AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Har bodd i nabolaget jeg bor i rundt 2 år nå. I et av de nærmeste nabolaget bor en enslig mann, rundt 50 tror jeg (?). Virker ikke som han har noe særlig familie, og har heller ikke kjæledyr. I det siste har jeg lagt merke til at han rusler veldig mye rundt i nabolaget, og da mener jeg mange ganger om dagen. Han tar sånne runder rundt, og bare glor egentlig. Han forsøkte å hilse på meg og datteren min her om dagen, noe jeg synes var litt vel ekkelt. Dro henne raskt vekk, og tok med henne inn. I går så jeg han sikkert gå tur 15 ganger (!) i nabolaget. Dette synes jeg er svært merkelig, og jeg har nå en litt uggen følelse i hele kroppen. Litt ekkelt å ha en sånn luskende rundt uten mål og mening. Lurer jo veldig på hva vedkommende egentlig holder på med når han går meningsløst rundt i nabolaget dagen lang. Hva hadde dere tenkt om dette? Hadde dere gjort noe? Har en datter på 9 år, og er litt skeptisk til å la henne gå alene ute når ting er slik.. Anonymkode: 34e61...a55
svartkatt Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Javel.. du kunne jo snakket med han og kanskje funnet ut hvorfor.. men.. 17 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 En mann rusler rundt i nabolaget sitt? Han er kanskje ensom og kjeder seg, prøver å være hyggelig ved å hilse på naboer for å komme i kontakt med levende mennesker. 🤷🏼♀️ Anonymkode: e4975...80b 10 1 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Hvorfor skulle det være rart? Veldig fint at han kommer seg ut istedet for å kjede seg inne. Kanskje han ikke har helse til lengre utflukter og at en runde rundt blokka er nok før han må hvile en times tid og kan ta en runde til. Anonymkode: bf7dc...387 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Jeg gikk masse rundt i nabolaget når jeg hadde ryggproblemer. Eneste som hjalp var korte turer ofte! Anonymkode: 70807...ea2 13 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #8 Skrevet 8. mai 2023 Jeg er sikkert en sånn rar dame i nabolaget. Går sneglesent, ustødig og ser sikkert påvirka ut. Har vært enkelte som har snudd seg og glodd. Jeg fikk en plutselig fysisk sykdom, og går turer for å trene opp skadene. De som ikke kjenner meg vet jo ikke det. Anonymkode: d23f7...726 5 8
Alice123 Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 Da jeg hadde ryggproblemer gikk jeg helt enormt mye, for å være i lett bevegelse var det eneste som hjalp på smertene. Du vet jo ingenting om denne mannen og hvorfor han går tur. 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 Vet du hva? Dette kunne være meg (nå er jeg ikke mann og ikke i femtiårene heller). Jeg går også mange turer i nabolaget. Flere ganger om dagen også. Hvorfor? Jeg sliter med angst og depresjon. Og søvnproblemer.Den beste medisinen for meg nå er å komme meg ut. Bare komme meg ut av boligen, få litt luft. Jeg blir ikke bedre av å sitte hjemme. Så ja, jeg går mine turer. Av og til er det bare til slutten av gata, andre ganger er det turer på flere timer. Psykologen min vil at jeg skal ut hver dag, om så bare noen meter/ minutter. Anonymkode: 493fa...d01 5 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har bodd i nabolaget jeg bor i rundt 2 år nå. I et av de nærmeste nabolaget bor en enslig mann, rundt 50 tror jeg (?). Virker ikke som han har noe særlig familie, og har heller ikke kjæledyr. I det siste har jeg lagt merke til at han rusler veldig mye rundt i nabolaget, og da mener jeg mange ganger om dagen. Han tar sånne runder rundt, og bare glor egentlig. Han forsøkte å hilse på meg og datteren min her om dagen, noe jeg synes var litt vel ekkelt. Dro henne raskt vekk, og tok med henne inn. I går så jeg han sikkert gå tur 15 ganger (!) i nabolaget. Dette synes jeg er svært merkelig, og jeg har nå en litt uggen følelse i hele kroppen. Litt ekkelt å ha en sånn luskende rundt uten mål og mening. Lurer jo veldig på hva vedkommende egentlig holder på med når han går meningsløst rundt i nabolaget dagen lang. Hva hadde dere tenkt om dette? Hadde dere gjort noe? Har en datter på 9 år, og er litt skeptisk til å la henne gå alene ute når ting er slik.. Anonymkode: 34e61...a55 Årets mor! Gratulerer med å skremme et barn! Greit nok at DU følte på angst der, altså. Men her burde du vite litt mere, FØR du velger å skremme barnet din på denne måten. Hvorfor ikke hilse på han? Så snakke med han når datteren din ikke er tilstede, bli kjent med menneske isteden for å dømme? Å skyve over angsten din og fordommene dine ocer på et barn, er sykere enn gå gå turer rundt i nabolaget. Anonymkode: d9c42...7b9 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Vi blir oppfordret til å bevege oss mer. Selv har jeg problemer med et kne som gjør at jeg ikke bør gå langt, så spaserer i nabolaget eller langs veg med buss slik at jeg kan ta bussen hjem. Det blir noe turer i løpet av dagen, mer nå som det blir vår og sol. Jeg hadde aldri tenkt at jeg ble sett på som skummel. Kanskje fordi jeg er kvinne 60+ og ikke mann. Anonymkode: c494e...a5a 3 1
ruffen29 Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 Er jo bo bare sunt å være aktiv enn å sitte inne i sofaen. Kanskje han mangler nettverk, helse eller nerver til å oppsøke andre aktiviteter. Du vet aldri. Det er mye sunnere enn å ligge og spionere på naboene fra vinduskanten slik som du gjør. Skjerpings! 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har bodd i nabolaget jeg bor i rundt 2 år nå. I et av de nærmeste nabolaget bor en enslig mann, rundt 50 tror jeg (?). Virker ikke som han har noe særlig familie, og har heller ikke kjæledyr. I det siste har jeg lagt merke til at han rusler veldig mye rundt i nabolaget, og da mener jeg mange ganger om dagen. Han tar sånne runder rundt, og bare glor egentlig. Anonymkode: 34e61...a55 Huff, familien vår må være ditt verste mareritt hvis du bor i nabolaget vårt.. Mamma går mye rundt i nabolaget. Hun har bekhterevs sykdom, og må gå mye for ikke å stivne. Onkel gjør også det, han har Parkinsons, og små og mange gåturer gjør ham bedre. Mannen min gjør også det, det er en del av rehabiliteringen etter ryggskade. Og jeg gjør det samme når jeg er stresset og urolig i kroppen. Anonymkode: 614a4...e7a 5 1
Snok1 Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Han forsøkte å hilse på meg og datteren min her om dagen, noe jeg synes var litt vel ekkelt. Dro henne raskt vekk, og tok med henne inn. HVEM er det som oppfører seg creepy i denne historien? 2 2 2
Rødstrupa Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 Alice123 skrev (12 minutter siden): Da jeg hadde ryggproblemer gikk jeg helt enormt mye, for å være i lett bevegelse var det eneste som hjalp på smertene. Du vet jo ingenting om denne mannen og hvorfor han går tur. Nei, det er jo det Ts sier. Tur 15 ganger, vel det er en del. Synes ikke det er rart at hun passer på datteren sin. Det er jo mye rart. Men som en ovenfor i tråden nevnte går det an å si hei tilbake og ha en kort prat. Da får vedkommende ‘’nøstet ut’’ litt mer om vedkommende og på det grunnlaget gjøre seg en ny formening om det er grunn til litt skepsis….
Andro Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 Akkurat det å gå er vel det mest uskyldige man kan gjøre. Anbefaler boka "En mann ved navn Ove" 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 Rødstrupa skrev (1 time siden): Nei, det er jo det Ts sier. Tur 15 ganger, vel det er en del. Synes ikke det er rart at hun passer på datteren sin. Det er jo mye rart. Men som en ovenfor i tråden nevnte går det an å si hei tilbake og ha en kort prat. Da får vedkommende ‘’nøstet ut’’ litt mer om vedkommende og på det grunnlaget gjøre seg en ny formening om det er grunn til litt skepsis…. Jeg synes det er mer rart å sitte å telle hvor ofte naboer går tur... Anonymkode: c4724...acc 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå