Gå til innhold

Klarer ikke krølle håret! Hva er triksene deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan noen please hjelpe meg? Øver til 17 mai! Jeg prøver og prøver! Med en 24mm krølltang får jeg gammeldagse rotete korketrekker krøller og med en 38mm krølltang så er det kun et 4-5cm stykke helt nederst på håret mitt på 45cm som får en liten bøy, og ikke krøller lenger innover på håret. 

Hva gjør jeg feil? Hvor mange sekunder skal jeg holde på hver krøll når jeg har tynt hår?  Hvilken retning skal jeg rulle? Hvilken vinkel skal jeg holde tangen, vannrett, loddrett eller skrå? Skal jeg rulle ut tangen når jeg skal åpne krøllen eller bare åpne klypen og forsiktig trekke tangen ut av krøllen? 

Er det noe produkt man må bruke før krølling for at de skal sitte bedre? Og hvor mye hårspray skal man bruke etterpå uten at det blir stivt? 

Jeg har prøvd å krølle med rettetang også men da får jeg også korketrekker krøller og med hakk på etter kanten på tangen. 

Goals d8960a398e95e4a6a928c2f79cdafceb.jpg

curly-hairstyles-for-long-hair-easy-curl

55b96eee38dbad288691737df07bc9dc.jpg?res

Anonymkode: 15c45...928

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og hva gjør dere for å få det fint bak? Blir bare rotete og ser ut som noen krøller og noe ukrøllet i en kråkereir 😬 ikke lett dette 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som kan hjelpe meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta en kikk på youtube, der er mange tips :)

Anonymkode: 3ae3c...4e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eternal muse heatless curler!😁

Anonymkode: b634c...438

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har naturlige krøller og har ikke peiling på dette med krølltang, men hva med hårruller og produkter i håret beregnet for krølling ? 

Anonymkode: 5de62...2cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hos meg sitter de dårligere i nyvasket hår. Bruker mousse og varmebeskyttende. 
Holder tangen vannrett på øverste håret. Krøll bort fra ansiktet. Om du bruker klips og lar krøllen kjøle seg ned en stund før du tar dem ut, vil de holde bedre. Spray godt før du grer med fingrene eller børste. 

Anonymkode: 95a5a...62d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville brukt store hårruller, da blir det omtrent som på bildene du viser.

Denne typen https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=286816553

De fleste kjedebutikker har slike, tror jeg, både vita, hm, cubus o.l.

Velg størrelse på rullene ut fra hvor stor krøller du vil ha.

Det tar ikke lang tid, og du trenger egentlig ikke være så veldig nøye. Trikset er å ta passe mengde hår til hver rull, så ta den lengden og gre den glatt (jeg grer da med rullen). Sett så rullen på undersiden av hårlengden, litt langt oppe, trekk den så helt ut til hårtuppene, pass på at tuppene legger seg fint rundt rullen, og rull rullen oppover hårlengden igjen, slik at håret rulles opp. Litt vanskelig å forklare, mye enklere å gjøre ;)

Hvis jeg tar kjappvarianten og egentlig tar for mye hår pr. rull så setter jeg en liten hårspenne/hårnål på rullens ene kant, da holder den seg på plass uten å åpne seg.

Frisørene begynner alltid på toppen av hodet og tar håret øverst/ytterst først.

Når jeg gjør det selv synes jeg det er mye enklere å sette alt, unntatt det nederste i en topp med strikk, øverst på hodet. Setter på ruller på nederste håret. Så tar jeg passende mengde til nye lengder og slipper dette ned, og har resten i topp. Altså, jeg tar strikken ut av toppen, men holder håret høyt. Drar da en finger resterende hår et passende stykke over hårrullene du har ordnet, og slipper ned det håret, men resten samles i en strikk/topp på toppen av hodet.

Har lest at mange sliter med at håret setter seg fast i rullene, det har jeg aldri problemer med når jeg gjør det på denne måten. Bare husk at for finest resultat bør du gre hver hårlengde glatt med rullen før du ruller opp, hvis ikke risikerer du å få litt "knekk" på håret, eller at det rulles ujevnt.

Når håret har tørket, ta ut en og en rull. Ta ut de nederste rullene rundt hele hodet først, så rekken over, og de øverste tas ut sist, det hjelper også slik at du ikke får problem med at håret setter seg fast i rullene.

Og når du har tatt ut alle rullene - ikke få hetta når du ser deg i speilet! ;) Det kan se litt voldsomt ut med det samme, og du kan tenke det er krise. Men trekk litt i krøllene, style det litt, så legger det seg veldig fint. Og da sprayer du med en lett spray.

Med å bruke ruller sparer du også håret ditt for veldig varmebehandling :)

Jeg bruker forresten å føne håret 70-90 % tørt, før jeg ruller det. Men jeg har så tykt hår at det ellers kan ta en dag før det er tørt. Har jeg det travelt føner jeg litt på hver rull når jeg er ferdig, sminker og kler meg og da kan jeg ta ut rullene.

Om du øver deg en gang eller to kan du gjøre dette 17. mai på ganske kort tid.

Anonymkode: 163f6...180

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er en ekstremt enkel forklaring på hvordan lage beach waves (med krølltang): 

Anonymkode: ffe76...907

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...