Gå til innhold

Har ikke fått sovet på 3 dager, tenker bare på floaters!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Redd de tar over øyet mitt!! Ser ingenting nesten. Så her ligger jeg da, og er innmari patetisk. 

Anonymkode: 1c97d...233

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Hva er floaters? Trodde det var bæsj som flyter som ville være en uting å ha i øyet, eller synsfeltet for den del.

Anonymkode: 956bf...d55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker du ikke den andre tråden din?

Anonymkode: 7ffb7...00d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må be legen din om angstbehandling!

https://forskning.no/angst-hjernen-psykiske-lidelser/slik-behandler-de-tvangslidelser-pa-4-dager/1627255

https://helse-bergen.no/avdelinger/psykisk-helsevern/kronstad-distriktspsykiatriske-senter/klinikk-for-4-dagers-behandling-b4dt/4-dagers-behandling-b4dt

Begynn med noe slikt, og få oppfølging videre.

Når du ikke har sovet på tre dager er det dessuten risiko for at du kan gå inn i en psykose, så fortell legen din at du ikke har sovet på tre dager.

Det er ikke noe galt med øynene dine, du har helseangst og tvangstanker rundt dette!

Jeg har hatt floaters i 30 år, det er helt normalt.

Anonymkode: 7f4d5...e32

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du slutte å lage nye tråder hele tiden. Alle vi som leser innleggene dine vet du har alvorlig helseangst, men du tar ikke til deg noe av det som blir sagt. Vi sier også at angst og søvnmangel gir floaters, men du er besatt av tanken at du kommer til å miste synet/at noe er alvorlig galt. Verken fastlege eller optiker mener at noe er fysisk galt. 

Du har time hos fastlege i dag, så kanskje det er på tide å be om noe angstdempende inntil du får behandlet angsten i terapi. 

Anonymkode: 7c496...81c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder om samme tema er det mulig å opprette?

Anonymkode: 840d8...514

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet nå får du finne deg en psykolog fremfor å fore hjernen din med dette og opprette hundre tråder på kg 

Anonymkode: 118d1...5c6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Når du ikke har sovet på tre dager er det dessuten risiko for at du kan gå inn i en psykose, så fortell legen din at du ikke har sovet på tre dager.

Det er ikke noe galt med øynene dine, du har helseangst og tvangstanker rundt dette!

Jeg har hatt floaters i 30 år, det er helt normalt.

Anonymkode: 7f4d5...e32

Min erfaring er at når folk (eller kanskje spesielt brukere av forumet som i dårlige perioder lager mange tråder om det samme, gjentar og gjentar seg selv og fremstår helt døve for innspill) sier de ikke har sovet på 3 dager så mener de egentlig at de har sovet lite. Ikke ingenting. 

Anonymkode: f8a16...201

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil bare begynne med at det er alltid lurt å sjekke synet sitt hos optiker hvis man opplever nye symptomer, men stort sett er slike "eye floaters" helt ufarlige. 

Du høres ut som meg for åtte år siden. Jeg har alltid hatt litt floaters i øyet hele livet, men rundt 25-årsalderen fikk jeg mye! Jeg ble helt besatt, og trodde livet var over. Jeg kunne se dem overalt! Jeg hadde til og med angst for å lese, fordi jeg ville ikke se dem. En ting jeg kan fortelle deg, er at når du hyperfokuserer så mye på synet ditt (eller hva som helst annet i kroppen din), så vil de bare virke verre. Jeg hadde noen samtaler hos psykolog, og begynte å gå mye tur og trene. Angsten for synet mitt og floatersene avtok, og nå tenker jeg seriøst nesten aldri på det. Jeg legger sjeldent merke til dem, og når jeg gjør det, så glemmer jeg det like fort. Det er litt morsomt, for nå når jeg leste tråden din så begynte jeg å se dem. Hjernen er fantastisk, og klarer å "tune ut" floatersene slik at du ikke ser dem lenger. Litt som at du som regel ikke legger merke til nesen din i det daglige. Men hjernen klarer ikke dette når du ikke klarer å slappe av. Det er faktisk helt vilt å tenke tilbake på hvor engstelig jeg var, og det føles bra at det ikke lenger er en så lammende del av livet mitt. 

Jeg har slitt med helseangst store deler av livet, men det har heldigvis bedret seg mye nå. Det høres ut som du sliter med noe av det samme jeg gjorde. Jeg anbefaler deg psykologtimer og trening. Det VIL bli bedre hvis du får jobba med angsten din. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
drue skrev (9 minutter siden):

Jeg vil bare begynne med at det er alltid lurt å sjekke synet sitt hos optiker hvis man opplever nye symptomer, men stort sett er slike "eye floaters" helt ufarlige. 

Du høres ut som meg for åtte år siden. Jeg har alltid hatt litt floaters i øyet hele livet, men rundt 25-årsalderen fikk jeg mye! Jeg ble helt besatt, og trodde livet var over. Jeg kunne se dem overalt! Jeg hadde til og med angst for å lese, fordi jeg ville ikke se dem. En ting jeg kan fortelle deg, er at når du hyperfokuserer så mye på synet ditt (eller hva som helst annet i kroppen din), så vil de bare virke verre.

Akkurat dette vi har prøvd å forklare TS mange ganger, gjennom flere tråder hun har opprettet. Men hun vil ikke høre. Har vært hos optiker 2 ganger, og diagnoserer seg selv med google/får nye symptomer umiddelbart etter det har blitt lest om, osv. Legetime i dag, så jeg håper virkelig fastlege ser hennes veldige behov for psykologhjelp. For det er sannelig ikke lett å få i disse dager. 

Anonymkode: 7c496...81c

Skrevet

Kjære trådstarter! Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...