Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1 mnd siden fødsel og kiloene raser av pga amming. Er tynn fra før og er allerede under startvekt før svangerskapet. Blir altfor tynn å ser ikke ut.Rumpe, lår, alt forsvinner føler jeg. Er også høy, så jeg blir hengslete når jeg blir for tynn. Flere som har det slik? What to do? Og når klarte du å legge på deg igjen? 

Anonymkode: 68d0d...ae1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

1 mnd siden fødsel og kiloene raser av pga amming. Er tynn fra før og er allerede under startvekt før svangerskapet. Blir altfor tynn å ser ikke ut.Rumpe, lår, alt forsvinner føler jeg. Er også høy, så jeg blir hengslete når jeg blir for tynn. Flere som har det slik? What to do? Og når klarte du å legge på deg igjen? 

Du må jo bare spise mye. Man skal ha mer kalorier løpet av en dag enn ellers, når man ammer. Så spis og drikk masse. Kos deg.

Anonymkode: 65074...258

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Spis mer :) 

Anonymkode: dd260...986

AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt lik situasjon, for jeg var overvektig før jeg ble gravid. Gikk opp 10kg under graviditeten og hadde gått ned 25kg innen baby var 2 måneder. Vekten fløy bare nedover. Føltes som jeg ammet konstant, og når jeg ikke ammet måtte jeg bysse baby for å roe, gjerne med masse knebøy. Jeg var ikke flink til å spise nok, var derimot veldig tørst og drakk litervis med vann som nok fylte opp magen. Etter den første tiden snudde det og jeg har nå fått en skikkelig ulvehunger og søtsug. Må virkelig passe på for å ikke legge på meg alt igjen.

Anonymkode: 5c09b...21a

AnonymBruker
Skrevet

Du kan slutte å amme hvis dette er et problem for deg. (Jada, ammepolitiet bring it on, men helsa til mor er faktisk viktig her).

Anonymkode: 9c81c...85c

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig tynn frem til barna var 1,5 år cirka. Radmager. Utslitt og lite tid til å ta vare på meg selv. Sånn var det med søsteren min også. Men så ble det bedre ettersom de ble eldre. Nå er de tenåringer og jeg er normalt slank. 🙂

Anonymkode: 80961...b5a

AnonymBruker
Skrevet

Spis og drikk godt! Det opprettholder melkeproduksjonen 🧡 Eller spør legen.

Jeg gikk ikke ned et gram av å amme. Gikk ned mer av rundene med omgangssyke ved barnehage-start 😁

Anonymkode: b9a63...a06

AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett spise mer. De har også næringsdrikker på apoteket. 

Jeg gikk ned i vekt i graviditeten, og raste opp når jeg ammet. Fikk skikkelig ulvehunger, men kjente lite på sult som gravid. Jeg drakk på oatly sin sjokolademelk (reagerte med oppkast på veldig mye) for å unngå å gå for mye ned i vekt. 

Anonymkode: d65b9...091

AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt likt, for jeg var overvektig, men gikk ned 17 kg de første par mnd etter fødsel (gått opp 2 kg i graviditeten). Følte ikke at jeg spiste noe mindre heller, men var jo flere gange jeg feks ikke hadde tid til å spise lunsj. 

Anonymkode: f4aa2...170

AnonymBruker
Skrevet

Spis mer. Jeg hadde matpakke på nattbordet så jeg kunne spise mens jeg nattammet

Anonymkode: bab23...a52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...