsstilsendring og går ned i vekt. Det er også det "farligste" fettet, så selv om det ikke synes så godt utenpå at det blir mindre av dette, så er det positivt at det gjør.

Du skriver ikke noe om hvor mye du veier, men om du er veldig overvektig kan 7 kilo være vanskelig å se.

Det du må huske er at uansett om kiloene du har mistet er visceralt fett, vannvekt eller fett et annet sted, så er det kilo som er borte, og som du selv sier, det er 14 pakker smør! Plutselig merker du at en bukse er litt større, så ikke gi opp! Du har vært kjempeflink.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er så forskjellig. Øverst først til meg, kragebeina vises godt selv om jeg har enorme lår for eksempel 😄

Anonymkode: eaef1...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er en ganske interessant påstand. Jeg har gått ned 7kg selv, fra fedme til overvektig på bmi-skalaen, og det syns. Med et midjemål på 80 cm og ca 60% muskelmasse av kroppsvekt så er det så klart synlig, men det er ganske avhengig av kroppssammensetningen om det syns eller ikke er min påstand.

Til ts, noen mister fett på armer og lår, andre rundt midjen. Når det gjelder måling med målebånd så er det å bruke navelen et fint sted, det er ikke midjen, men man måler på samme sted hver gang, og det er jo poenget.

Har ikke inntrykk av at TS har en såpass god sammensetning av muskler vs fett som deg. Klart det synes å miste 7kg fett på en bodybuilder, så du har selvfølgelig rett i det du sier.

Men for en utrent og dvask kropp i fedmekategorien så synes ikke 7kg på 99% av folk vil jeg si. Og TS sier det ikke synes på henne, så da tilhører hun de 99%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 173, veide 120, veier nå 113. Jeg mener ikke at jeg skal se enorm forskjell, var bare litt rart å tenke på hvor ting har blitt av... Men det er vel muligens jevnt fordelt.

Kjent problematikk her og😂 husk at vann i kroppen også kan påvirke dette, særlig over magen. Måler du på samme tidspunkt? Prøv å gjøre det konsekvent på morgenen, etter toalettbesøk, før du spiser eller drikker noe. Kan være det hjelper 

Jeg har prøvd det, men jeg har nok ikke vært nøyaktig nok! Skal gjøre et nytt forsøk!

Puppene mine er det første som melder seg frivillig til å ta tapet om jeg går ned i vekt, noe som jo er litt irriterende. Ikke at jeg er opptatt av å ha så store, men de blir jo slappere når litt av fyllet forsvinner, og det var jo liksom ikke akkurat de som var problemområdet heller da. 

Jeg opplever at man ikke ser så godt på seg selv når man går ned, litt fordi man ser seg selv i speilet hver dag og blir vant med det? Må ha målebånd og vekt og så merker man det på klær, eller når du møter noen som ikke har sett deg på lenge. 

De første kiloene når man skifter litt livsstil er vel også ofte bare vann. 

Anonymkode: 60382...168

Ja, det er puppene jeg lurer på om jeg merker det på.... Føler liksom de tar litt mindre av synsfeltet ;)

Godt poeng, kanskje jeg skal sikte på navlen! Takk! Og bra jobba til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Brunhilde skrev (59 minutter siden):

Vi mennesker er utstyrt med visceralt fett som omgir organene. Det er ofte det første som forsvinner når man begynner på en livsstilsendring og går ned i vekt. Det er også det "farligste" fettet, så selv om det ikke synes så godt utenpå at det blir mindre av dette, så er det positivt at det gjør.

Du skriver ikke noe om hvor mye du veier, men om du er veldig overvektig kan 7 kilo være vanskelig å se.

Det du må huske er at uansett om kiloene du har mistet er visceralt fett, vannvekt eller fett et annet sted, så er det kilo som er borte, og som du selv sier, det er 14 pakker smør! Plutselig merker du at en bukse er litt større, så ikke gi opp! Du har vært kjempeflink.

Ja, fett rundt indre organer er nok greit å bli kvitt, uten at det synes også sikkert ja! Takk for påminnelsen!

Veide 120, veier nå 113, er 173. Mener ikke at det skal synes for alle, begynte bare å lure på hvor ting var blitt av ;)

Tusen takk!

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk er forskjellig bygd. De 7 kiloene har garantert gjort deg mindre, men kan ta litt tid før du merker det. Jo større man er desto lengre tid kan det ta, men du kan trøste deg med at det ikke alltid er slik at man merker det lineært. 

Selv er jeg «bare» overvektig og har gått ned ca. 5 kg. Merket null, nix og nada av de fire første kiloene før jeg denne uka klarte å lukke en bukse som har vært for trang lenge, og samtidig så begynner jeg også å se at ansiktet har blitt smalere. Synes også at det har blitt en del lettere å gå opp trappene på jobb (selv om akkurat det kanskje skyldes økning i aktivitet mer enn selve vektnedgangen). 

Uansett så tror jeg at livsstilsendring typisk kan gi en snøball-effekt der man ofte merker lite i starten før det plutselig baller på seg. Stå på! For alt du vet kan du være bare et par dager unna merkbare endringer!

Anonymkode: 6a59e...6cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos meg forsvinner litt vekt av puppene, så litt av lår og rompe, ellers omdannet det mer til muskler.

Men jeg merker ikke noe på klær, og ser heller ikke noe, når det forsvinner en cm av lår.

Anonymkode: 3a949...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 9.30):

Har ikke inntrykk av at TS har en såpass god sammensetning av muskler vs fett som deg. Klart det synes å miste 7kg fett på en bodybuilder, så du har selvfølgelig rett i det du sier.

Men for en utrent og dvask kropp i fedmekategorien så synes ikke 7kg på 99% av folk vil jeg si. Og TS sier det ikke synes på henne, så da tilhører hun de 99%.

De veldig sterke damene på mitt treningssenter ser lubne ut. Hvertfall med klær på. Jeg tenker at det er derfor de trener i bittesmå overdeler, for da ser man at de er muskuløse og ikke smålubne.

Ts, jeg syns «dorull-sammenlikningen» er god. Når rullen er stor og full syns det ikke at en runde med papir er borte. Men jo mindre papir som er igjen, jo mer syns hvert «flak» som er borte. Du er på god vei! Jeg følger noen store damer på insta som er på vei ned i vekt, og jeg skal være ærlig å si at selv 20kg ned var vanskelig å se. Men når de putter «før-bildet» rett ved siden av så ser man forskjell. Kanskje du skal ta bilder? 

Anonymkode: b25ec...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...