AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Min samboer har for vane å banne når han blir sur, er det ok å banne med småbarn tilstede selv om det ikke er rett til dem, men de er i rommet eller sitter på armen? Samme med å slå i bordet når de er i samme rom? (sitter ikke ved samme bord hvor det skjer). Anonymkode: fc45b...5f1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Jeg synes på generell basis at dette ikke er grei oppførsel, uansett om det er småbarn rundt eller ei. Men ja, enda verre når små barn er tilstede. Får han ikke til å bruke ordene sine? Anonymkode: 530c8...a77 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 Ja, men man bør strebe etter å oppføre seg når det er andre til stede, voksne og barn. Anonymkode: 209fb...b88
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Materiell vold Slå deg opp Anonymkode: 9614b...c17 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Banning er en uvane, og bør unngås rundt barn. Men det spørs på sammenhengen. Det er forskjell på om det glipper ut et banneord i hverdagspraten, og om han banner fordi han er sint og kjefter, banner og opptrer truende og kaller deg stygge ting, f.eks. For det er psykisk vold. Å slå i bordet er vold, og totalt uakseptabelt rundt både deg og barna. Anonymkode: e571b...ad6 1
c_buk Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Jeg synes både slåing i bord og banning er umoden oppførsel, uavhengig av om det er barn tilstedet. Så ikke ok. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 Materiell vold Slå det opp Anonymkode: 9614b...c17
Bålkaffe Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 Det han lærer bort til barna er at det å være sint gir fripass for å være voldsom mot ting og at det er helt lov å bruke bannskap, istedetfor å bruke ordene sine og si _hvorfor_ man er sint. 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å slå i bordet er vold, og totalt uakseptabelt rundt både deg og barna. Anonymkode: e571b...ad6 Det heter materiell vold, ja, som det sies av andre i tråden her. Anonymkode: e571b...ad6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 Bålkaffe skrev (1 minutt siden): Det han lærer bort til barna er at det å være sint gir fripass for å være voldsom mot ting og at det er helt lov å bruke bannskap, istedetfor å bruke ordene sine og si _hvorfor_ man er sint. Og at man vinner gjennom ved bruk av vold. Anonymkode: e571b...ad6 2
ruffen29 Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 Ville ikke tolerert noen neandertaler oppførsel om det der i et forhold. Foretrekker en som kan ordlegge seg uten å ty til stygge ord og knuse ting. Slik blir bare for umodent og primitivt for meg. Barna blir jo selvfølgelig preget av dette og kan bli nervøse og ty til lignende utbrudd selv i situasjoner. Nei, høres ikke hyggelig ut. Min anbefaling er å dumpe han.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Meld ham på et sinnemestringskurs. Sånn oppførsel er ikke grei, verken i nærheten av barn eller andre Anonymkode: d8b2c...924 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 Nei han er vel ikke Bavian? Anonymkode: 5e73d...e0c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 Livet har opp og nedturer, så lenge det ikke er for å skremme barna så må det være lov å vise følelser. Hva skal det bli av folk.. Anonymkode: aa79b...a98
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 Nei å slå i bordet er materiell vold og ikke greit. Aggresjon rundt barn selvom de er i rommet ved siden av påvirket barna kortisol nivå og gjør de mer disponert for adferdsproblemer, psykiske problemer og autoimmune sykdommer som eldre. For ikke å snakke om hvordan det normaliseres, så om de selv havner i forhold med en voldelig mann vil de ikke se de røde flaggene og gå fordi de tror det er normalt. Barn tar stor skade av foreldre med aggressive og voldelige utbrudd Anonymkode: b21c8...d58 1
NiceOrNothing Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Min samboer har for vane å banne når han blir sur, er det ok å banne med småbarn tilstede selv om det ikke er rett til dem, men de er i rommet eller sitter på armen? Samme med å slå i bordet når de er i samme rom? (sitter ikke ved samme bord hvor det skjer). Anonymkode: fc45b...5f1 Høres ut som en veldig umoden mann, å en svært dårlig rollemodell for sine barn . Hadde ikke akseptert at NOEN oppførte seg sånn foran mine barn . Særlig ikke faren . 1
Antiviruset Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 ruffen29 skrev (39 minutter siden): Ville ikke tolerert noen neandertaler oppførsel om det der i et forhold. Foretrekker en som kan ordlegge seg uten å ty til stygge ord og knuse ting. Slik blir bare for umodent og primitivt for meg. Barna blir jo selvfølgelig preget av dette og kan bli nervøse og ty til lignende utbrudd selv i situasjoner. Nei, høres ikke hyggelig ut. Min anbefaling er å dumpe han. Er helt enig, når man hisser seg opp slik kan dette skremme barna. Det gjelder spesielt de minste. Så ovenfor disse er det helt absurd og bruke kjeft og bannskap som en måte å oppdra barna sine. Det verste jeg vet er de som bruker "kjeften" på å oppdra sine barn. I stedet for å reise den late ræven sin og gå bort til barnet og forklare hvordan ting skal være og vise .... Neida i stedet skal de sitte der og skrike! Det er jo helt meningsløst. Mange som driver slik med hunden sin også Da sier jeg ofte at problemet er ikke hunden som bjeffer, men du som kjefter og skriker og tror at hunden forstår hva du mener. Ofte er det slik med små barn også, de forstår ofte ikke. Og da nytter det ikke å skrike og kjefte. Men forklare og veilede på en bestemt og kjærlig måte.
Antiviruset Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 Antiviruset skrev (Akkurat nå): Er helt enig, når man hisser seg opp slik kan dette skremme barna. Det gjelder spesielt de minste. Så ovenfor disse er det helt absurd og bruke kjeft og bannskap som en måte å oppdra barna sine. Det verste jeg vet er de som bruker "kjeften" på å oppdra sine barn. I stedet for å reise den late ræven sin og gå bort til barnet og forklare hvordan ting skal være og vise .... Neida i stedet skal de sitte der og skrike! Det er jo helt meningsløst. Mange som driver slik med hunden sin også Da sier jeg ofte at problemet er ikke hunden som bjeffer, men du som kjefter og skriker og tror at hunden forstår hva du mener. Ofte er det slik med små barn også, de forstår ofte ikke. Og da nytter det ikke å skrike og kjefte. Men forklare og veilede på en bestemt og kjærlig måte. Så om man en gang blir hissig og barna er større ? Det er jo ikke noe krise, det er også noe større barn må lære å tolke og takle. De kommer til å møte mange slike mennesker i livet sitt.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 Nei, det er ikke greit. Foreldre skal lære barna at det ikke er greit å banne, da må de være gode eksempler selv. Når det gjelder å slå i bordet kan det skape frykt og usikkerhet hos barna (jeg snakker av egen erfaring fra barndommen). Anonymkode: 01c24...da5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Min samboer har for vane å banne når han blir sur, er det ok å banne med småbarn tilstede selv om det ikke er rett til dem, men de er i rommet eller sitter på armen? Samme med å slå i bordet når de er i samme rom? (sitter ikke ved samme bord hvor det skjer). Anonymkode: fc45b...5f1 Slå i bordet og banne forann barna kan være skummelt og de kan bli redd. Ikke grei oppførsel. Om noen banner litt av og til går fint! Anonymkode: f00d0...8f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå