Gå til innhold

Når er konfirmasjons rushet over?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Her hjemme er vi ikke gud fryktige og har aldri involvert oss i dette. 

Men, nå som 7 åringen skal feire bursdag og vi har lyst å be til bursdagen ila helgen, tenker vi nå på at det kanskje ikke passer for mange da de har større barn eller andre kjente som skal konfirmeres. Også er det fotballturneringer og cup osv osv.. Når er egentlig greia over?, da mener jeg konfirmasjon. Føler at mai er en veldig travel mnd mtp at alt foregår på en gang.

Anonymkode: 59cab...2e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hvor. Her i kommunen er det ikke kirkelig konfirmasjon før til høsten, men humanistisk er nå i mai. I nabokommunene er det kirkelig også nå i mai

I kommunen der mine foreldre bor, 1 times tid herfra, er det både nå i mai samt de to første helgene i juni.

Men kommende helg passer nok bedre enn neste, når mange har langfri.

Anonymkode: 04a55...6a3

AnonymBruker
Skrevet

Helgen etter pinse er alle konfirmasjoner over. Så da er vi over i juni måned. 

Anonymkode: 0147a...f2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helgen etter pinse er alle konfirmasjoner over. Så da er vi over i juni måned. 

Anonymkode: 0147a...f2a

Over for en liten stund kanskje. Men her er konfirmasjonene i august.

Anonymkode: 38b39...77e

AnonymBruker
Skrevet

Her er kirkelig konf for vår del 28. mai. Oslo

Anonymkode: 7a9cf...4d7

Skrevet (endret)

Du kan nok regne med at alle helger i mai potensielt er konfirmasjonshelg. Det er jo uansett lett å sjekke når konfirmasjoner foregår akkurat der du bor. Mai er alltid travel og det er også desember (pga avslutninger på skolen, i barnehagen, på fritidsaktiviteter osv). Det er bare sånn det er. Jeg vet for øvrig ikke hva deres evt manglende gudfryktighet har å gjøre med hvilke dager det er konfirmasjon? Det er ikke noe man har mer oversikt over hvis man er kristen (som man for øvrig ikke trenger være for å konfirmere seg). 

Endret av Arkana
Skrevet

Sjekk nettsiden til HEF og Den norske kirke, og søk på f.eks "konfirmasjon <din by>". Da får du en pekepinn. I tillegg er det andre trossamfunn (Frikirka, Misjonskirka o.a) du kan google.

Men mange skal jo i konfirmasjon til slekt i andre byer, så man kan jo ikke være sikker. Juni er relativt trygt, tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ha bursdag  en ukedag? 

Anonymkode: bc10f...2fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei

Her hjemme er vi ikke gud fryktige og har aldri involvert oss i dette. 

Men, nå som 7 åringen skal feire bursdag og vi har lyst å be til bursdagen ila helgen, tenker vi nå på at det kanskje ikke passer for mange da de har større barn eller andre kjente som skal konfirmeres. Også er det fotballturneringer og cup osv osv.. Når er egentlig greia over?, da mener jeg konfirmasjon. Føler at mai er en veldig travel mnd mtp at alt foregår på en gang.

Anonymkode: 59cab...2e3

Her er det konfirmasjoner siste helgen i april, alle helger i mai, noen helger i juni, og noen har på høsten!

Anonymkode: 156e5...c1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...