AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Har skrevet av på denne posten de siste 15 årene, og de siste 8 årene har jeg fått vite at man ikke skal legge ved dokumentasjon slik som jeg gjorde de første årene jeg skrev av helseutgifter. Fikk alltid beskjed om å ettersende ved etterspørsel, men nå ser jeg at man skal legge ved dokumentasjon og det var jeg ikke klar over. De har da trolig forandret posten siden i fjor. Jeg er i dårlig forfatning og har ikke scanner så da blir det mye arbeid fordi dette hadde jeg ikke regnet med. Kan jeg sende inn uten dokumentasjon? Anonymkode: 7c27c...29b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har skrevet av på denne posten de siste 15 årene, og de siste 8 årene har jeg fått vite at man ikke skal legge ved dokumentasjon slik som jeg gjorde de første årene jeg skrev av helseutgifter. Fikk alltid beskjed om å ettersende ved etterspørsel, men nå ser jeg at man skal legge ved dokumentasjon og det var jeg ikke klar over. De har da trolig forandret posten siden i fjor. Jeg er i dårlig forfatning og har ikke scanner så da blir det mye arbeid fordi dette hadde jeg ikke regnet med. Kan jeg sende inn uten dokumentasjon? Anonymkode: 7c27c...29b Ta bilde/skjermbilde av dokumentasjon og send som vedlegg? Aller mest tungvindte er vell å sende det fysisk. Anonymkode: 98719...131
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 Nei man trenger ikke legge ved dokumentasjon med mindre de etterspør senere. Det du skal gjøre er å skrive inn summen for merutgifter, så må du legge ved et dokument hvor du spesifiserer utleggene/hvordan du har kommet frem til summen for fradrag. Dette kan du skrive i word etc, så må du konvertere dokumentet til pdf, så legge ved. Anonymkode: 24ee8...35e
NakenPanda Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 (endret) Tror du kan lage PDF filer for enkel dokumentasjon rett fra telefon kamera, jeg brukte Google Drive der er konverteringen inkludert Endret 8. mai 2023 av NakenPanda 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei man trenger ikke legge ved dokumentasjon med mindre de etterspør senere. Det du skal gjøre er å skrive inn summen for merutgifter, så må du legge ved et dokument hvor du spesifiserer utleggene/hvordan du har kommet frem til summen for fradrag. Dette kan du skrive i word etc, så må du konvertere dokumentet til pdf, så legge ved. Anonymkode: 24ee8...35e Det er forøvrig veldig lett å konvertere til pdf. Dette er fra pc: Du kan bruke Word, PowerPoint og OneNote for nettet til å konverteredokumentet til en PDF-fil. Velg Fil > Skriv ut > Skriv ut (i PowerPoint velger du ett av tre formater). Velg Lagre som PDF i rullegardinmenyen under Skriver , og velg deretter Lagre. Fra mac: Åpne dokumentet du vil arkivere som en PDF-fil på Macen. Velg Arkiv > Skriv ut. Klikk på PDF-knappen eller pil ned for å åpne PDF-lokalmenyen, og velg deretter Arkiver som PDF. Anonymkode: 24ee8...35e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Jeg har da misforstått og gjorde det helt enkelt. Laget et lite regnskap der jeg skrev hva summene er brukt til. Ts Anonymkode: 7c27c...29b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har da misforstått og gjorde det helt enkelt. Laget et lite regnskap der jeg skrev hva summene er brukt til. Ts Anonymkode: 7c27c...29b Bra! Da fører du opp samlede utgifter i posten, også legger du vet dokument som spesifiserer utregningen (må konverteres til pdf som sagt). Hvis de ønsker kvitteringer, så spør de senere. Anonymkode: 24ee8...35e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bra! Da fører du opp samlede utgifter i posten, også legger du vet dokument som spesifiserer utregningen (må konverteres til pdf som sagt). Hvis de ønsker kvitteringer, så spør de senere. Anonymkode: 24ee8...35e På papir riktignok og tok skjermbilde av det og lastet det opp. Burde nok skrevet hvorfor jeg skriver av disse utgiftene, men jeg har tidligere i mange år, sendt inn dokumentasjon og legeerklæring+min egen versjon av hvorfor jeg skriver av disse utgiftene, så det ligger muligens arkivert? Ts Anonymkode: 7c27c...29b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #9 Skrevet 13. mai 2023 On 5/8/2023 at 9:38 PM, AnonymBruker said: Det er forøvrig veldig lett å konvertere til pdf. Dette er fra pc: Du kan bruke Word, PowerPoint og OneNote for nettet til å konverteredokumentet til en PDF-fil. Velg Fil > Skriv ut > Skriv ut (i PowerPoint velger du ett av tre formater). Velg Lagre som PDF i rullegardinmenyen under Skriver , og velg deretter Lagre. Fra mac: Åpne dokumentet du vil arkivere som en PDF-fil på Macen. Velg Arkiv > Skriv ut. Klikk på PDF-knappen eller pil ned for å åpne PDF-lokalmenyen, og velg deretter Arkiver som PDF. Anonymkode: 24ee8...35e Dette er en tungvint måte å gjøre det på. Lagre som hvis du allerede har lagret dokumentet... Velg PDF som filtype. Tata. Eller bare lagre det som en PDF i utgangspunktet. Anonymkode: 1d776...bd9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #10 Skrevet 13. mai 2023 On 5/9/2023 at 12:10 AM, AnonymBruker said: På papir riktignok og tok skjermbilde av det og lastet det opp. Burde nok skrevet hvorfor jeg skriver av disse utgiftene, men jeg har tidligere i mange år, sendt inn dokumentasjon og legeerklæring+min egen versjon av hvorfor jeg skriver av disse utgiftene, så det ligger muligens arkivert? Ts Anonymkode: 7c27c...29b Spiller ingen rolle, så lenge de får det digitalt er de fornøyd. Ja, sånt ligger arkivert. De kan dog komme tilbake å kreve ny og oppdatert dokumentasjon. Du trenger generelt sett ikke utdype hvorfor. Det ber de i såfall om forklaring på senere hvis det er uklart for dem. Anonymkode: bc458...4e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå